[S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: WLKP
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
A może ultradzwiekiem?pjetko pisze:Laserem.
W instrukcyji piszą, że jest radar. Ciekawe jakby w ETCE sprawdzic czy to ten sam co w tempomacie.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13584
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
[S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Nie jest to to samo. Jak nie masz aktywnego tempomatu, to w ogóle nie masz żadnego radaru. Sprawdzałem w etce 59 razy.
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: WLKP
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Ale jeśli można mieć front assistance bez aktywnego tempomatu, a można na pewno, bo jeździłem takim autem zastępczym, to radar być musi. Instrukcja to potwierdza. Jest w niej opis tego elementu, gdzie się znajduje i co wpływa na jego działanie.
Mając tę funkcję można włączyć sobie ostrzeżenie na FISie o zbyt małym odstępie od samochodu poprzedzającego. W jaki inny sposób, aniżeli radarem, mogłoby to być kontrolowane?
Może w ETCE było autko bez FA?
Mając tę funkcję można włączyć sobie ostrzeżenie na FISie o zbyt małym odstępie od samochodu poprzedzającego. W jaki inny sposób, aniżeli radarem, mogłoby to być kontrolowane?
Może w ETCE było autko bez FA?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13584
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Już ci to ktoś napisał. Od tego jest ta kamera na szybie. Nie ma co dalej drążyć tematu. Popatrz sobie na octavię czy nawet citigo z front assist bez acc. Czy widzisz tam gdzieś radar???
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: WLKP
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Kupy się to nie trzyma.
Kamera obsługuje: Line Assist, Light Assist i rozpoznawanie znaków. W zastępczym aucie nie było żadnego z tych systemów i kamery również.
Radar: Front Assist i Aktywny Tempomat. Dodatkowo cytat ze strony Skody: "Radar współpracuje z Front Assistant i aktywnym tempomatem Adaptive Cruise Assistant."
Przy okazji, w jaki sposób kamera miałaby oceniać prędkość poprzedzającego auta np. na odległości kilkudziesięciu metrów?
Edit:
Wygląda na to, że są dwa systemy. Front Assistant (Superb III) i City Safe Drive (Citigo). Ten drugi działa na laserze z kamery do odległości ok. 10 metrów. Natomiast w Superbie działa to na podstawie radaru i ma znacząco większy zasięg.
Kamera obsługuje: Line Assist, Light Assist i rozpoznawanie znaków. W zastępczym aucie nie było żadnego z tych systemów i kamery również.
Radar: Front Assist i Aktywny Tempomat. Dodatkowo cytat ze strony Skody: "Radar współpracuje z Front Assistant i aktywnym tempomatem Adaptive Cruise Assistant."
Przy okazji, w jaki sposób kamera miałaby oceniać prędkość poprzedzającego auta np. na odległości kilkudziesięciu metrów?
Edit:
Wygląda na to, że są dwa systemy. Front Assistant (Superb III) i City Safe Drive (Citigo). Ten drugi działa na laserze z kamery do odległości ok. 10 metrów. Natomiast w Superbie działa to na podstawie radaru i ma znacząco większy zasięg.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13584
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Naczytałeś się za dużo folderów reklamowych i chcesz sobie na siłę wmówić, że mając front assist będziesz mógł bezstresowo odpalić ACC.
