S3 zawieszenie DCC
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Warszawa
S3 zawieszenie DCC
Może ktoś z Was był już na jeździe próbnej ?
jeździ podobno jak poduszkowiec (cytat z Top Gear):
"W komfortowym ustawieniu Superb zachowuje się trochę jak balia, ewentualnie jak Citroen C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem. Na nierównościach Skoda faluje i to aż do przesady. Inżynierowie trochę przesadzili, bo momentami czujemy się jak na małej motorówce podczas silnego wiatru."
A poważnie, to coś musi być na rzeczy, bo trąbią o tym na lewo i prawo we wszystkich innych gazetach, że zawieszenie jak na dzisiejsze czasy niesamowicie komfortowe. Oczywiście tam nie ma pneumatyki tylko aktywne amortyzatory o zmiennym stopniu tłumienia, ale efekt super. Może ktoś już był na jeździe próbnej i mógłby co nieco na ten temat napisać?
jeździ podobno jak poduszkowiec (cytat z Top Gear):
"W komfortowym ustawieniu Superb zachowuje się trochę jak balia, ewentualnie jak Citroen C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem. Na nierównościach Skoda faluje i to aż do przesady. Inżynierowie trochę przesadzili, bo momentami czujemy się jak na małej motorówce podczas silnego wiatru."
A poważnie, to coś musi być na rzeczy, bo trąbią o tym na lewo i prawo we wszystkich innych gazetach, że zawieszenie jak na dzisiejsze czasy niesamowicie komfortowe. Oczywiście tam nie ma pneumatyki tylko aktywne amortyzatory o zmiennym stopniu tłumienia, ale efekt super. Może ktoś już był na jeździe próbnej i mógłby co nieco na ten temat napisać?
- adamski
- Posty: 632
- Rejestracja: 7 sie 2012, o 18:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Kalisz
Re: S3 zawieszenie DCC
Na weekend miałem SIII L&K i faktycznie Komfort czy nawet Normal to do miasta i spokojnej jazdy. Na trasie przełączałem na Sport bo za dużo bujało.
adamski - sąsiedzi mówią na mnie Skodziarz....
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: S3 zawieszenie DCC
Whity ma takowe i przejechał już ładnych parę tysięcy km, więc ma już jakieś pojęcie Zresztą było już o tym w którymś wątku.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: S3 zawieszenie DCC
Nie ukrywam, że mam sentyment do Superba, ale ta obecna jest jednak za twarda na dłuższą metę. Jakoś w styczniu będę się przymierzał, być może poszukam jakiegoś półrocznego dema z salonu, a jak nie to do produkcji.
Pytanie - czy standardowe zawieszenie jest lepsze niż w S2 (chodzi mi o miękkość) ?
Czy jest duża różnica z DCC ?
Warto dopłacać ?
Czy ktoś ma inteligentne światła, sterowanie długimi jak w Passacie (tam są LED-y i maskowanie snopa światła) ?
Dobrze to działa ?
Na pewno będę też chciał zamówić radar ACC. Czy w duecie z DSG jest w stanie wyhamować do 0 jak Passat czy też może wyłącza się poniżej 30 km/h jak w Octavii ?
Pytanie - czy standardowe zawieszenie jest lepsze niż w S2 (chodzi mi o miękkość) ?
Czy jest duża różnica z DCC ?
Warto dopłacać ?
Czy ktoś ma inteligentne światła, sterowanie długimi jak w Passacie (tam są LED-y i maskowanie snopa światła) ?
Dobrze to działa ?
Na pewno będę też chciał zamówić radar ACC. Czy w duecie z DSG jest w stanie wyhamować do 0 jak Passat czy też może wyłącza się poniżej 30 km/h jak w Octavii ?
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: S3 zawieszenie DCC
Większość odpowiedzi już była Zresztą większość odpowiedzi znajdziesz bez problemu w necie na filmikach z testów.
DCC - jest duża różnica, mówiono że warto dopłacić
ACC - tak hamuje do 0 i rusza też samemu
Int. długie - średnio to działa podobnież, Whity to testował i raczej kiepsko się sprawdziło, chyba nie jest na ledach, ale to do sprawdzenia na stronie Skody.
DCC - jest duża różnica, mówiono że warto dopłacić
ACC - tak hamuje do 0 i rusza też samemu
Int. długie - średnio to działa podobnież, Whity to testował i raczej kiepsko się sprawdziło, chyba nie jest na ledach, ale to do sprawdzenia na stronie Skody.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: S3 zawieszenie DCC
Wiem, że nie na LED-ach, ale chodziło mi o coś innego, tzn. czy ten algorytm jest rozgarnięty. W Passacie działa to idealnie, wiem bo testowałem.kamracik pisze:Int. długie - średnio to działa podobnież, Whity to testował i raczej kiepsko się sprawdziło, chyba nie jest na ledach, ale to do sprawdzenia na stronie Skody.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: S3 zawieszenie DCC
Jeśli oczekujesz, że będzie to działać choć zbliżenie do LED to można zapomnieć.
