EDIT:
Ostatecznie stanęło na TSI w moim przypadku.
Przebiegi do 15kkm rocznie + o wiele lepsze osiągi TSI + brak DPF i innych dieslowych dziwolągów zaważyły na wyborze.
Obecnie jeżdżę Oplem Vectra C 2.2 benzyna z bezpośrednim wtryskiem. Jak się go nie kręci, to dynamika beznadziejna, benzyny pali jak smok. W mieście mam przy mojej jeździe ponad 12l/100km, na trasie przy dynamicznej jeździe + autostrada ok. 160-170km/h - około 10l/100km.
Miałem kupować używane Mk2, ale padło jednak na nowe Mk3
Jeden z moich większych dylematów, to silnik.
Jestem absolutnie pewien, że wezmę skrzynię DSG, ale nie wiem z czym ją sparować:
Opcje, które rozważam są dwie: 2.0 TDI, albo 2.0 TSI.
Co wiem na pewno:
- Przebiegi roczne, które będę miał to poniżej 20kkm
- Samochód kupuję na około 4 lata.
- Dużo jazdy w mieście, trochę na trasie. Jak już wyjadę na trasę to 100-300km, a kilka razy w roku 1000km+
- Deklarowane na stronie Skody spalanie to oczywiście jakieś kłamstwo i ma się pewno nijak do rzeczywistości
- Mój styl jazdy: dynamiczna jazda na trasie, szybka jazda na autostradzie(160-170 km/h), zero myślenia o ekonomii w mieście.
Co twierdzi wiedza ludowa (internet?):
- Będę miał problemy z DPF w TDI. Będę jednak dużo jeździł w mieście, czy z tym nadal są problemy i będę się musiał wybierać na wypalanie sadzy na obwodnicę miasta? Prawda to?
- TDI ma wyższy moment obrotowy (400 Nm vs 350 Nm) w podobnym zakresie obrotów. Sprawa raczej pomijalna, bo nawet w TSI jest on dość wysoki, a dodatkowo DSG powinno to kompletnie zniwelować. Dobrze kombinuję w tej kwestii?
- TSI żre olej i zakładam, że nic w tej kwestii się nie zmieniło. Bardzo to uciążliwe?
- TSI będzie horrendalnie paliwożerna... podeprę się testem poprzedniej wersji z auto świata i zacytuję:
Ja absolutnie jestem ok z tym, żeby ten TSI spalał mi ze dwa litry benzyny więcej 100km niż TDI, ale jak to ma być jakiś wir w baku, to mam mocne wątpliwości. Jaka jest Wasza opinia?Ma aż nadto mocy, szybko przyspiesza, (...), natomiast sam silnik wykazywał tendencję do nadużywania benzyny: mocno pogoniony Superb (np. na niemieckiej autostradzie) potrafi zużyć nawet 18 l/100 km. A ponieważ bak ma pojemność 60 l, wielu testujących podczas długich podróży częściej patrzyło w oczy kasjerkom na stacjach benzynowych niż własnym żonom. Nic zatem dziwnego, że większość klientów wybiera wersję z dieslem 2.0 TDI.
Wybrałbym TSI, jeśli:
- Nie paliłby jak smok przy moim stylu jazdy, powiedzmy poniżej 10l/100km w mieście byłoby idealnie
- Nie miałby problemu z braniem oleju - nie wiem, czy ma jakiś wielki. A może powinienem to olać?
- Nie miałbym problemów z DPF i jego zapychaniem się
- W kwestii osiągów nie odstaje za bardzo od TSI
EDIT: Podsumowanie wątku, jakby się komuś nie chciało przegrzebywać przez morze offtopu:
Ostatecznie stanęło na TSI w moim przypadku.
Przebiegi do 15kkm rocznie + o wiele lepsze osiągi TSI + brak DPF i innych dieslowych dziwolągów zaważyły na wyborze.
Polecam zaglądnąć na te posty:
viewtopic.php?p=188684#p188684
viewtopic.php?p=188943#p188943