[S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
ursus
Posty: 1572
Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Kraków

[S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: ursus »

W wątku dotyczącym mojego zamówienia S3 wyszła dyskusja o różnicach pomiędzy Adaptive Cruise Control 210km/h i 160km/h.

Według VWHity, jest duża i zauważalna różnica.

Poniżej oryginalna dyskusja:
ursus pisze:
VWhity pisze:Bierz acc210... jeździłem teraz s3 kombi i ten system w wiele lepiej działa niż acc160. Wcześniej rozpoznaje samochody i już z daleka delikatnie hamuje.
Ja pierdziele, ale jest dwukrotnie droższy :|
Serio aż taka różnica?
VWhity pisze:Naprawdę jest. Mam acc160.
Dżejkob pisze:Katalogowa różnica w acc między 160 i 210 to 1400zł, co przy 170 000zł nie jest jakąś wysoką dopłatą, z tym że wszystkie opinie jakie spotkałem na ten temat zaczynają się od ,,podobno''.
Problem teraz jest w tym że ktoś kto jeździ S3 z acc i może doradzić to np ja i 2-3 osoby z tym że osobiście nie wierzył bym do końca w żadną opinię nawet moją. Tak jak z dźwiękiem silnika, ani ja ani nikt z kim jeździłem nie był w stanie stwierdzić czy nie jest wspomagany głośnikiem. A nawet jeśli nikt nie stwierdzi że jednak grają głośniki to nie oznacza tego że jednak tam jest głośnik.
Czy acc działa lepiej 210 od 160 można stwierdzić jak będzie gdzieś pokazana różnica w budowie, a nie że komuś się wydaje albo podobno.
Ja mam 160 i nie jechałem 210 z tym że acc ustawione na eco wykrywa auta dużo szybciej i powoli hamuje. W sport auto dojeżdża szybko do poprzedzającego auta i ostro hamuje.
VWhity pisze:No to pojezdzi, to zobaczysz...ja nie jeżdżę tylko jednym autem
Więcej opinii znajdziesz nt passata...ale też mi nie musisz wierzyc

EDIT:

Jest jedna, olbrzymia i bardzo istotna różnica pomiędzy tymi układami. W przypadku posiadania ACC 160 nie da się na tempomacie ustawić prędkości wyższej niż 160km/h. Czyli ACC 160 nie działa w ten sposób, że do 160km/h mamy tempomat+ACC, a powyżej zwykły tempomat.

W przypadku zamówienia ACC 160, powyżej 160km/h nie mamy w ogóle tempomatu.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2015, o 21:20 przez ursus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

[S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: whity »

Oczywiście pisze o doświadczeniu na autostradzie a nie o wsiach dziejkopa;)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
ursus
Posty: 1572
Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: ursus »

VWhity pisze:Oczywiście pisze o doświadczeniu na autostradzie a nie o wsiach dziejkopa;)
No ja temat podrążę i spróbuję się coś dowiedzieć i ustalić w tej kwestii.

Wrzucę tu jakieś podsumowanie, żeby dla inych zostało.

Najpierw po Krakowie popytam jakiego ACC mają na demówkach, ale znając życie, to wszędzie to samo wyposażenie, bo w 2 salonach jak patrzyłem, to mieli po 2 identyczne auta - L&K brązowy z jakimś ACC i w środku w salonie srebrny chyba activ.
Awatar użytkownika
ursus
Posty: 1572
Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: ursus »

Rozmawiałem dzisiaj z gościem ze Skody, mówi, że na szkoleniu nic im nie mówili jakoby to był inny system przy ACC 210. Co do wcześniejszej reakcji na poprzedzające auto, to mówił, że on jest może inaczej ustawiony dla acc 210?

Co myślisz VWhity?
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: whity »

Pamiętaj że oni że skody wiedzą mniej niż my wszyscy...
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: Misiek Fisiek »

Dlatego właśnie jak ktokolwiek ma problem techniczny to go do ASO wysyłasz :D
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
ursus
Posty: 1572
Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: ursus »

VWhity pisze:Pamiętaj że oni że skody wiedzą mniej niż my wszyscy...
Wiem, ale sobie spekulujemy. Ma dla Ciebie ta gadka sens? Możliwe, że to jest kwestia konfiguracji tego samego układu.

Idąc dalej... może będzie się dało odblokować jakoś kompem diagnostycznym do 210km/h, jak mamy wersję 160?

