Termin oczekiwania na SIII

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 942
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Zapp »

Straty na napędzie z Haldex'em w VAG, zmierzone (gdzieś miałem dane), to 30-40KM.
Więc bez przesady z tym robieniem wiatraków i innych 3x pomiędzy rondami w stosunku do 4x4 przez porównywalne mocowo ośki.
Przykładowo: RS500 ze startu na 400m był jakieś 20-25m z przodu w stosunku do mojej poprzedniej SII. A to jednak trochę inna moc, moment i ciężar. To o jakich praktycznych różnicach na drodze mówimy przy porównywalnych parametrach?
Dla mnie ważniejsze jest, że w razie potrzeby, bez mielenia, będę w stanie zmienić pas za światłami, niż że na autostradzie odjadę do 200 o kilka sek szybciej.
Ale i tak wiadomo, że ośki zawsze będą wyciągać filmiki 100-200 i podobne :D , bo jakoś dla osiek to zawsze najważniejsze. A dla 4x4 za to argumenty: czas do 100 i ogólne zachowanie napędu. Żyj, i daj żyć - każdy ma co chce, albo na co go stać.

PS. Na trasie to w mojej poprzedniej udała się taka sztuczka: wskazówka prędkości zetknęła się ze wskazówką paliwa 8-) . Warunkiem oczywiście, aby mieć pełny bak.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Tom-Tdi »

+1
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: leszekmw »

jesteś pewien tych strat że są aż tak duże ?
czyli auto ma 200KM a z haldexem zostaje tylko ~ 170KM z tego , ? aż tak duże opory ? oczywiście przy dawaniu w palnik jest to dopiero odczuwalne ?
pytam z ciekawości bo nie jeżdżę autami 4x4 ale pamiętam jak kiedyś prowadziłem starą octavię z napędem i faktycznie to nie jechało..
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: CLO27 »

Zapp pisze:Straty na napędzie z Haldex'em w VAG, zmierzone (gdzieś miałem dane), to 30-40KM.
Więc bez przesady z tym robieniem wiatraków i innych 3x pomiędzy rondami w stosunku do 4x4 przez porównywalne mocowo ośki.
Przykładowo: RS500 ze startu na 400m był jakieś 20-25m z przodu w stosunku do mojej poprzedniej SII. A to jednak trochę inna moc, moment i ciężar. To o jakich praktycznych różnicach na drodze mówimy przy porównywalnych parametrach?
Dla mnie ważniejsze jest, że w razie potrzeby, bez mielenia, będę w stanie zmienić pas za światłami, niż że na autostradzie odjadę do 200 o kilka sek szybciej.
Ale i tak wiadomo, że ośki zawsze będą wyciągać filmiki 100-200 i podobne :D , bo jakoś dla osiek to zawsze najważniejsze. A dla 4x4 za to argumenty: czas do 100 i ogólne zachowanie napędu. Żyj, i daj żyć - każdy ma co chce, albo na co go stać.

PS. Na trasie to w mojej poprzedniej udała się taka sztuczka: wskazówka prędkości zetknęła się ze wskazówką paliwa 8-) . Warunkiem oczywiście, aby mieć pełny bak.
Ale co wy macie z tym zmienianiem pasa, ja mam powiedzmy wmiare duży moment i dobra jak bym chciał wyrwać ze świateł na mokrym to oczywiście i do 4 biegu mogę mielić tylko na prawdę nie widzę takiwj potrzeby, jakoś przy zmianie pasa nigdy mi się to nie zdarzyło także teochę tych argumentow nie rozumiem.....w warunkach trasy ten moment się przydaje, ale nawet na zmrożonej drodze nie udało mi się mielić kołami podczas wyprzedzania (a uwierzcie że chciałem:))...wiadomo 4x4 fajna opcja bo w teudniejszych warunkach cię wspomaga, ale argument że spod świateł lepiej się rusza jest dla mnie słaby....
Co do tych paru sekund do 200 to niestety w naszym kraju czesto gęsto z tego jestem zmuszony korzystać, ba autostradach po proatu jest tragedia, o czym juz nie raz nawet tu pisaliśmy....łatwość pokonywania przeszkoód na trasie to głowna zaleta posiadania mocniejszej ośki...4x4 jest bardziej uniwersalne, ale przez wagę musi być trochę bardziwj dokokszone niż osiczka :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 942
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Zapp »

