SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Post autor: bogge »

Nie tylko wspomniane przez Ciebie, jak sobie przypomnę na czas serwisu przekazaną mi we władanie Toyotę Auris ze skrzynią CVT, to myślałem, że się potnę - ten dźwięk wyjącego silnika przy prędkości autostradowej i zachowanie tej cholernej skrzyni doprowadzał mnie do szału...
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Post autor: szms »

Chcialem dopisac jeszcze - opony i skrzynia ;)
dekard
Posty: 63
Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Poznań

Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Post autor: dekard »

kultura pracy to dla mnie zespół 3 cech:głośność, elastyczność, moc wytwarzanych drgań. Miałem okazję jeździć seatem leonem 1,4 150 km i pod względem kultury pracy to była lipa całkowita.W AR 1,4 120 km już lepiej, podobnie megane 1,4 tce 130 km.

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
wojkap
Posty: 48
Rejestracja: 13 gru 2015, o 10:50
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Racibórz

Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Post autor: wojkap »

Witam,

minął już jakiś czas od ostatnich wpisów w tym wątku.
ja również zastanawiam się czy 1.4 TSI 150KM czy 2.0 TDI 150KM - ciężka decyzja :(

Czy ktoś już może się podzielić wrażeniami dla obu silników?
Awatar użytkownika
Gonzo
Posty: 336
Rejestracja: 3 lut 2013, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Post autor: Gonzo »

Rozważ sobie (po przeczytaniu wątku;)) w oparciu o Twoje przebiegi i sposób użytkowania (trasa/miasto). Sam wziąłem diesla mimo małych przebiegów rocznych, ale jeżdżę nim tylko trasy. Poza tym zwróć uwagę na relację pojemności do mocy (to na korzyść diesla) i ew. usterek (diesle z Euro 6 mają już dosyć skomplikowany układ oczyszczania spalin, awarie mogą być drogie, ale co do trwałości jeszcze trudno się wypowiadać bo to świeża sprawa), z drugiej strony nie wiadomo, jak długofalowo będzie się zachowywać to wysilone małe TSI.
Głosuj na mnie wtedy dostaniesz
prawie za darmo każde śniadanie
Człowiek na odpowiednim miejscu
powiedzie ciebie ku szczęściu
Kult "Kesitszen kepet onmagarol"
andy_M
Posty: 142
Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
Samochód: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Lokalizacja: czwartaRP

Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Post autor: andy_M »

1.4 tsi -slynny nierozbieralny silnik jednorazowka...

Wysłane z mojego Classic przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
przem00
Posty: 628
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KWI

Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Post autor: przem00 »

Za to w nowym tdi sie super narozbierasz.
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Post autor: bogge »

wojkap pisze:Witam,

minął już jakiś czas od ostatnich wpisów w tym wątku.
ja również zastanawiam się czy 1.4 TSI 150KM czy 2.0 TDI 150KM - ciężka decyzja :(

Czy ktoś już może się podzielić wrażeniami dla obu silników?
Mogę się wypowiedzieć co nieco w zakresie silnika 150 konnego z DSG, w budzie kombi (Golf Variant VII), ale będzie to bardziej odpowiadać opisowi Octavii, niż Superba, choć tak naprawdę różnicy dużej nie będzie - różnica wagi między jak nie patrzeć porównywalnym Passatem B8 w wersji Variant z Golfem z tym samym silnikiem i skrzynią, to zaledwie 90 kg., zapewne podobnie będzie z Superbem III. Bez przesady, że to wpłynie znacząco na osiągi - tak jakby jeździć w 2 osoby...

Ten silnik w konfiguracji z DSG mnie bardzo pozytywnie zaskoczył - poprzednie auto koncernu VAG posiadane przeze mnie, to był właśnie Superb 2.0 diesel w wersji 170 konnej (zawirusowany na 204 konie) z DSG. Wrażenia subiektywne i obiektywne:

- Variant szybciej się zbiera od 0-100, jak również ma większą prędkość maksymalną od posiadanego wcześniej Superba, łapie zadyszkę przy 160-170 km/h i wtedy widać, że motor jest mniejszy i po prostu nie ma z czego tak dynamicznie przyspieszać jak 2 litry w dieslu, ale naprawdę nie ma tragedii i do wymienionych prędkości masaż pleców zapewniony (i nie mówię tutaj o funkcji masażu fotela kierowcy), a do prędkości maksymalnej przyspiesza po prostu trochę wolniej.

- Jest znacznie ciszej (w końcu wersja benzynowa) - w środku na wolnych obrotach w ogóle nie słychać silnika i go nie czuć, na razie brak absolutnie żadnych wibracji. W trakcie jazdy również cichszy niż diesel w Superbie.

