[S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
[S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
Witam
Końcem roku przymierzam się do zakupu Superba combi. Dylemat jak zawsze ten sam - jaką wersję wybrać.
Forum czytam już od jakiegoś czasu,jednak dalej nie mogę się zdecydować.
Od początku - obecnie dużo jeżdżę Octavią 3 z silnikiem 1.4 , wersja liftback.
Przymierzam się do Superba z powodu ogrooomnej ilości miejsca z tyłu oraz w bagażniku.
Pierwszym dylematem jest silnik. Miałem już okazję jeździć Superbem z dieslem 170KM , za jakiś tydzień pewnie przejadę się wersją 1.8 w benzynie.
Różnica cenowa pomiędzy tymi silnikami jest zauważalna, stąd też wynika mój problem.
Wykombinowałem to tak - zamiast wersji elegance wybiorę wersję niższą, ale z droższym silnikiem. Tylko...czy to się opłaci?
Moje dylematy to :
1) Różnica w wyposażeniu:
Wg cennika Elegance ma więcej :
-Podgrzewane dysze (100zł)
-uchwyt na kubek w podłokietniku
-pokrowiec na narty
-zestaw siatek
-elektryczne fotele
-podgrzewane fotele przód tył
I parę innych rzeczy, które jednak są w pakiecie Fresh.
Jedyne czego nie mogę znaleść to to, czym różni się wnętrze elegance od wnętrza ambition.
2) Awaryjność silnika :
Wiadomo,że diesle są bardziej awaryjne z wiekiem. O filtr się nie martwię, ponieważ jakieś 80-90% mojej jazdy to trasa. Względy eksploatacyjne również nie graja głównej roli. Dieslem jeździłem niewiele, mam jednak wrażenie że prowadził mi się przyjemniej. Kwestia osiągów : wg specyfikacji podobne, jednak jak to jest w praktyce?
Ciekaw jestem także kiedy w tym silniku dojdą pierwsze naprawy związane z wiekiem auta, oraz jak te silniki mają się po np. 100 tys km , zakładając świadomą jazdę dieslem i dbanie o niego.
3) Wyciszenie.
Jechałem tym dieslem jednak przy zimnym silniku i muszę przyznać że nie byłem zadowolony z poziomu hałasu. Jak jest przy silniku rozgrzanym i prędkościach autostradowych?
Czy różnica głośności w kabinie pomiędzy benzyną a dieslem jest duża? Ma ktoś porównanie z Octavią 3?
Zanim jeździłem nową Octavią, Superb wydawał mi się genialny pod każdym względem. Teraz jednak widzę,że octavia jest nowsza (stylizacja wewnątrz). Po jeździe Octavią wyciszenie Superba także już nie powala tak bardzo. Nie chce jednak czekać tego roku na nowy model, ponieważ teraz zaoferowano mi bardzo atrakcyjną zniżkę.
Co myślicie?
Silnik 2.0 w benzynie, automaty i 4x4 nie wchodzą w gre,interesuje mnie porównanie tych 2 konkretnych silników.
Końcem roku przymierzam się do zakupu Superba combi. Dylemat jak zawsze ten sam - jaką wersję wybrać.
Forum czytam już od jakiegoś czasu,jednak dalej nie mogę się zdecydować.
Od początku - obecnie dużo jeżdżę Octavią 3 z silnikiem 1.4 , wersja liftback.
Przymierzam się do Superba z powodu ogrooomnej ilości miejsca z tyłu oraz w bagażniku.
Pierwszym dylematem jest silnik. Miałem już okazję jeździć Superbem z dieslem 170KM , za jakiś tydzień pewnie przejadę się wersją 1.8 w benzynie.
Różnica cenowa pomiędzy tymi silnikami jest zauważalna, stąd też wynika mój problem.
Wykombinowałem to tak - zamiast wersji elegance wybiorę wersję niższą, ale z droższym silnikiem. Tylko...czy to się opłaci?
Moje dylematy to :
1) Różnica w wyposażeniu:
Wg cennika Elegance ma więcej :
-Podgrzewane dysze (100zł)
-uchwyt na kubek w podłokietniku
-pokrowiec na narty
-zestaw siatek
-elektryczne fotele
-podgrzewane fotele przód tył
I parę innych rzeczy, które jednak są w pakiecie Fresh.
