1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Post autor: Misiek Fisiek »

szms pisze:(ech, uwielbiam rozkręcać burdy :lol: )
Po prostu Szymek ten klekot TDi Cię wykańcza :mrgreen:
Wpływ hałasu na zdrowie

Hałas jest szkodliwy dla zdrowia; stały i uciążliwy hałas męczy nas psychicznie i fizycznie, pogarsza nasze samopoczucie. Głośne dźwięki mogą nie tylko przeszkadzać w spokojnym śnie i uniemożliwić odpoczynek, ale uporczywy i uciążliwy hałas może również osłabić naszą koncentrację, wyzwolić agresję.
http://www.eioba.pl/a/2bg0/wplyw-halasu ... -czlowieka
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Post autor: szms »

to jest choooj...


ja przeczytałem w linku "ebola"

:lol: :lol:
Awatar użytkownika
Gonzo
Posty: 336
Rejestracja: 3 lut 2013, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Post autor: Gonzo »

rezon pisze:
Gonzo pisze:Potwierdzam, 2.0TDI 140KM daje radę, do tego pali tyle co nic i chyba ma turbinę ze stałą geometrią, czyli w teorii trwalszą niż 170KM. Ale poprawcie jeżeli się mylę....
poprawiamy. mylisz się.

Obie mają geometrię zmienną, znalazłem. Czy tym samym upada twierdzenie o trwałości?
Ale sam jestem ciekaw co znajdziesz ;)
Sprawdziłem i:
do obu silników na poziomie "turbo i kolektora wydechowego" jest jeden wpis, ale na poziomie poszczególnych części już nie, stąd zamieszanie. CFFB-Borgwarner 03L253056TX, CFGB-Honeywell 03L253010FX i na poziomie części samego układu turbo są oddzielne dla obu.
Głosuj na mnie wtedy dostaniesz
prawie za darmo każde śniadanie
Człowiek na odpowiednim miejscu
powiedzie ciebie ku szczęściu
Kult "Kesitszen kepet onmagarol"
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Post autor: rezon »

turbina już dawno przestała być uważana jako awaryjna część samochodu tylko raczej jako zużywający się element tak jak pasek rozrządu czy klocki hamulcowe ;) W zależności jak będziesz jeździć zrobisz na turbinie 60-260kkm i trzeba ją wymienić/zregenerować.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Post autor: rezon »

szms pisze:....
To sobie pomyśl jakby się 1.8 tsi tam zachowywało... :lol: :lol:
a tak na serio, to zobaczyłem sobie jakie mitsu miało przyspieszenie z tym motorem... przecież to astra 1.4 w gazie 60 km przegoniłoby... więc po chipsie nawet do 11 sekund pewnie ledwo zbliżyło... więc nie dziwota, że musiałeś redukować ;)
po chipsie jeździło znacznie ciekawiej, ale ja i tak nie boję się redukować :lol: dzięki filmikowi nauczyłem się używać tej małej czarnej wajchy po środku i jakoś jeżdżę :lol: Tylko jak próbowałem u Angoli to miałem zonka - jakoś głupio lewą ręką biegi zmieniać :)
Co do tematu to 140 też można jeździć - w końcu jeździłem Outkiem przez 60kkm. Nie wiem czy zdecydowałbym się na 170KM z DSG - mimo doceniania jej zalet to jednak ich awaryjność jest dość wysoka, a większość mechaników nawet ich nie tknie palcem. Czyli pozostałyby na placu z 4x4 słabszy TDI 140 i TSI. Nie miałem okazji jeździć S2 ze 140, więc trudno powiedzieć czy jest ciszej niż w 170 i znacznie bardziej mułowato, bo 20% różnicy mocy bez śladu nie zostanie. Poszukaj gdzie są takie testowe i spróbuj.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Gonzo
Posty: 336
Rejestracja: 3 lut 2013, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Post autor: Gonzo »

Hm, nie wiem nawet czy warto brać 140 w 4x4, to przecież dodatkowe kilogramy, a mocy do rozdzielenia nie ma aż tyle. Daje radę, ale po co mu utrudniać pracę. Na spokojny dupowóz się nadaje :mrgreen:
Głosuj na mnie wtedy dostaniesz
prawie za darmo każde śniadanie
Człowiek na odpowiednim miejscu
powiedzie ciebie ku szczęściu
Kult "Kesitszen kepet onmagarol"
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Post autor: rezon »

moja żona jeździ SX4 1.6 benzyna - też w czterołapie. Demon przyspieszeń to nie jest, ale 160 daje radę wyciągnąć - tylko musi mieć baaaaardzo dużo miejsca, a to tylko 120KM. To tym bardziej TDI da radę uciągnąć. Na pewno lepiej niż 1.6TDI czy 1,4TDI ośki :)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
bartek_grchw
Posty: 100
Rejestracja: 23 wrz 2011, o 17:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Bartek
Lokalizacja: Warszawa(WF)