- Miejsca jeśli chodzi o kabinę oczywiście mniej, ale narzekać nie ma na co - w Passacie jest 6cm więcej miejsca na szerokość (mierzone od drzwi do drzwi) po stronie kierowcy i 7 cm więcej jeśli chodzi o odległość przednich foteli od tylnej kanapy, czyli tak naprawdę miejsce na nogi. Tutaj będzie oczywiście jeszcze większa różnica na korzyść Superba, ale to doskonale wiemy.

- Zużycie paliwa, co prawda przejechałem dopiero 2200 kilometrów, ale przy mojej nodze (ciężka, niestety), spalania aktualnie wynosi między 7,9-8,0 litra/100 (komputer), realnie to 8,3 litra/100 mierzone przy dystrybutorze, więc komp zaniża o mniej więcej puszkę małej coli. Jazda 70% miasto, 30% trasa, więc moim zdaniem całkiem ok, oczywiście więcej niź spalał mi Superb, ale to półtora litra więcej na 100 km jest całkowicie akceptowalne, zwłaszcza, że korzystam z podgrzewania foteli i wyłączam start/stop no i jest jak nie patrzeć okres zimowy. Podawane zużycie katalogowe jest możliwe do uzyskania (sprawdzałem), ale to nie jest jazda...

Reasumując, moim zdaniem nie ma się co bać tego silnika, fajna jednostka - oszczędna jeśli nie butujesz i dynamiczna jak pociśniesz, z pewnością dobra dla kogoś, kto planuje polatać autem 3-4 lata, do końca gwarancji tak jak ja.
czarls
Posty: 86
Rejestracja: 5 gru 2015, o 16:30
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Karol
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Post autor: czarls »

Uwielbiam czytać takie wpisy,szkoda tylko że dystans pokonany tak mały,bardziej miarodajną opinia by była jak byś napisał że masz nalot 150-250kkm.
Wtedy taka opinia na temat tego silnika faktycznie była by pomocna i dawała dobre odniesienie dla potencjalnych nowych nabywców.
No turbo no fun :D
wojkap
Posty: 48
Rejestracja: 13 gru 2015, o 10:50
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Racibórz

Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Post autor: wojkap »

Takie info tez pomocne. Lepszy rydz niż nic ;)

Nadal nie wiem czy zdecydować się na ten silnik czy jednak 2.0 TDI.
W benzynie wystarczy mi na lepsze wyposażenie i DSG
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Post autor: whity »

Jedno i drugie będzie w miarę tak samo jezdzilo...diesle dziś tak samo awaryjne jak małe benzyny
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
fan
Posty: 46
Rejestracja: 2 cze 2011, o 17:18
Samochód: Inny
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Polska

Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Post autor: fan »

bogge fajne podsumowanie.Czy masz funkcje odłączania cylindrów?
wojkap przelicz ile będziesz jeździł i tyle.Za benzyną przemawia fakt że jest bardziej cicha,za dieslem niższe spalanie.Benzyna na miasto a diesel jak śmigasz więcej po trasie . :)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Post autor: szms »

Nie rozumiem jak w TSI można mówić o kulturze pracy.
Po prostu jest cichszy od TDI, ale wcale ładniej to on nie pracuje... bo pracuje jakby zaraz miał się rozpaść.
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Post autor: bogge »

czarls pisze:Uwielbiam czytać takie wpisy,szkoda tylko że dystans pokonany tak mały,bardziej miarodajną opinia by była jak byś napisał że masz nalot 150-250kkm.
Wtedy taka opinia na temat tego silnika faktycznie była by pomocna i dawała dobre odniesienie dla potencjalnych nowych nabywców.
No niestety, ten silnik w tej wersji oferowany dopiero od 2015, więc nie ma jak nalatać nawet 50K, a co dopiero 150 ; -)

whity - zgadza się, jeżdżą podobnie.
fan - nie, nie mam - to wersja bez ACT.
szms - o kulturze pracy nie pisałem, pisałem, że jest znacznie cichszy i że nie ma drgań (na razie). Poza tym chyba wychodzisz z oceną biorąc pod uwagę poprzednie wersje TSI, jednak jest między nimi różnica jak posłuchasz tych starszych i tej wersji z 2015. Żeby nie było niedomówień, nie chwalę pod niebiosa tego silnika bo akurat go mam, stwierdzam suche fakty i subiektywne odczucia, a że jeździłem autami z obiema wersjami, to mam jakiś punkt odniesienia, ale podkreślam, subiektywny.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: SIII Zakup ; 1.4 TSi ACT 150KM czy 2.0 TDI 150KM

Post autor: szms »

Bogge, nie odnosiłem się akurat do Ciebie :D

Chodzi ci ogólnie o TSI czy konkretnie o Twój?
Jeździłem w SIII 2.0 220 km i jakoś nie zachwycił mnie, być może starsze są jeszcze gorsze :mrgreen:
ODPOWIEDZ