To nie jest takie hop siup i uwierz mi że duża grupa ludzi siedzi i próbuje rozgryźć temat - poczytaj sobie fora ruskie, niemieckie, czy angielskie. Ale takie specjalistyczne a nie fascynatów kolorów czy wydechów. Poparz w schematy i będziesz wiedział więcej. Aby taką funkcjonalność odpalić - potrzebujesz kilku kroków - po pierwsze - hardware - czyli głowica radarowa, nowa belka poprzeczna wzmocnienia czołowego, bo jest inna, nowe manetki przy kierownicy. Wszystko to spięte i połączone elektrycznie. Następnie trzeba się pozbyć błędu pr-coding, czyli z gatewaya wyciągnąć to co jest, dodać aktywny tempomat i wgrać z powrotem. Zrobisz to za pomocą VAG CAN Pro. I teraz największy zonk - musisz pojechać do ASO, żeby to uaktywnili specjalnym kodem przypisanym do VIN pojazdu i skalibrowali. Problemy są dwa - z reguły ASO nie ma sprzętu do kalibracji, ale większym z nich jest figa z makiem od SKody (i generalnie VW), która nie udostępnia kodu aktywacyjnego. I choćby skały srały to nie da rady tego obejść w żaden sposób. Nawet mając dostęp do ODISA podłączonego w ASO do serwera VW. Nie i chuj.
Są tacy - znam jednego, który przeszczepił wszystkie po kolei niezbędne sterowniki z rozbitka do swojego samochodu i mu to zatrybiło, ale niestety w zegarach zmienił też się VIN. Cena tego wynalazku przy zakupie, może niska nie jest, ale jest to nic w porównaniu z późniejszymi problemami.
To nie jest takie hop siup i uwierz mi że duża grupa ludzi siedzi i próbuje rozgryźć temat - poczytaj sobie fora ruskie, niemieckie, czy angielskie. Ale takie specjalistyczne a nie fascynatów kolorów czy wydechów. Poparz w schematy i będziesz wiedział więcej. Aby taką funkcjonalność odpalić - potrzebujesz kilku kroków - po pierwsze - hardware - czyli głowica radarowa, nowa belka poprzeczna wzmocnienia czołowego, bo jest inna, nowe manetki przy kierownicy. Wszystko to spięte i połączone elektrycznie. Następnie trzeba się pozbyć błędu pr-coding, czyli z gatewaya wyciągnąć to co jest, dodać aktywny tempomat i wgrać z powrotem. Zrobisz to za pomocą VAG CAN Pro. I teraz największy zonk - musisz pojechać do ASO, żeby to uaktywnili specjalnym kodem przypisanym do VIN pojazdu i skalibrowali. Problemy są dwa - z reguły ASO nie ma sprzętu do kalibracji, ale większym z nich jest figa z makiem od SKody (i generalnie VW), która nie udostępnia kodu aktywacyjnego. I choćby skały srały to nie da rady tego obejść w żaden sposób. Nawet mając dostęp do ODISA podłączonego w ASO do serwera VW. Nie i chuj.
Są tacy - znam jednego, który przeszczepił wszystkie po kolei niezbędne sterowniki z rozbitka do swojego samochodu i mu to zatrybiło, ale niestety w zegarach zmienił też się VIN. Cena tego wynalazku przy zakupie, może niska nie jest, ale jest to nic w porównaniu z późniejszymi problemami.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: WLKP
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Ok. Przyjmijmy zatem, że działa to na podstawie kamery, której akurat w aucie nie ma.
Aby być skrupulatnym to instrukcji, nie folderów.Enriquez pisze:Naczytałeś się za dużo folderów reklamowych.
Podrzucisz jakiś? Chętnie sprawdzę, doczytam i nie będę już męczył…Enriquez pisze:Poparz w schematy i będziesz wiedział więcej.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13584
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Schemacik musisz sobie zakupić tu:
https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/login.do
https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/login.do
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
W sumie nie dziwię się Marcin, że tak mówi skoro kurcze wszędzie tak piszą, patrząc na zdjęcia również widzę, że klocek pod radar w grillu jest
http://www.volkswagen.co.uk/technology/ ... ont-assist
Na Carprogu widzę w sumie tylko dwa radary bez innego zamiennika:
3Q0907561B
3Q0907561C
Chust wie jak to jest, w sumie najlepszym testem byłoby się podpiąć VCDS'em pod jakiegoś Active'a, ale pewnie już to robiłeś.