Zazwyczaj jak mam wyprzedzić kilka ciężarówek na zwykłej krajowej, to zaczynam powiedzmy od 70km/h i kończę manewr na jakiś 150-160km/h max. Po czym zwalniam do sensownej przelotowej, a z całą pewnością nie lecę po krajówkach 200. O ile szybsza może być w takim zakresie wyprzedzania ośka o porównywalnych parametrach silnika?
Autostrady pomijam, bo czasem i Dacia mnie wyprzedzi - zazwyczaj raczej nie gonię nadto.
Zresztą, na naszych zatłoczonych to w sumie nie moc, a desperacja się liczy. Ostatnio się spieszyłem na pewnej A, i mimo, że gdy było wolne, to but w podłodze przez jakieś 70km, to za mną jakiś Touran się trzymał dzielnie, i odpadł jakieś 10km przed końcem trasy. Bo co mi z tego, że jak mi się ktoś usunie i przybutuję ile dano na 200+, jak za kilkaset m hebel, bo znowu lewy zajęty.
Jeżdżę głównie po krajówkach, np. dość często droga ze Złotego Stoku do Kłodzka: na kilkadziesiąt km są chyba 4 krótkie miejsca, gdzie mogę skorzystać i wyprzedzić przepisowo. I mniejszy czas 100-200 w ośce nic by mi nie pomógł, a w zimie to pewnie bym tam zamielił.
A z pasem jest tak: w mieście to dla mnie istotne, żeby się zmieścić gdy często z 2 robi się jeden, albo trzeba zmienić na właściwy gdy zmieniają się oznaczenia pasów. Więc tu lepszy start się przydaje. I w mieście (w zakresie +/- dozwolonym) porównywalna ośka i tak nie pogoni mnie tyle, żeby udowodnić że jest szybsza.
Ale jak ktoś ma możliwości gonić bez ograniczeń po 200+, i jeździć przyspieszając ciągle 100-200, tak żeby mu to dało jakiś rezultat w czasie przejazdu - to ja mu nie wróg. Na zdrowie.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: leszekmw »

dobrze piszesz..
mam takie same obserwacje z mojej codziennej trasy do pracy..
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: CLO27 »

Zapp pisze:Zazwyczaj jak mam wyprzedzić kilka ciężarówek na zwykłej krajowej, to zaczynam powiedzmy od 70km/h i kończę manewr na jakiś 150-160km/h max. Po czym zwalniam do sensownej przelotowej, a z całą pewnością nie lecę po krajówkach 200. O ile szybsza może być w takim zakresie wyprzedzania ośka o porównywalnych parametrach silnika?
Autostrady pomijam, bo czasem i Dacia mnie wyprzedzi - zazwyczaj raczej nie gonię nadto.
Zresztą, na naszych zatłoczonych to w sumie nie moc, a desperacja się liczy. Ostatnio się spieszyłem na pewnej A, i mimo, że gdy było wolne, to but w podłodze przez jakieś 70km, to za mną jakiś Touran się trzymał dzielnie, i odpadł jakieś 10km przed końcem trasy. Bo co mi z tego, że jak mi się ktoś usunie i przybutuję ile dano na 200+, jak za kilkaset m hebel, bo znowu lewy zajęty.
Jeżdżę głównie po krajówkach, np. dość często droga ze Złotego Stoku do Kłodzka: na kilkadziesiąt km są chyba 4 krótkie miejsca, gdzie mogę skorzystać i wyprzedzić przepisowo. I mniejszy czas 100-200 w ośce nic by mi nie pomógł, a w zimie to pewnie bym tam zamielił.
A z pasem jest tak: w mieście to dla mnie istotne, żeby się zmieścić gdy często z 2 robi się jeden, albo trzeba zmienić na właściwy gdy zmieniają się oznaczenia pasów. Więc tu lepszy start się przydaje. I w mieście (w zakresie +/- dozwolonym) porównywalna ośka i tak nie pogoni mnie tyle, żeby udowodnić że jest szybsza.
Ale jak ktoś ma możliwości gonić bez ograniczeń po 200+, i jeździć przyspieszając ciągle 100-200, tak żeby mu to dało jakiś rezultat w czasie przejazdu - to ja mu nie wróg. Na zdrowie.
Ile szybciej ci mogę odpowiedzieć, pare sek...nie zmienia to faktu że ty masz potężne przyspieszenie bo 3.6, przy takich mocach różnice się zacierają, ale jak ktoś tu pisze o 200koniach to różnica robi się istotna właśnie przy wyprzedzaniu z rolki...

