[S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
pjetko
Posty: 344
Rejestracja: 24 sie 2015, o 23:44
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: WPI

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: pjetko »

Laserem.
CRN
Posty: 155
Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: WLKP

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: CRN »

pjetko pisze:Laserem.
A może ultradzwiekiem? ;)

W instrukcyji piszą, że jest radar. Ciekawe jakby w ETCE sprawdzic czy to ten sam co w tempomacie.
Było: Laguna II, A6 C5, A4 B7, A6 C6, A4 B8,
SII 2.0 TDI 170KM
Obrazek

Aktualnie: SIII 2.0 TSI 220KM
Obrazek
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

[S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: Enriquez »

Nie jest to to samo. Jak nie masz aktywnego tempomatu, to w ogóle nie masz żadnego radaru. Sprawdzałem w etce 59 razy.


Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
CRN
Posty: 155
Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: WLKP

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: CRN »

Ale jeśli można mieć front assistance bez aktywnego tempomatu, a można na pewno, bo jeździłem takim autem zastępczym, to radar być musi. Instrukcja to potwierdza. Jest w niej opis tego elementu, gdzie się znajduje i co wpływa na jego działanie.

Mając tę funkcję można włączyć sobie ostrzeżenie na FISie o zbyt małym odstępie od samochodu poprzedzającego. W jaki inny sposób, aniżeli radarem, mogłoby to być kontrolowane?

Może w ETCE było autko bez FA?
Było: Laguna II, A6 C5, A4 B7, A6 C6, A4 B8,
SII 2.0 TDI 170KM
Obrazek

Aktualnie: SIII 2.0 TSI 220KM
Obrazek
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: Enriquez »

Już ci to ktoś napisał. Od tego jest ta kamera na szybie. Nie ma co dalej drążyć tematu. Popatrz sobie na octavię czy nawet citigo z front assist bez acc. Czy widzisz tam gdzieś radar???


Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
CRN
Posty: 155
Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: WLKP

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: CRN »

Kupy się to nie trzyma.
Kamera obsługuje: Line Assist, Light Assist i rozpoznawanie znaków. W zastępczym aucie nie było żadnego z tych systemów i kamery również.
Radar: Front Assist i Aktywny Tempomat. Dodatkowo cytat ze strony Skody: "Radar współpracuje z Front Assistant i aktywnym tempomatem Adaptive Cruise Assistant."

Przy okazji, w jaki sposób kamera miałaby oceniać prędkość poprzedzającego auta np. na odległości kilkudziesięciu metrów?

Edit:
Wygląda na to, że są dwa systemy. Front Assistant (Superb III) i City Safe Drive (Citigo). Ten drugi działa na laserze z kamery do odległości ok. 10 metrów. Natomiast w Superbie działa to na podstawie radaru i ma znacząco większy zasięg.
Było: Laguna II, A6 C5, A4 B7, A6 C6, A4 B8,
SII 2.0 TDI 170KM
Obrazek

Aktualnie: SIII 2.0 TSI 220KM
Obrazek
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: Enriquez »

Naczytałeś się za dużo folderów reklamowych i chcesz sobie na siłę wmówić, że mając front assist będziesz mógł bezstresowo odpalić ACC.
To nie jest takie hop siup i uwierz mi że duża grupa ludzi siedzi i próbuje rozgryźć temat - poczytaj sobie fora ruskie, niemieckie, czy angielskie. Ale takie specjalistyczne a nie fascynatów kolorów czy wydechów. Poparz w schematy i będziesz wiedział więcej. Aby taką funkcjonalność odpalić - potrzebujesz kilku kroków - po pierwsze - hardware - czyli głowica radarowa, nowa belka poprzeczna wzmocnienia czołowego, bo jest inna, nowe manetki przy kierownicy. Wszystko to spięte i połączone elektrycznie. Następnie trzeba się pozbyć błędu pr-coding, czyli z gatewaya wyciągnąć to co jest, dodać aktywny tempomat i wgrać z powrotem. Zrobisz to za pomocą VAG CAN Pro. I teraz największy zonk - musisz pojechać do ASO, żeby to uaktywnili specjalnym kodem przypisanym do VIN pojazdu i skalibrowali. Problemy są dwa - z reguły ASO nie ma sprzętu do kalibracji, ale większym z nich jest figa z makiem od SKody (i generalnie VW), która nie udostępnia kodu aktywacyjnego. I choćby skały srały to nie da rady tego obejść w żaden sposób. Nawet mając dostęp do ODISA podłączonego w ASO do serwera VW. Nie i chuj.

