[S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 KM

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
ursus
Posty: 1572
Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Kraków

[S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 KM

Post autor: ursus »

Witam!

EDIT:
Ostatecznie stanęło na TSI w moim przypadku.
Przebiegi do 15kkm rocznie + o wiele lepsze osiągi TSI + brak DPF i innych dieslowych dziwolągów zaważyły na wyborze.


Obecnie jeżdżę Oplem Vectra C 2.2 benzyna z bezpośrednim wtryskiem. Jak się go nie kręci, to dynamika beznadziejna, benzyny pali jak smok. W mieście mam przy mojej jeździe ponad 12l/100km, na trasie przy dynamicznej jeździe + autostrada ok. 160-170km/h - około 10l/100km.


Miałem kupować używane Mk2, ale padło jednak na nowe Mk3 8-)

Jeden z moich większych dylematów, to silnik.
Jestem absolutnie pewien, że wezmę skrzynię DSG, ale nie wiem z czym ją sparować:
Opcje, które rozważam są dwie: 2.0 TDI, albo 2.0 TSI.

Co wiem na pewno:
  • Przebiegi roczne, które będę miał to poniżej 20kkm
  • Samochód kupuję na około 4 lata.
  • Dużo jazdy w mieście, trochę na trasie. Jak już wyjadę na trasę to 100-300km, a kilka razy w roku 1000km+
  • Deklarowane na stronie Skody spalanie to oczywiście jakieś kłamstwo i ma się pewno nijak do rzeczywistości :(
  • Mój styl jazdy: dynamiczna jazda na trasie, szybka jazda na autostradzie(160-170 km/h), zero myślenia o ekonomii w mieście.


Co twierdzi wiedza ludowa (internet?):
  • Będę miał problemy z DPF w TDI. Będę jednak dużo jeździł w mieście, czy z tym nadal są problemy i będę się musiał wybierać na wypalanie sadzy na obwodnicę miasta? Prawda to? :shock:
  • TDI ma wyższy moment obrotowy (400 Nm vs 350 Nm) w podobnym zakresie obrotów. Sprawa raczej pomijalna, bo nawet w TSI jest on dość wysoki, a dodatkowo DSG powinno to kompletnie zniwelować. Dobrze kombinuję w tej kwestii?
  • TSI żre olej i zakładam, że nic w tej kwestii się nie zmieniło. Bardzo to uciążliwe?
  • TSI będzie horrendalnie paliwożerna... podeprę się testem poprzedniej wersji z auto świata i zacytuję:
    Ma aż nadto mocy, szybko przyspiesza, (...), natomiast sam silnik wykazywał tendencję do nadużywania benzyny: mocno pogoniony Superb (np. na niemieckiej autostradzie) potrafi zużyć nawet 18 l/100 km. A ponieważ bak ma pojemność 60 l, wielu testujących podczas długich podróży częściej patrzyło w oczy kasjerkom na stacjach benzynowych niż własnym żonom. Nic zatem dziwnego, że większość klientów wybiera wersję z dieslem 2.0 TDI.
    Ja absolutnie jestem ok z tym, żeby ten TSI spalał mi ze dwa litry benzyny więcej 100km niż TDI, ale jak to ma być jakiś wir w baku, to mam mocne wątpliwości. Jaka jest Wasza opinia?
Naprawdę mam dylemat z tym silnikiem - cena identyczna i zakładam ,że dynamika w TSI będzie lepsza pod każdym względem.
Wybrałbym TSI, jeśli:
  • Nie paliłby jak smok przy moim stylu jazdy, powiedzmy poniżej 10l/100km w mieście byłoby idealnie
  • Nie miałby problemu z braniem oleju - nie wiem, czy ma jakiś wielki. A może powinienem to olać?
Wybrałbym TDI, jeśli:
  • Nie miałbym problemów z DPF i jego zapychaniem się
  • W kwestii osiągów nie odstaje za bardzo od TSI
Z góry dziękuję za pomoc :)


EDIT: Podsumowanie wątku, jakby się komuś nie chciało przegrzebywać przez morze offtopu:

Ostatecznie stanęło na TSI w moim przypadku.
Przebiegi do 15kkm rocznie + o wiele lepsze osiągi TSI + brak DPF i innych dieslowych dziwolągów zaważyły na wyborze.


Polecam zaglądnąć na te posty:

viewtopic.php?p=188684#p188684

viewtopic.php?p=188943#p188943
Ostatnio zmieniony 11 paź 2015, o 19:26 przez ursus, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5810
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: [S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 K

Post autor: pab567 »

Przy takich przebiegach i jeździe głównie w mieście diesel nie ma sensu.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: [S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 K

Post autor: Misiek Fisiek »

To są nowe silniki i generalnie guzik o nich wiadomo. Jeden i drugi może brać olej, mieć problem z rozrządem albo jeszcze innego rodzaju. Pewne jest jedynie, że 2.0 tsi nie będzie brał poniżej 10 litrów w mieście typu warszawa, poznań, kraków, wrocław.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 K

Post autor: rezon »

ursus pisze:.....
Ja absolutnie jestem ok z tym, żeby ten TSI spalał mi ze dwa litry benzyny więcej 100km niż TDI, ale jak to ma być jakiś wir w baku, to mam mocne wątpliwości. Jaka jest Wasza opinia?.....
I tak to mniej więcej będzie wyglądało. Nie wiem skąd AŚ wziął te 18l. To naprawdę trzeba się mocno postarać, aby wykręcić takie spalanie. Średnio po mieście będzie pewnie ok. 11-12 w 2.0 .
Co do brania oleju - tak jak napisał Misiek: tego nie wie nikt co się będzie działo z tymi silnikami. Ja nie dolewam oleju do TSI przy przeglądach co 30kkm i olejach 504/507 czyli wg internetu i AŚ samego zła oraz źródła problemów. Jakoś 104kkm przejechał szybko i bezboleśnie ;)
TDI z DSG też bardzo ładnie chodzi. Dużo kkm rocznie brałbym TDI, mało TSI. Dla mnie to porównywalne silniki
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 K

