Termin oczekiwania na SIII

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
paulus
Posty: 150
Rejestracja: 22 sie 2011, o 14:57
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Imię: marlej108
Lokalizacja: Polska

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: paulus »

Ja jako praktyk-milosnik kupowania tego co mi sie podoba a nie innym w kwestii zakupu auta z nietypowym silnikiem dodam od siebie, ze:

Przypadek 1. Kupowalem z salonu Fabie II 1.4 tdi 70 KM - wszyscy mowili: NIE KUPUJ! Silnik slaby, halasliwy, zepsuje sie, nikt nie odkupi... i co? Auto sprzedalem od reki - nawet bez wystawiania ogloszenia - kupila ciocia kolegi z pracy.

Przypadek 2. Kupowalem z salony Skody Octavie II 1.4 MPI 80 KM - wszyscy mowili, ze zwariowalem, ze to auto nie jedzie, ze nikt go nie odkupi.. i co? Sprzedalem koledze z forum bez dawania nawet ogloszenia gdziekolwiek.

Przypadek 3. Kupowalem nowego Golfa VI 1.4 MPI - uwagi te same od zyczliwych forumowiczow co przy Octavii... po ponad 2 i pol roku eksploatacjci i z przebiegiem 54t km sprzedalem w ciagu tygodnia.

Przypadek 4. Kupowalem nowa Skode Superb 1.4 tsi 125 KM wersja Actvie kombi - sprzedalem w ciagu 3 dni i to facetowi, ktory mi zaplacil wiecej o 400 zl niz sam zaplacilem w salonie... (auto sprzedawalem po pol roku bo pojawila sie okazja kupna nieruchomosci i potrzebowalem pilnie gotowki).

Wiec wcale tak nie jest ze sie straci na dziwnej wersji silnikowej ... pod warunkiem ze sie dobrze kupi nowe to potem mozna dobrze sprzedac jako uzywane.

Aha - najtrudniej mi bylo o dziwo sprzedac Audi A4 B8 z najmocniejszym silnikiem jaki mialem tj. 180-konnym 1.8 tfsi - mimo ze auto bylo bezwypadkowe i od 1 wlasciciela kupione w salonie w Polsce. Tutaj tez byla najwieksza strata na wartosci bo 1 wlasciciel kupil je za 156t zl, ja po 6 i pol roku kupilem od niego za z tego co pamietam to 44t zl a sprzedalem po roku za 41t zl. Wiec auto stracilo przez 7 i pol roku na wartosci 115t zlotych....

Kupuj to co Ci sie podoba i nie przejmuj sie w ogole tym co Ci ktos pisze - to Twoje pieniadze, wiesz wiec sam czego chcesz :-)

Powodzenia :-)
macieks
Posty: 108
Rejestracja: 26 paź 2017, o 13:45
Samochód: Inny
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Imię: Maciek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: macieks »

Chyba że się zmienia często samochody, wtedy oprócz tego co Ci się podoba przyda się chłodna kalkulacja
feels3
Posty: 217
Rejestracja: 15 wrz 2014, o 14:11
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: feels3 »

@Big, zdecydowanie świadomy wybór, nawet taki detal jak zbiornik paliwa sporo większy w S3 względem O3 (66 vs 50) jest dla nas istotny. Skrupulatnie dobrane auto.

@paulus, zadbane auto, salon, pierwszy właściciel - nie palący, żona jeździła, prawdziwy przebieg, serwisowany w ASO...taka była O3 i taki kiedyś będzie S3. Większość Skód to leasingowe floty, na salonowe zadbane auto od prywatnej osoby zawsze będzie chętny, i tak jak piszesz, bez długiego czekania.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: whity »

paulus pisze:Ja jako praktyk-milosnik kupowania tego co mi sie podoba a nie innym w kwestii zakupu auta z nietypowym silnikiem dodam od siebie, ze:

Przypadek 1. Kupowalem z salonu Fabie II 1.4 tdi 70 KM - wszyscy mowili: NIE KUPUJ! Silnik slaby, halasliwy, zepsuje sie, nikt nie odkupi... i co? Auto sprzedalem od reki - nawet bez wystawiania ogloszenia - kupila ciocia kolegi z pracy.