Są tacy - znam jednego, który przeszczepił wszystkie po kolei niezbędne sterowniki z rozbitka do swojego samochodu i mu to zatrybiło, ale niestety w zegarach zmienił też się VIN. Cena tego wynalazku przy zakupie, może niska nie jest, ale jest to nic w porównaniu z późniejszymi problemami.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
CRN
Posty: 155
Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: WLKP

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: CRN »

Ok. Przyjmijmy zatem, że działa to na podstawie kamery, której akurat w aucie nie ma.
Enriquez pisze:Naczytałeś się za dużo folderów reklamowych.
Aby być skrupulatnym to instrukcji, nie folderów.
Enriquez pisze:Poparz w schematy i będziesz wiedział więcej.
Podrzucisz jakiś? Chętnie sprawdzę, doczytam i nie będę już męczył…
Było: Laguna II, A6 C5, A4 B7, A6 C6, A4 B8,
SII 2.0 TDI 170KM
Obrazek

Aktualnie: SIII 2.0 TSI 220KM
Obrazek
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: Enriquez »

Schemacik musisz sobie zakupić tu:
https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/login.do
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: kamracik »

W sumie nie dziwię się Marcin, że tak mówi skoro kurcze wszędzie tak piszą, patrząc na zdjęcia również widzę, że klocek pod radar w grillu jest :roll:
http://www.skoda-auto.com/en/models/new-superb/safety pisze:Front Assist works with a radar sensor integrated into the radiator grille, constantly monitoring the distance from the traffic ahead.
http://en.volkswagen.com/en/innovation- ... ssist.html
http://www.volkswagen.co.uk/technology/ ... ont-assist

Na Carprogu widzę w sumie tylko dwa radary bez innego zamiennika:
3Q0907561B
3Q0907561C

Chust wie jak to jest, w sumie najlepszym testem byłoby się podpiąć VCDS'em pod jakiegoś Active'a, ale pewnie już to robiłeś.
CRN
Posty: 155
Rejestracja: 31 maja 2013, o 07:21
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: WLKP

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: CRN »

Fragment z instrukcji.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 gru 2015, o 21:28 przez CRN, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: Laguna II, A6 C5, A4 B7, A6 C6, A4 B8,
SII 2.0 TDI 170KM
Obrazek

Aktualnie: SIII 2.0 TSI 220KM
Obrazek
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: whity »

A ten dalej swoje
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: kamracik »

Whity, kurcze powiedz, że gdybyś nie znał Eryka też byś się nie upierał widząc wszędzie tą informację :)
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: Enriquez »

Dobra. Pass. Mam dość tych bredni.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
lordxan
Posty: 93
Rejestracja: 18 paź 2015, o 20:23
Samochód: Superb III combi Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał
Lokalizacja: Koszalin

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: lordxan »

Troche juz przejechalem km bez nog na pedalach i rak na kierownicy ;)(wlaczone acc + lane assist) wiec moge kilka spraw wyjasnic:
Faktycznie acc nie rozpozna stojacych aut czy innych nieruchomych przeszkod - to zwykly radar wiec musi jakos odroznic barierki od samochodow i algorytm wykrywa tylko to co sie rusza. Wiec trzeba mocno uwazac na stojace auta przed nami.
NATOMIAST gdy juz acc wykryje jadace auto przed toba (symbol autka na ekranie , niektorzy na forum twierdza ze to octavia :) ) to acc namierza go niczym radar w F16 i bedzie juz go sledzil nawet jak autko przed nami rusza i staje na przemian. Czyli w korku system po namierzeniu autka przed nami zahamuje i sam ruszy za nim.

Front assist to inna bajka, nie wiem czy dziala od kamery czy od radaru ale piszczy i wciska do dechy hamulec gdy wlasnie sie zagapiles i nie zaczales hamowac przed jakas przeszkoda. W praktyce jeden raz byc moze uratowal mnie przed stluczka (akurat zerkalem w bok gdy koles przede mna zahamowal gwaltownie) a w pozostalych kilkunastu przypadkach zaczal hamowac bez potrzeby kiedy algorytm skody nie zgodzil sie z moim wyliczeniem ze koles przede mna zdazy skrecic w prawo zanim go mine ;)
"Kocham robić to co robię, nic innego nie umiem. Polityki nie kumam, filozofii nie rozumiem" KAZIK
ODPOWIEDZ