Post autor: szms »

Mocno to się trzeba postarać w TDI. Był Emil, który 18 robił w 2.0 TDI :lol:
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 K

Post autor: bogge »

szms pisze:Mocno to się trzeba postarać w TDI. Był Emil, który 18 robił w 2.0 TDI :lol:
Rok 2010, powrót A2 z Poznania do Łodzi, 3 nad ranem, skrzynia w trybie sport, but cały czas do oporu, oprócz oczywiście zwolnienia na bramkach - po zjeździe z autostrady w Strykowie komputer pokazał mi wtedy zużycie 17 litrów, a komputer pamiętam wyzerowałem. To było najwyższe spalanie jakie mnie udało się uzyskać kiedykolwiek w 2.0 TDI, więc wydaje mi się, że 18 w niesprzyjających warunkach też jest możliwe.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 K

Post autor: szms »

Ale 18 to tak normalne było, z tego co pamiętam coś w okolicach 22-25 l/100 km też chyba było.
Odwołam się do Miśka, ma lepszą pamięć :mrgreen:
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 K

Post autor: bogge »

s-e-b-e-b pisze:
P.S. bogge - tryb sport na trasie to tylko przy przyspieszaniu, jak lecisz 200 km/h i więcej to i tak na 6 lub 7 biegu w zależności jaką masz skrzynię.
Przecież znasz realia naszych autostrad - nie ma szansy, abyś przejechał wolnym pasem bez hamowania i następnie przyspieszania (a to ciężarówka, a to jakiś "miszcz" lewego pasa), stąd też tryb sport przez cały czas. W tamtych latach i w sumie teraz też, to TDI wsadzają skrzynie "mokre", 6-cio biegowe, bo 7 jakieś delikatne takie ; - )
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: [S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 K

Post autor: Misiek Fisiek »

szms pisze:Ale 18 to tak normalne było, z tego co pamiętam coś w okolicach 22-25 l/100 km też chyba było.
Odwołam się do Miśka, ma lepszą pamięć :mrgreen:
20 w 2.0 TDi nie było. Tego jestem pewien bo Frytol zrobił 20 w 2.0 TSi i Dato wtedy się awanturował, że TSI to takie paliwożerne. Więc TDi musiało mieć mniej. Zresztą przypadek Emila jest niemiarodajny bo on miał tam po maksie wujowego chipa. Ostro dymiło mu na czarno przy przyspieszaniu i DPF się stopił.
bogge pisze:W tamtych latach i w sumie teraz też, to TDI wsadzają skrzynie "mokre", 6-cio biegowe, bo 7 jakieś delikatne takie ; - )
Sebek też ma 6 biegów, tylko się jeszcze nie zorientował.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
ursus
Posty: 1572
Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 K

Post autor: ursus »

s-e-b-e-b pisze:mnie w 2.0 TSI nie udało się uzyskać spalania większego niż 16l/100. Jak będziesz katował to pewnie i 20 l/100 można uzyskać, ale pytanie ile takim autem pojeździsz - 20 000 ?!

P.S. bogge - tryb sport na trasie to tylko przy przyspieszaniu, jak lecisz 200 km/h i więcej to i tak na 6 lub 7 biegu w zależności jaką masz skrzynię.
A jakie masz spalanie przy jeździe na autostradzie około 160-170 km/h? Według wskazań komputera wykręcam wtedy średnią prędkość około 120 km/h.
To jest moja prędkość "przelotowa" i Vectra C 2.2 benzyna mi wtedy pali około 12l/100km. Jak to będzie wyglądało w TSI?
Awatar użytkownika
ursus
Posty: 1572
Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 K

Post autor: ursus »

pab567 pisze:Przy takich przebiegach i jeździe głównie w mieście diesel nie ma sensu.
Co masz na myśli - problemy z DPF, czy ekonomikę tego zakupu?
Awatar użytkownika
marcin wroclaw
Posty: 1975
Rejestracja: 3 sty 2014, o 16:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: [S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 K

Post autor: marcin wroclaw »

Ekonomia zakupu chyba nie, bo cena podobna. Raczej to, ze tsi ladniej/ciszej pracuje.

Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka
Marcin
Obrazek
Awatar użytkownika
ursus
Posty: 1572
Rejestracja: 2 sie 2015, o 22:46
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: [S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 K

Post autor: ursus »

marcin wroclaw pisze:Ekonomia zakupu chyba nie, bo cena podobna. Raczej to, ze tsi ladniej/ciszej pracuje.
Rozumiem, że jeśli cena podobna, a nie byłoby problemów z DPF, to TDI byłoby kuszące, bo zawsze to w Polsce łatwiej później sprzedać...
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5810
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: [S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 K

Post autor: pab567 »

DPF... EGR... Nie, dieslom dziękuję...
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: [S3] Superb III z DSG - 2.0 TDI 190 KM czy 2.0 TSI 220 K

Post autor: Misiek Fisiek »

Kolejny cwaniak co myśli, że nie ma EGR w swoim aucie ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
ODPOWIEDZ