Przypadek 2. Kupowalem z salony Skody Octavie II 1.4 MPI 80 KM - wszyscy mowili, ze zwariowalem, ze to auto nie jedzie, ze nikt go nie odkupi.. i co? Sprzedalem koledze z forum bez dawania nawet ogloszenia gdziekolwiek.

Przypadek 3. Kupowalem nowego Golfa VI 1.4 MPI - uwagi te same od zyczliwych forumowiczow co przy Octavii... po ponad 2 i pol roku eksploatacjci i z przebiegiem 54t km sprzedalem w ciagu tygodnia.

Przypadek 4. Kupowalem nowa Skode Superb 1.4 tsi 125 KM wersja Actvie kombi - sprzedalem w ciagu 3 dni i to facetowi, ktory mi zaplacil wiecej o 400 zl niz sam zaplacilem w salonie... (auto sprzedawalem po pol roku bo pojawila sie okazja kupna nieruchomosci i potrzebowalem pilnie gotowki).

Wiec wcale tak nie jest ze sie straci na dziwnej wersji silnikowej ... pod warunkiem ze sie dobrze kupi nowe to potem mozna dobrze sprzedac jako uzywane.

Aha - najtrudniej mi bylo o dziwo sprzedac Audi A4 B8 z najmocniejszym silnikiem jaki mialem tj. 180-konnym 1.8 tfsi - mimo ze auto bylo bezwypadkowe i od 1 wlasciciela kupione w salonie w Polsce. Tutaj tez byla najwieksza strata na wartosci bo 1 wlasciciel kupil je za 156t zl, ja po 6 i pol roku kupilem od niego za z tego co pamietam to 44t zl a sprzedalem po roku za 41t zl. Wiec auto stracilo przez 7 i pol roku na wartosci 115t zlotych....

Kupuj to co Ci sie podoba i nie przejmuj sie w ogole tym co Ci ktos pisze - to Twoje pieniadze, wiesz wiec sam czego chcesz :-)

Powodzenia :-)
opisz jak kupiłeś ojcu nowe Polo bez instalacji radiowej i bez klimy :lol:
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Łuki_ssuperb »

:lol:
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
skodydwie
Posty: 66
Rejestracja: 29 paź 2017, o 12:47
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: skodydwie »

feels3, a dlaczego Style? Ambition z pakietem za 100 zł ma praktycznie to samo, poza elektryka foteli i kilkoma duperelami, a jest tańszy o 10 tys. Do tego S3 Ambition z pakietem za 100 zł jest lepiej wyposażony niż O3fl Style.
feels3
Posty: 217
Rejestracja: 15 wrz 2014, o 14:11
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: feels3 »

Style + dodatki które wybraliśmy jest tańszy o ~3500zł niż Ambition ze wszystkim dodatkami tak aby zrównać się wyposażeniem z naszą wersją Style, a i kilka drobiazgów (mało istotnych, ale jednak) jest zarezerowanych tylko dla Style (np ambientowe oświetlenie ledowe wnętrza) choć być może coś źle spradziłem.
skodydwie
Posty: 66
Rejestracja: 29 paź 2017, o 12:47
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: skodydwie »

Ja z kolei wziąłem Ambitiona i doposażenie, które mi odpowiadało, a w zasadzie nie ma go seryjnie nawet w LK, jak kamera, poduchy z tyłu, alarm, klapa bezdotykowa, dźwiękochłonne szyby z przodu, simply clever, kierownica z łopatkami. Style nijak się nie kalkulował.
feels3
Posty: 217
Rejestracja: 15 wrz 2014, o 14:11
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: feels3 »

Fajne jest to w Superbie że wizualnie są marginalne różnice między wersjami, jak dobierzesz sobie wyposażenie które chcesz to wciąż możesz mieć auto które może się podobać.

Passat jest pod tym względem dużo gorszy, bo wnętrze w niższych wersjach różni się materiałami i ich kolorami (np aluminium vs popularny teraz black piano) , nie można też dobrać wielu opcji w niższych wersjach które są dostępne tylko dla bogatszych wersji. No i bogatsze wersje mają przypisane mocniejsze silniki, a nie każdy tego potrzebuje.