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Post autor: bartek_grchw »

Ja mam 140tke bez 4x4 i naprawdę daje radę :) chociaż jak bym miał wybór to na pewno padło by na 170tke ale demo bierze się jakie jest ;)
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Post autor: Zaj007 »

Gonzo pisze:Potwierdzam, 2.0TDI 140KM daje radę, do tego pali tyle co nic i chyba ma turbinę ze stałą geometrią, czyli w teorii trwalszą niż 170KM. Ale poprawcie jeżeli się mylę.
Jedyny problem jaki zauważyłem to powyżej 180 kiedy prędkość przyrasta już bardzo wolno, nawet jak ciśniesz do podłogi - prawie mi się nie zdaża, ale kiedyś chciałem w DE wziąć jakiegoś dziada w eklasie i w takich warunkach niestety on miał większą rezerwę mocy.
Obie mają zmienną geometrię. Bez zmiennej były montowane w dawnych czasach gdy z 1,9-2.0 wyciskało się 90-10KM.
Różnica wynika stąd, że 140 km ma gruszę zintegrowaną z turbiną a 170 nie. To znaczy, że jak gruszka poleci to w 170 można wymienić tylko gruszkę. ;)

Nie wiem skąd twierdzenie, że turbawki bez zmiennej geo są trwalsze. Gdy dba się o to aby silnik pracował w całym zakresie obrotów - tj żeby raz na jakiś czas zmusić łopatki kierujące powietrze do turbiny aby się przestawiły nic psuć się nie powinno. Gdy zaniedba się powyższego owe łopatki zapiekają się w pozycji otwartej i stąd wynikają problemy z przeładowaniem.
Regeneracja turbo ze zmienną geo jest bardziej skomplikowana i poprzez to droższa.
Poza tym ze zmienną geo jeździ się przyjemniej.
Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Post autor: rezon »

Zaj007 pisze:....
Nie wiem skąd twierdzenie, że turbawki bez zmiennej geo są trwalsze. Gdy dba się o to aby silnik pracował w całym zakresie obrotów - tj żeby raz na jakiś czas zmusić łopatki kierujące powietrze do turbiny aby się przestawiły nic psuć się nie powinno. Gdy zaniedba się powyższego owe łopatki zapiekają się w pozycji otwartej i stąd wynikają problemy z przeładowaniem.
Regeneracja turbo ze zmienną geo jest bardziej skomplikowana i poprzez to droższa.
Poza tym ze zmienną geo jeździ się przyjemniej.
No właśnie stąd się bierze to twierdzenie :lol: Do tego jeszcze dochodzi możliwe zablokowanie łopatek sadzą, awarie gruszki, itd... Czego w turbinach ze stałą geometrią nie ma. A skąd twierdzenie, że zmienną przyjemniej się jeździ - bo silniki mają większą moc? To właśnie to jest przyczyną większej przyjemności z jazdy, a nie geo turbiny. Jeszcze przyjemniej jeździ się silnikami bez turbiny - jak mają 4,2l pojemności ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Post autor: Zaj007 »

Eeeeeeee no nie zgadzam się. Jeździ się przyjemniej bo elastyczność jest lepsza. Dysponuje się większym momentem w szerszym zakresie obtorów. Odczuwalne poniżej 2 000rpm. Jest też nieco inna reakcja na dodanie gazu.
Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Post autor: rezon »

Bo zamiast 90KM ma 115KM i więcej? Przecież nie było takich samych mocy ze stałą i zmienną
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Post autor: Zaj007 »

Blisko jesteś, ale nie o to chodzi. 2.0 HDi 90 km (stała geo) i 2.0 HDi 110km (zmienna geo).
Pomimo, że 90km ma krótszą skrzynię i auto miej waży (Pug 206) to nie chce jeździć poniżej 2.000 obrotów. Podczas gdy 110 km (406 Break) spokojnie toleruje 1.500 rpm nawet na 5 biegu. Poza tym lag jest mniej wyczuwalny.
Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Post autor: rezon »

20% więcej KM to pikuś?
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Gonzo
Posty: 336
Rejestracja: 3 lut 2013, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

Post autor: Gonzo »

W związku z tym, żeby z CFFB zrobić CFGB trzeba zmienić "tylko" turbinę i przeprogramować kompa? Pewnie jest jeszcze jakiś haczyk :twisted:
Głosuj na mnie wtedy dostaniesz
prawie za darmo każde śniadanie
Człowiek na odpowiednim miejscu
powiedzie ciebie ku szczęściu
Kult "Kesitszen kepet onmagarol"
ODPOWIEDZ