Superb II vs A6 vs C200

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
AaaA
Posty: 245
Rejestracja: 3 maja 2013, o 10:14
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 204KM/435Nm
Lokalizacja: Mladá Boleslav

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: AaaA »

Jędrula pisze:Szymek - bo jest lekka w miare i ma kawal opony na 19 calach. Zawieszenie tez dobre, wiec calosc sprawia dobre wrazenie
Wszystko będzie lepiej jak zrobią w końcu 6 MPS:)
Obrazek
Jędrula

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: Jędrula »

Ooo to by takie dobre bylo takie!
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: LMB »

radziu pisze: Superb z uwagi na to ze ma zawieszenie stalowe nie jest tak komfortowy jak A6 ale z drogiej strony lepiej dla kieszeni jest gdy wymieniasz same sinenblocki a nie cale aluminiowe wahacze jak jest w przypadku A6.
Tak sobie czytam, I nie bardzo kumam - co maja stalowe wahacze to komfortu - moge prosic autora o wyjasnienie?
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: Misiek Fisiek »

Poczytaj o masie nieresorowanej :)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: LMB »

Misiek Fisiek pisze:Poczytaj o masie nieresorowanej :)
Opowiedz w skrocie. Mozna przeca w dwoch trzech zdaniach...
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: szms »

wasze teściowe to są masy nieresorowane :lol:
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: Misiek Fisiek »

LMB pisze:Opowiedz w skrocie. Mozna przeca w dwoch trzech zdaniach...
Generalnie chodzi o to, że elementy zawieszenia nie są resorowane (podobnie jak np. hamulce, koła) przez co otrzymują bezpośrednio drgania z powierzchni drogi. Te drgania przenoszone są potem na budę. Im większa masa tych elementów nieresorowanych tym silniejsze drgania i tym niższy komfort.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: LMB »

Misiek Fisiek pisze:
LMB pisze:Opowiedz w skrocie. Mozna przeca w dwoch trzech zdaniach...
Generalnie chodzi o to, że elementy zawieszenia nie są resorowane (podobnie jak np. hamulce, koła) przez co otrzymują bezpośrednio drgania z powierzchni drogi. Te drgania przenoszone są potem na budę. Im większa masa tych elementów nieresorowanych tym silniejsze drgania i tym niższy komfort.
Pozwolisz, ze sie mocno niezgodze ;).

1. Stal ma duzo lepsze wlasciwosci tlumiace od aluminium. Najlepsze bedzie mialo zeliwo.
2. Aluminium jest lzejsze, ale to nie tytan, ze jest lzejszy I ma lepsze wlasciwosci mechaniczne. Niestety, ale ma sporo slabsze wlasciwosci mechaniczne, a przez to, by uzyskac podobne wlasciwosci, trza robic element grubsze, tj. ciezsze. I tak np. w przypadku wahacza mozemy ugrac np. 1kg. moze 2 kg (potwierdzone przez kilka watkow). Duzo, to czy malo? No w sumie duzo, ale z drugiej strony - zuzywaja nam sie opony, klocki, tarcze, ba, zakladamy zamiast szesnastek czesto gesto osiemnastki, a tu roznica w wadze jest sporo wieksza (jak kto ciekawy to moge zwazyc roznice 18" alu vs. 16" stal, a kiedys 16" alu jak zaloze zimowki).

Tak wiec jak dla mnie teoretycznie moze cos w tym byc, a praktycznie nie bardzo, bo prywatnie widze minimalna roznice w komforcie jazdy na 18" czy 16". Niestety ale comfort zawiasu to troche wiecej niz material uzyty na element zawiasu.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: sjak »

LMB pisze:Pozwolisz, ze sie mocno niezgodze ;).
Ależ oczywiście masz prawo się nie zgadzać, ale nie zmienia to faktu, że Misiek ma rację ;)
Oczywiście jest to tylko jeden z elementów wpływających na komfort, którego właściwości muszą być skorelowane z całą resztą, ale prawda jest jaka jest, niezależnie czy pasuje to do Twojej wizji tego tematu, czy nie :lol:
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: szms »

a jak zachowałoby się staliwo? :roll:
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: LMB »

sjak pisze:
LMB pisze:Pozwolisz, ze sie mocno niezgodze ;).
Ależ oczywiście masz prawo się nie zgadzać, ale nie zmienia to faktu, że Misiek ma rację ;)
Oczywiście jest to tylko jeden z elementów wpływających na komfort, którego właściwości muszą być skorelowane z całą resztą, ale prawda jest jaka jest, niezależnie czy pasuje to do Twojej wizji tego tematu, czy nie :lol:
Tu nie chodzi o zadna wizje. Podalem prosty przyklad - zmiana z 18" na 16" powinna podniesc komfort znacznie - tak sie jednak nie dzieje. Ciekawe dlaczego? Moze dlatego, ze element zawiasu sa policzone na troche wiecej niz niz +/- 2kg, bo tyle mozna pewnie uzyskac przy zwyklej vs XL oponie :lol:
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: LMB »

szms pisze:a jak zachowałoby się staliwo? :roll:
W jakim sensie?
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: szms »

w sensie odkształceń względem amelinum na przykład
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: sjak »

LMB pisze:u nie chodzi o zadna wizje. Podalem prosty przyklad - zmiana z 18" na 16" powinna podniesc komfort znacznie - tak sie jednak nie dzieje. Ciekawe dlaczego?
To akurat jest dosyć proste. Nowoczesne zawieszenie jest liczone jako całość, łącznie z rozmiarem kół i wysokością opony. Każde odchylenie w obojętnie którą stronę będzie zaburzało tę równowagę i wpływało negatywnie na komfort/prowadzenie. Dla przykładu podam swojego Outbacka, który na 16 lepiej się prowadzi niż na 17, choć to pozornie niemożliwe :)
Identyczna sprawa z komfortem - po zmianie w Forku 18 na 17, układ jezdny zrobił się bardziej "bujający" co daje wrażenie obniżenia komfortu jazdy. Zauważ, że jak masz miękkie i zużyte amory, to po zmianie ich na nowe odczuwasz wyższy komfort jazdy, pomimo tego, że jest twardziej. Skończyły już się czasy prostego przełożenia, że wyższy profil opony ozancza wyższy komfort, a niższy - lepsze prowadzenie :)
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: szms »

chciałem napisać "z wyjątkiem Superba", ale muszę się zgodzić ze Sławkiem :lol:
ODPOWIEDZ