S3 zawieszenie DCC

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Kaloteck
Posty: 107
Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Warszawa

S3 zawieszenie DCC

Post autor: Kaloteck »

Może ktoś z Was był już na jeździe próbnej ?

jeździ podobno jak poduszkowiec (cytat z Top Gear):

"W komfortowym ustawieniu Superb zachowuje się trochę jak balia, ewentualnie jak Citroen C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem. Na nierównościach Skoda faluje i to aż do przesady. Inżynierowie trochę przesadzili, bo momentami czujemy się jak na małej motorówce podczas silnego wiatru."

A poważnie, to coś musi być na rzeczy, bo trąbią o tym na lewo i prawo we wszystkich innych gazetach, że zawieszenie jak na dzisiejsze czasy niesamowicie komfortowe. Oczywiście tam nie ma pneumatyki tylko aktywne amortyzatory o zmiennym stopniu tłumienia, ale efekt super. Może ktoś już był na jeździe próbnej i mógłby co nieco na ten temat napisać?
Awatar użytkownika
adamski
Posty: 632
Rejestracja: 7 sie 2012, o 18:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Adam
Lokalizacja: Kalisz

Re: S3 zawieszenie DCC

Post autor: adamski »

Na weekend miałem SIII L&K i faktycznie Komfort czy nawet Normal to do miasta i spokojnej jazdy. Na trasie przełączałem na Sport bo za dużo bujało.
adamski - sąsiedzi mówią na mnie Skodziarz....
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: S3 zawieszenie DCC

Post autor: kamracik »

Whity ma takowe i przejechał już ładnych parę tysięcy km, więc ma już jakieś pojęcie :) Zresztą było już o tym w którymś wątku.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: S3 zawieszenie DCC

Post autor: whity »

Wg mnie najlepszy gadżet w s3
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Kaloteck
Posty: 107
Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: S3 zawieszenie DCC

Post autor: Kaloteck »

Nie ukrywam, że mam sentyment do Superba, ale ta obecna jest jednak za twarda na dłuższą metę. Jakoś w styczniu będę się przymierzał, być może poszukam jakiegoś półrocznego dema z salonu, a jak nie to do produkcji.

Pytanie - czy standardowe zawieszenie jest lepsze niż w S2 (chodzi mi o miękkość) ?
Czy jest duża różnica z DCC ?
Warto dopłacać ?

Czy ktoś ma inteligentne światła, sterowanie długimi jak w Passacie (tam są LED-y i maskowanie snopa światła) ?
Dobrze to działa ?

Na pewno będę też chciał zamówić radar ACC. Czy w duecie z DSG jest w stanie wyhamować do 0 jak Passat czy też może wyłącza się poniżej 30 km/h jak w Octavii ?
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: S3 zawieszenie DCC

Post autor: kamracik »

Większość odpowiedzi już była :) Zresztą większość odpowiedzi znajdziesz bez problemu w necie na filmikach z testów.

DCC - jest duża różnica, mówiono że warto dopłacić
ACC - tak hamuje do 0 i rusza też samemu
Int. długie - średnio to działa podobnież, Whity to testował i raczej kiepsko się sprawdziło, chyba nie jest na ledach, ale to do sprawdzenia na stronie Skody.
Kaloteck
Posty: 107
Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: S3 zawieszenie DCC

Post autor: Kaloteck »

kamracik pisze:Int. długie - średnio to działa podobnież, Whity to testował i raczej kiepsko się sprawdziło, chyba nie jest na ledach, ale to do sprawdzenia na stronie Skody.
Wiem, że nie na LED-ach, ale chodziło mi o coś innego, tzn. czy ten algorytm jest rozgarnięty. W Passacie działa to idealnie, wiem bo testowałem.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: S3 zawieszenie DCC

Post autor: kamracik »

Jeśli oczekujesz, że będzie to działać choć zbliżenie do LED to można zapomnieć.