Whity jak wróci z MC to pewnie się wypowie, ewentualnie możesz poszukać jego wypowiedzi, z tego co pamiętam mówił, że średnio to działa, dużo gorzej niż w Mesiu (również na ksenonie).
Moim zdaniem to technologia inteligentnych świateł ma rację bytu tylko przy LED i "złożonej" lampie, wszystko inne będzie niestety średnio działającym tanim zamiennikiem, aby nikt nie powiedział, że dana marka nie ma nowinek technicznych. Lecz to tylko moje zdanie, osoby, która nigdy nie jechała z takim asystentem
Whity jak wróci z MC to pewnie się wypowie, ewentualnie możesz poszukać jego wypowiedzi, z tego co pamiętam mówił, że średnio to działa, dużo gorzej niż w Mesiu (również na ksenonie).
Moim zdaniem to technologia inteligentnych świateł ma rację bytu tylko przy LED i "złożonej" lampie, wszystko inne będzie niestety średnio działającym tanim zamiennikiem, aby nikt nie powiedział, że dana marka nie ma nowinek technicznych. Lecz to tylko moje zdanie, osoby, która nigdy nie jechała z takim asystentem
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 1 wrz 2011, o 18:58
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Kraków/ Roeselare
Re: S3 zawieszenie DCC
Jeżdziłem ostatnio S3 190km z dsg w wersji L&K , i powiem ze DCC robi robotę w tym samochodzie,ale zastanawia mnie jedno. Jaka jest różnica ustawienia normal w dcc ,w stosunku do zwykłego zawiasu. Bo o ile w ustawieniu normal na kiepskiej nawierzchni to auto jest taczkowate, po przełączeniu na comfort można powiedziec że wybiera te wszystkie nierównosci genialnie (ul .klasztorna w Krakowie). Natomiast komfort jazdy przy ustawieniu normal na równej drodze ,jest zadowalający. Moim zdaniem to charakterystyka zwykłego zawiasu ,to chyba kompromis miedzy ustawieniem normal a comfort w DCC . Pisze o tym bo przy mojej konfiguracji różnica w cenie między L&K a STYLE to jest 450pln. Amortyzator przód/tył 1200pln/1500pln szt, a wiadomo że wymiana parami.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: S3 zawieszenie DCC
No właśnie też mnie to zastanawia. Sprzedawca w salonie powiedział coś takiego:
ustawienie Comfort DCC = miękkość jak w normalnej wersji bez DCC
Normal DCC = lekko usztywniona normalna wersja bez DCC
Sport DCC = mocno usztywniona normalna wersja bez DCC
Z tego by wynikało, że jeżeli komuś zależy wyłącznie na komforcie, to może sobie darować to całe DCC, bo tryb Comfort będzie bujał tak samo jak normalna, zwykła wersja bez DCC.
Chociaż z drugiej strony Wojcian napisał wyżej , że "w ustawieniu normal na kiepskiej nawierzchni to auto jest taczkowate", więc być może sprzedawca coś kręci. Nie mogę namierzyć salonu który by miał wersję z DCC jak i bez, żeby porównać.
W każdy razie taczki to ja na pewno nie chcę, bo już mam S2 i pora na coś bardziej miękkiego.
Może ktoś wie co to jest w cenniku "Specjalny zestaw amortyzacyjny" za 200 zł ?
ustawienie Comfort DCC = miękkość jak w normalnej wersji bez DCC
Normal DCC = lekko usztywniona normalna wersja bez DCC
Sport DCC = mocno usztywniona normalna wersja bez DCC
Z tego by wynikało, że jeżeli komuś zależy wyłącznie na komforcie, to może sobie darować to całe DCC, bo tryb Comfort będzie bujał tak samo jak normalna, zwykła wersja bez DCC.
Chociaż z drugiej strony Wojcian napisał wyżej , że "w ustawieniu normal na kiepskiej nawierzchni to auto jest taczkowate", więc być może sprzedawca coś kręci. Nie mogę namierzyć salonu który by miał wersję z DCC jak i bez, żeby porównać.
W każdy razie taczki to ja na pewno nie chcę, bo już mam S2 i pora na coś bardziej miękkiego.
Może ktoś wie co to jest w cenniku "Specjalny zestaw amortyzacyjny" za 200 zł ?
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: S3 zawieszenie DCC
Już drugi sprzedawca mówi mi "Panie, DCC pozwala tylko usztywnić, bo tryb Comfort jest dokładnie taki sam jak w zwykłym zawieszeniu."
Jazda próbna niemożliwa, wciąż czekają na demo (Sinclan, miejscowość Zakręt pod W-wą).
Jazda próbna niemożliwa, wciąż czekają na demo (Sinclan, miejscowość Zakręt pod W-wą).
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: S3 zawieszenie DCC
Jeździłem 1.4 TSI z DCC i wydaje mi się, że to tryb "Normal" jest jednak tym, odpowiadającym twardości w starym S2.
Comfort to już jednak taki baleron.
Comfort to już jednak taki baleron.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.