W Superbie takie stopniowanie dostępności wyposażenia jest bardziej po silnikach (np DCC albo DSG nie można dobrać według konfiguratora w 1.4 125)
skodydwie
Posty: 66
Rejestracja: 29 paź 2017, o 12:47
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: skodydwie »

Dokładnie tak, możliwość konfiguracji jest ogromna. Pytanie czy przy 125 koniach DCC ma jakikolwiek sens. Ja wziąłem tylko ze względu na moc. I drugie, czy ktoś kupujący bazowy, najtańszy silnik chciałby relatywnie sporo dopłacić do DCC czy DSG?
feels3
Posty: 217
Rejestracja: 15 wrz 2014, o 14:11
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: feels3 »

DCC dla mnie było by po to by mieć tryb komfort :) , nie obraziłbym się za to bo standardowy zawias jest zapewne bardziej kompromisowy.

DSG przy tak skromnej mocy raczej ma mało sensu, skrzynia zabiła by resztkę osiągów więc jej brak w opcjach ma sens tak sądze.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: leszekmw »

Akurat z tym się nie zgodzę . rzadko ale jeżdżę żony golfem 122KM i własnie dsg mi brakuje przy tak niskiej mocy..zanim się zdecyduje jak bieg włączyć czy jak tu się zbierać to już następny tir jest do wyprzedzania. a przy dsg tylko wciskasz gaz do dechy i tyle.. :)
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: sane »

feels3 pisze:DCC dla mnie było by po to by mieć tryb komfort :) , nie obraziłbym się za to bo standardowy zawias jest zapewne bardziej kompromisowy.
Standardowy zawias jest na tyle miękki, że kupowanie DCC dla trybu "Komfort" nie ma zupełnie racji bytu.
W trybie Komfort zawias często dobija, a samochód zachowuje się jak kuter rybacki.
DCC warto tylko dla trybu "Sport" ;)
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: sane »

leszekmw pisze:Akurat z tym się nie zgodzę . rzadko ale jeżdżę żony golfem 122KM i własnie dsg mi brakuje przy tak niskiej mocy..zanim się zdecyduje jak bieg włączyć czy jak tu się zbierać to już następny tir jest do wyprzedzania. a przy dsg tylko wciskasz gaz do dechy i tyle.. :)
+1
Doświadczenie z innej marki - BMW 318i (silnik 1.5 R3). Ciężko się tym jeździ w manualu (obroty albo za niskie albo za wysokie, zwłaszcza po mieście lipa), w AT niedoborów mocy się nie odczuwa aż tak bardzo (skrzynia się fajnie dopasowuje do stylu jazdy).
Natomiast przy 330i było mi już w zasadzie obojętne czy MT czy AT. Oboma jeżdzi się przyjemnie, a przy MT nawet większa frajda jak dla mnie.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
feels3
Posty: 217
Rejestracja: 15 wrz 2014, o 14:11
Samochód: Superb III
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: feels3 »

No ja nie lubię jak mi DSG ustawia biegi, do zwykłej jazdy spoko, szczególnie po mieście, ale wyprzedzanie z DSG to nie dla mnie. Jak wyprzedzam to nie zawsze chcę ciągnąć silnik pod czerwone pole, często ten "gaz w podłodze" mam np przy 80-90km/h na 4 biegu i zaczynam wyprzedzać, DSG w tym momencie zrobi redukcje na 3 i pociągnie jeszcze te 30-40km/h, dopiero wbije 4.

Słabo też jest jak odpuszczę w czasie wyprzedzania trochę gazu, bo np ktoś przedemną wyprzedzał ale jechał wolniej i go doszedłem jeszcze w trakcie manewru, to wtedy momentalnie po odpuszczeniu gazu z 3, ładuje na 4 albo i 5 czy nawet 6, później okazuje się że trzeba dokończyć szybko manewr i znów redukcja na 3. Miesza biegami kiedy ja potrzebuje spokoju ;)

W Golfie mam zrobiony program DSG pod siebie mocno i jest lepiej ale wciąż jak wyprzedzam to na chwilę używam manetek, dużo bezpieczniej się czuje wtedy.
ODPOWIEDZ