Ps ja głównie po autoatradach latam, gdzie jadąc s3 190 w dieslu tez ośka ktore 100-200 ma trzy razy słabsze niektorych manewrów po prostu mam świadomosć ze nie wykonam i ten czas pokazuje po prostu przyspieszenie nie koniecznie trzeba cisnąć od 100 do 200, zero jedynkowo, tylko po prostu mieć możliwość bardzo sprawnie przyspieszyć z każdej v...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: whity »

CLO27 pisze:
Ps ja głównie po autoatradach latam, gdzie jadąc s3 190 w dieslu tez ośka ktore 100-200 ma trzy razy słabsze niektorych manewrów po prostu mam świadomosć ze nie wykonam ...
jakiego manewru nie wykonasz na autostradzie ?
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: CLO27 »

Takiego jak bme z filmiku :)
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: whity »

@CLO27= kierowca bmw
@Zapp= babcia

Video od sek 0:08-1:10 :)

https://youtu.be/jHj95OiiZKY
[youtube] https://youtu.be/jHj95OiiZKY[/youtube]
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 942
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Zapp »

CLO27 pisze: Ile szybciej ci mogę odpowiedzieć, pare sek...
Jeżeli to ma być odpowiedź na pytanie o zakres 70-150/160, to pozwolę sobie nie uwierzyć w te parę sekund różnicy.
whity pisze:@CLO27= kierowca bmw
@Zapp= babcia
Jestem sporo gorszy od babci. Ale do wieku i wyglądu jeszcze mi trochę brakuje, to może z czasem nabędę umiejętności.

Niespodziewanie rozpisałem dziś poematy, więc już starczy na jakiś czas.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: whity »

Zapp pisze: Jestem sporo gorszy od babci. Ale do wieku i wyglądu jeszcze mi trochę brakuje, to może z czasem nabędę umiejętności.
nie miałem na myśli porównania płci, wyglądu lub wieku tylko sama treść :)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: leszekmw »

mówiąc szczerze też tak czytam o tych przyśpieszeniach na autostardach i jakoś nie wiem o co chodzi...
a trochę po autostradach jeżdżę , i to samochodem tylko 170-konnym.. , jakoś nie mam problemu nigdy..
i dodam jeszcze trochę nieskromnie że naprawdę BARDZO RZADKO mnie ktoś wyprzedza..natomiast ja robię to cały czas..i wystarczy lecieć w okolicach max 165-170...tylko naprawdę w tych okolicach a nie czasami sie do nich rozpędzić..
a potem się jeszcze chwalić że mu 5 litrów wóz spalił przy takich prędkościach.. :lol:
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: CLO27 »

No ale...kufa babcia jedzie ośką, a jak wiadomo ci co nie mają techniki wybierają 4x4 :lol: :lol:
Dzieki whity troche ci nie wyszło bo chiałeś mi dopiec, a tylko pomogłeś :mrgreen:
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: CLO27 »

leszekmw pisze:mówiąc szczerze też tak czytam o tych przyśpieszeniach na autostardach i jakoś nie wiem o co chodzi...
a trochę po autostradach jeżdżę , i to samochodem tylko 170-konnym.. , jakoś nie mam problemu nigdy..
i dodam jeszcze trochę nieskromnie że naprawdę BARDZO RZADKO mnie ktoś wyprzedza..natomiast ja robię to cały czas..i wystarczy lecieć w okolicach max 165-170...tylko naprawdę w tych okolicach a nie czasami sie do nich rozpędzić..
a potem się jeszcze chwalić że mu 5 litrów wóz spalił przy takich prędkościach.. :lol:
Pojedziesz na a4 w normalny dzień to się dowiesz i zrozumiesz...nie chce mi się nikogo przekonywać ja właśnie na autostrady zrobiłem moc, żeby takich jadacych 130-140 przeskoczyć, a nie prosić się...bo niestety u nas tak to wygląda...jak ktos sobie jezdzi codziennie nawet paredziesiat km po autostradach, jak ktoś raz na jakiś czas robi trasę albo patrzy na spalanie to tego nie zrozumie i tyle...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
ODPOWIEDZ