Jedyne czego nie mogę znaleść to to, czym różni się wnętrze elegance od wnętrza ambition.
2) Awaryjność silnika :
Wiadomo,że diesle są bardziej awaryjne z wiekiem. O filtr się nie martwię, ponieważ jakieś 80-90% mojej jazdy to trasa. Względy eksploatacyjne również nie graja głównej roli. Dieslem jeździłem niewiele, mam jednak wrażenie że prowadził mi się przyjemniej. Kwestia osiągów : wg specyfikacji podobne, jednak jak to jest w praktyce?
Ciekaw jestem także kiedy w tym silniku dojdą pierwsze naprawy związane z wiekiem auta, oraz jak te silniki mają się po np. 100 tys km , zakładając świadomą jazdę dieslem i dbanie o niego.
3) Wyciszenie.
Jechałem tym dieslem jednak przy zimnym silniku i muszę przyznać że nie byłem zadowolony z poziomu hałasu. Jak jest przy silniku rozgrzanym i prędkościach autostradowych?
Czy różnica głośności w kabinie pomiędzy benzyną a dieslem jest duża? Ma ktoś porównanie z Octavią 3?
Zanim jeździłem nową Octavią, Superb wydawał mi się genialny pod każdym względem. Teraz jednak widzę,że octavia jest nowsza (stylizacja wewnątrz). Po jeździe Octavią wyciszenie Superba także już nie powala tak bardzo. Nie chce jednak czekać tego roku na nowy model, ponieważ teraz zaoferowano mi bardzo atrakcyjną zniżkę.
Co myślicie?
Silnik 2.0 w benzynie, automaty i 4x4 nie wchodzą w gre,interesuje mnie porównanie tych 2 konkretnych silników.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: [S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
Nie powiedziałeś najważniejszego: ile przjeżdżasz rocznie, ile masz zamiar tym autem przejechać?
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- noso
- Posty: 1516
- Rejestracja: 1 sty 2013, o 19:09
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdynia
Re: [S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
I tak najlepsza bedzie b poateczka w gazie od Turka z DE
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
tez uważam, że to jest punkt wyjścia po stwierdzeniu 80-90% tras.Misiek Fisiek pisze:Nie powiedziałeś najważniejszego: ile przjeżdżasz rocznie, ile masz zamiar tym autem przejechać?
Co oznacza względy eksploatacyjne nie grają roli? Paliwo Cię nie boli? To tylko 3.6V6
- adamski
- Posty: 632
- Rejestracja: 7 sie 2012, o 18:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Kalisz
Re: [S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
Przednie fotele w Elegance są inne niż w Ambition i nie chodzi tylko o elektrykę ale o sam kształt.
adamski - sąsiedzi mówią na mnie Skodziarz....
Re: [S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
Autem rocznie będę robił jakieś 18 tyś
Jeździć nim myślę minimum 10 lat, dlatego martwię się jak to z silnikiem będzie po tym czasie.
Względy eksploatacyjne - nie zastanawiam się , czy warto/czy zwróci się za X lat przy przebiegu rocznym Y .
Chodzi raczej o moment/ciut więcej mocy/mniejsze spalanie.
W konfiguratorze ceny wychodzą bardzo podobne, także nie jest to dołożenie paru tysięcy więcej z planem,że się zwróci.
Pytanie brzmi, czy różnica w jeździe jest zauważalna na korzyść diesla, oraz czy wnętrze auta bardzo różni się wyposażeniem pomiędzy tymi wersjami. Teraz np dowiedziałem się że elegance to także inne fotele, o czym wcześniej nie wiedziałem.
Jeździć nim myślę minimum 10 lat, dlatego martwię się jak to z silnikiem będzie po tym czasie.
Względy eksploatacyjne - nie zastanawiam się , czy warto/czy zwróci się za X lat przy przebiegu rocznym Y .
Chodzi raczej o moment/ciut więcej mocy/mniejsze spalanie.
W konfiguratorze ceny wychodzą bardzo podobne, także nie jest to dołożenie paru tysięcy więcej z planem,że się zwróci.