http://en.volkswagen.com/en/innovation- ... ssist.htmlhttp://www.skoda-auto.com/en/models/new-superb/safety pisze:Front Assist works with a radar sensor integrated into the radiator grille, constantly monitoring the distance from the traffic ahead.
http://www.volkswagen.co.uk/technology/ ... ont-assist
Na Carprogu widzę w sumie tylko dwa radary bez innego zamiennika:
3Q0907561B
3Q0907561C
Chust wie jak to jest, w sumie najlepszym testem byłoby się podpiąć VCDS'em pod jakiegoś Active'a, ale pewnie już to robiłeś.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
- Samochód: Superb III combi
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: WLKP
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Fragment z instrukcji.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2015, o 21:28 przez CRN, łącznie zmieniany 1 raz.
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
A ten dalej swoje
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Whity, kurcze powiedz, że gdybyś nie znał Eryka też byś się nie upierał widząc wszędzie tą informację
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13584
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Dobra. Pass. Mam dość tych bredni.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- lordxan
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 paź 2015, o 20:23
- Samochód: Superb III combi Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Koszalin
Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210
Troche juz przejechalem km bez nog na pedalach i rak na kierownicy (wlaczone acc + lane assist) wiec moge kilka spraw wyjasnic:
Faktycznie acc nie rozpozna stojacych aut czy innych nieruchomych przeszkod - to zwykly radar wiec musi jakos odroznic barierki od samochodow i algorytm wykrywa tylko to co sie rusza. Wiec trzeba mocno uwazac na stojace auta przed nami.
NATOMIAST gdy juz acc wykryje jadace auto przed toba (symbol autka na ekranie , niektorzy na forum twierdza ze to octavia ) to acc namierza go niczym radar w F16 i bedzie juz go sledzil nawet jak autko przed nami rusza i staje na przemian. Czyli w korku system po namierzeniu autka przed nami zahamuje i sam ruszy za nim.
Front assist to inna bajka, nie wiem czy dziala od kamery czy od radaru ale piszczy i wciska do dechy hamulec gdy wlasnie sie zagapiles i nie zaczales hamowac przed jakas przeszkoda. W praktyce jeden raz byc moze uratowal mnie przed stluczka (akurat zerkalem w bok gdy koles przede mna zahamowal gwaltownie) a w pozostalych kilkunastu przypadkach zaczal hamowac bez potrzeby kiedy algorytm skody nie zgodzil sie z moim wyliczeniem ze koles przede mna zdazy skrecic w prawo zanim go mine
Faktycznie acc nie rozpozna stojacych aut czy innych nieruchomych przeszkod - to zwykly radar wiec musi jakos odroznic barierki od samochodow i algorytm wykrywa tylko to co sie rusza. Wiec trzeba mocno uwazac na stojace auta przed nami.
NATOMIAST gdy juz acc wykryje jadace auto przed toba (symbol autka na ekranie , niektorzy na forum twierdza ze to octavia ) to acc namierza go niczym radar w F16 i bedzie juz go sledzil nawet jak autko przed nami rusza i staje na przemian. Czyli w korku system po namierzeniu autka przed nami zahamuje i sam ruszy za nim.
Front assist to inna bajka, nie wiem czy dziala od kamery czy od radaru ale piszczy i wciska do dechy hamulec gdy wlasnie sie zagapiles i nie zaczales hamowac przed jakas przeszkoda. W praktyce jeden raz byc moze uratowal mnie przed stluczka (akurat zerkalem w bok gdy koles przede mna zahamowal gwaltownie) a w pozostalych kilkunastu przypadkach zaczal hamowac bez potrzeby kiedy algorytm skody nie zgodzil sie z moim wyliczeniem ze koles przede mna zdazy skrecic w prawo zanim go mine
"Kocham robić to co robię, nic innego nie umiem. Polityki nie kumam, filozofii nie rozumiem" KAZIK