Przecież jeśli byłby to ten sam radar, to reszta to kwestia softu.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13595
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: Enriquez »

Radar jest niestety inny. Ale da się go zamienić.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
ursus
Posty: 1572
Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: ursus »

Enriquez pisze:Radar jest niestety inny. Ale da się go zamienić.
Masz Panie jakiegoś linka do porównania/testów tych dwóch ustrojstw?
rafal11
Posty: 616
Rejestracja: 21 maja 2013, o 18:05
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.2cdi 170KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: rafal11 »

wyjatkowo jak no to forum pozwole sobie przyspamowac lekko.
wrzucam film co prawda nie ze skoda w roli glownej ale jedna polka i beposredni rywal. zwroccie uwage na predkosc auta. na prostym jeszcze jakos jedzie w ruchu ktorego nie ma. ale w zakrecie dramat....
wiem ze powiecie ze tu mowa o adaptacyjnym cc ale ten system pewnie tez dobrze dziala jak jest pusto.

http://www.realistic.pl/60907/oto_jak_d ... ondeo.html
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13595
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: Enriquez »

W AutoŚwiecie położyli na kierownicy banana i system działał od Warszawy do Świecka z przerwami na bramki.

Co do wymiany radaru, pewnie łajti pomoże w tłumaczeniu.
http://www.skodacommunity.de/threads/ac ... st-1163050

tu chyba to samo:
http://octavia-rs.com/index.php/thread/ ... 2a94c568ed
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: whity »

W octavii są dwa różne radary...w superbie jest jeden i ten sam. Tylko trzeba się połączyć z centrala skody żeby to zaprogramować i aso nie wiedza jak :lol:
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
ursus
Posty: 1572
Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: ursus »

rafal11 pisze:wyjatkowo jak no to forum pozwole sobie przyspamowac lekko.
wrzucam film co prawda nie ze skoda w roli glownej ale jedna polka i beposredni rywal. zwroccie uwage na predkosc auta. na prostym jeszcze jakos jedzie w ruchu ktorego nie ma. ale w zakrecie dramat....
wiem ze powiecie ze tu mowa o adaptacyjnym cc ale ten system pewnie tez dobrze dziala jak jest pusto.

http://www.realistic.pl/60907/oto_jak_d ... ondeo.html
W Superbie działa to moim zdaniem lepiej przy jeździe na łuku. Przynajmniej jak ja testowałem, to dawał radę.
Enriquez pisze:W AutoŚwiecie położyli na kierownicy banana i system działał od Warszawy do Świecka z przerwami na bramki.

Co do wymiany radaru, pewnie łajti pomoże w tłumaczeniu.
http://www.skodacommunity.de/threads/ac ... st-1163050

tu chyba to samo:
http://octavia-rs.com/index.php/thread/ ... 2a94c568ed
Jezusie, mogłoby to być dla mnie po chińsku. Ni w ząb w języke DE nie ogarniam.
VWhity pisze:W octavii są dwa różne radary...w superbie jest jeden i ten sam. Tylko trzeba się połączyć z centrala skody żeby to zaprogramować i aso nie wiedza jak :lol:
Czyli... może to będzie można jakoś pozmieniać za chwilę programowo. Wymiana radaru to chyba przerost formy nad treścią. Różnica w cenie, to 1400 pln, więc niewarto się chyba w takie rzeczy bawić.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13595
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: Enriquez »

"Za chwilę", to może się nie wydarzyć nigdy. Tak jest np. w przypadku Golfa 6. Aktywny tempomat jest możliwy do założenia pod warunkiem wymiany szeregu sterowników z auta, które to fabrycznie miało, łącznie ze zmianą numeru VIN w liczniku. Więc na razie klęska.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
ursus
Posty: 1572
Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] Adaptive Cruise Control 160 vs 210

Post autor: ursus »

Enriquez pisze:"Za chwilę", to może się nie wydarzyć nigdy. Tak jest np. w przypadku Golfa 6. Aktywny tempomat jest możliwy do założenia pod warunkiem wymiany szeregu sterowników z auta, które to fabrycznie miało, łącznie ze zmianą numeru VIN w liczniku. Więc na razie klęska.

Masz rację. Postaram się jeszcze coś poszukać, ale WSZYSTKO po niemiecku i ni cholery nie rozumiem z tego :|
ODPOWIEDZ