Pytanie brzmi, czy różnica w jeździe jest zauważalna na korzyść diesla, oraz czy wnętrze auta bardzo różni się wyposażeniem pomiędzy tymi wersjami. Teraz np dowiedziałem się że elegance to także inne fotele, o czym wcześniej nie wiedziałem.
Re: [S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
Do każdej mocy sie szybko przyzwyczaisz i bedzie mało;) wiec idź w wyposażenie
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
Whity dobrze prawi, mocy po chwili będzie brakować, ile byś nie miał. No chyba, że weźmiesz 1,6 105 KM Wtedy jej nie poczujesz, czyli nic nie będzie brakowało.whity pisze:Do każdej mocy sie szybko przyzwyczaisz i bedzie mało;) wiec idź w wyposażenie
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
Przy takich wytycznych obstawiam benzynę. Różnica na korzyść diesla jest - średnio ok. 2l/100km. Przyspieszenia czy Vmax są podobne. Benzyna nie ma "kopa" tylko równomiernie przyspiesza, więc efekty są podobne 0-100, 80-120. W benzynie częściej potrzebujesz zmienić bieg przy wyprzedzaniu (chociaż nie ma tragedii), w dieslu częściej żonglujesz skrzynią w mieście (chociaż nie ma tragedii. Benzyna jest wyraźnie cichsza. Dla mnie TDI CR i TSI są porównywalne.olo113 pisze:Autem rocznie będę robił jakieś 18 tyś
Jeździć nim myślę minimum 10 lat, dlatego martwię się jak to z silnikiem będzie po tym czasie.
Względy eksploatacyjne - nie zastanawiam się , czy warto/czy zwróci się za X lat przy przebiegu rocznym Y .
Chodzi raczej o moment/ciut więcej mocy/mniejsze spalanie.
W konfiguratorze ceny wychodzą bardzo podobne, także nie jest to dołożenie paru tysięcy więcej z planem,że się zwróci.
Pytanie brzmi, czy różnica w jeździe jest zauważalna na korzyść diesla, oraz czy wnętrze auta bardzo różni się wyposażeniem pomiędzy tymi wersjami. Teraz np dowiedziałem się że elegance to także inne fotele, o czym wcześniej nie wiedziałem.
Brałeś pod uwagę 4x4? U mnie po pierwszym autku w czterołapie to teraz podstawowe kryterium wyboru.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: [S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
Ty przy każdych wytycznych obstawiasz benzynę
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
nie przy każdych. Gdyby w powyższym padło hasło - względy eksploatacyjne są dla mnie bardzo istotne, to przy 18kkm rocznie i planowanym 10 lat eksploatacji, 80-90%tras - na pewno wskazałbym na diesla.
Re: [S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
Tak to jest - byłem już zdecydowany na elegance + benzyna, a tu ...
1. Nowa wersja wyposażenia "Business"
2.Nowy passat...
1. Nowa wersja wyposażenia "Business"
2.Nowy passat...
- paulus
- Posty: 153
- Rejestracja: 22 sie 2011, o 14:57
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Imię: marlej108
- Lokalizacja: Polska
Re: [S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
Zapytaj sie dealera do kiedy mozna zamiawiac S2 - mi powiedzieli, ze do marca 2015...
ps. a czym sie wlasciwie business rozni od platinum, bo kosztuje tyle samo chyba?
ps. a czym sie wlasciwie business rozni od platinum, bo kosztuje tyle samo chyba?
- bar72
- Posty: 694
- Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
a w czym ten nowy pastuch jest lepszy od S2 ?
myślicie ,że S3 będzie dużo lepszy od S2 włożą kolory FIS coś tam jeszcze zmienią kształty i pewnie tyle jak patrze na nowego passata to nie widzę rewolucji i w S3 pewnie będzie podobnie
myślicie ,że S3 będzie dużo lepszy od S2 włożą kolory FIS coś tam jeszcze zmienią kształty i pewnie tyle jak patrze na nowego passata to nie widzę rewolucji i w S3 pewnie będzie podobnie
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: [S2] Ambition z dieslem vs elegance z benzyną
SII jest gorszy od SI (pomijając wyposażenie ofc), więc obawiam się, że SIII wcale nie musi być lepszy od SII