Whity jak wróci z MC to pewnie się wypowie, ewentualnie możesz poszukać jego wypowiedzi, z tego co pamiętam mówił, że średnio to działa, dużo gorzej niż w Mesiu (również na ksenonie).

Moim zdaniem to technologia inteligentnych świateł ma rację bytu tylko przy LED i "złożonej" lampie, wszystko inne będzie niestety średnio działającym tanim zamiennikiem, aby nikt nie powiedział, że dana marka nie ma nowinek technicznych. Lecz to tylko moje zdanie, osoby, która nigdy nie jechała z takim asystentem ;)
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: S3 zawieszenie DCC

Post autor: Camillinhio »

Vwhity pisał, że co chwilę mu ciężarówki mrugały, że oślepia.
Obrazek
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: S3 zawieszenie DCC

Post autor: whity »

Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
wojcian
Posty: 46
Rejestracja: 1 wrz 2011, o 18:58
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Kraków/ Roeselare

Re: S3 zawieszenie DCC

Post autor: wojcian »

Jeżdziłem ostatnio S3 190km z dsg w wersji L&K , i powiem ze DCC robi robotę w tym samochodzie,ale zastanawia mnie jedno. Jaka jest różnica ustawienia normal w dcc ,w stosunku do zwykłego zawiasu. Bo o ile w ustawieniu normal na kiepskiej nawierzchni to auto jest taczkowate, po przełączeniu na comfort można powiedziec że wybiera te wszystkie nierównosci genialnie (ul .klasztorna w Krakowie). Natomiast komfort jazdy przy ustawieniu normal na równej drodze ,jest zadowalający. Moim zdaniem to charakterystyka zwykłego zawiasu ,to chyba kompromis miedzy ustawieniem normal a comfort w DCC . Pisze o tym bo przy mojej konfiguracji różnica w cenie między L&K a STYLE to jest 450pln. Amortyzator przód/tył 1200pln/1500pln szt, a wiadomo że wymiana parami.
Kaloteck
Posty: 107
Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: S3 zawieszenie DCC

Post autor: Kaloteck »

No właśnie też mnie to zastanawia. Sprzedawca w salonie powiedział coś takiego:

ustawienie Comfort DCC = miękkość jak w normalnej wersji bez DCC
Normal DCC = lekko usztywniona normalna wersja bez DCC
Sport DCC = mocno usztywniona normalna wersja bez DCC

Z tego by wynikało, że jeżeli komuś zależy wyłącznie na komforcie, to może sobie darować to całe DCC, bo tryb Comfort będzie bujał tak samo jak normalna, zwykła wersja bez DCC.

Chociaż z drugiej strony Wojcian napisał wyżej , że "w ustawieniu normal na kiepskiej nawierzchni to auto jest taczkowate", więc być może sprzedawca coś kręci. Nie mogę namierzyć salonu który by miał wersję z DCC jak i bez, żeby porównać.

W każdy razie taczki to ja na pewno nie chcę, bo już mam S2 i pora na coś bardziej miękkiego.

Może ktoś wie co to jest w cenniku "Specjalny zestaw amortyzacyjny" za 200 zł ?
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: S3 zawieszenie DCC

Post autor: szms »

Superb byl, jest i bedzie taczkowaty, bo VAGi takie są, po prostu.
Kaloteck
Posty: 107
Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: S3 zawieszenie DCC

Post autor: Kaloteck »

Już drugi sprzedawca mówi mi "Panie, DCC pozwala tylko usztywnić, bo tryb Comfort jest dokładnie taki sam jak w zwykłym zawieszeniu."
Jazda próbna niemożliwa, wciąż czekają na demo (Sinclan, miejscowość Zakręt pod W-wą).
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13601
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: S3 zawieszenie DCC

Post autor: Enriquez »

Jeździłem 1.4 TSI z DCC i wydaje mi się, że to tryb "Normal" jest jednak tym, odpowiadającym twardości w starym S2.
Comfort to już jednak taki baleron.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
ODPOWIEDZ