Superb II vs A6 vs C200

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: LMB »

szms pisze:w sensie odkształceń względem amelinum na przykład
Zalezy w jakim zastosowaniu. Bardzo fajnie daje sobie rade w ramach rowerowych - tu roznica w wadze jest duza miedzy rama stalowa, a cieniowana rama aluminiowa. W mojej branzy uzycie aluminium, ktore ma bezposredni kontakt z promieniowaniem jest zabronione, I nadal uzywa sie starej dobrej nierdzewki. W samolocie znajdziesz duzo aluminium, choc teraz ida w kompozyty. A prywatnie nadal moim ulubionym sa stopy tytanu :lol:
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: sjak »

Rozpiszę się nawet jeszcze trochę bardziej - sprawa w niektórych segmentach jest tak zaawansowana, że firmy oponiarskie na zamówienie poszczególnych marek produkują opony o ściśle określonej charakterystyce. Np Conti produkowane na zlecenie BMW ma inną sprężystość wzdłużną, choć wygląda tak samo i ma identyczny bieżnik, jak ogólnodostępne na rynku. Oczywiście możesz zastosować oponę "ze sklepu", o takim samym wzorze bieżnika i ofc wymiarach, ale okaże się, że na OEM-owych samochód lepiej się zachowywał :)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Odp: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: Misiek Fisiek »

LMB pisze: Tu nie chodzi o zadna wizje. Podalem prosty przyklad - zmiana z 18" na 16" powinna podniesc komfort znacznie - tak sie jednak nie dzieje. Ciekawe dlaczego? Moze dlatego, ze element zawiasu sa policzone na troche wiecej niz niz +/- 2kg, bo tyle mozna pewnie uzyskac przy zwyklej vs XL oponie :lol:
Bo 2 kg nie będą odczuwalne. Ale wymień całe aluminiowe zawieszenie na stalowe to waga wzrośnie kilkadziesiąt kg i to już zauważysz.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: szms »

zwłaszcza w portfelu :lol:
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Odp: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: LMB »

Misiek Fisiek pisze:
LMB pisze: Tu nie chodzi o zadna wizje. Podalem prosty przyklad - zmiana z 18" na 16" powinna podniesc komfort znacznie - tak sie jednak nie dzieje. Ciekawe dlaczego? Moze dlatego, ze element zawiasu sa policzone na troche wiecej niz niz +/- 2kg, bo tyle mozna pewnie uzyskac przy zwyklej vs XL oponie :lol:
Bo 2 kg nie będą odczuwalne. Ale wymień całe aluminiowe zawieszenie na stalowe to waga wzrośnie kilkadziesiąt kg i to już zauważysz.
Pisalem - popatrz w googlach. w kilku watkach sa ludzie, ktorzy zwazyli wahacze alu vs stal I np. w siakims BMW pierwszym z brzegu roznica wagi to szalony 1kg :lol:
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: Misiek Fisiek »

Powiem Ci coś w sekrecie: jeden wahacz to nie całe zawieszenie ;)

Serio LMB, nie ma o czym dyskutować bo to wpływ masy nieresorowanej na komfort to rzecz oczywista i nie budząca kontrowersji.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: LMB »

Misiek Fisiek pisze:Powiem Ci coś w sekrecie: jeden wahacz to nie całe zawieszenie ;)

Serio LMB, nie ma o czym dyskutować bo to rzecz oczywista i nie budząca kontrowersji.
Ale piszemy do cholery o aluminiowych wahaczach w A6, ktore to maja uczynic z tego auta duzo bardziej komfortowe. O tym wlasnie mowie. Zawias to nie tylko wahacz :lol:. I dlatego pisanie, ze A6 jest bardziej komfortowe, bo ma alu wahacze jest dosc, hmmm, odwazne :twisted:
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Jędrula

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: Jędrula »

ja proponuję na gołe cyce! Tylko tak to rozstrzygniecie dziewczęta! :D
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: Misiek Fisiek »

LMB pisze:
Misiek Fisiek pisze:Powiem Ci coś w sekrecie: jeden wahacz to nie całe zawieszenie ;)

Serio LMB, nie ma o czym dyskutować bo to rzecz oczywista i nie budząca kontrowersji.
Ale piszemy do cholery o aluminiowych wahaczach w A6, ktore to maja uczynic z tego auta duzo bardziej komfortowe. O tym wlasnie mowie. Zawias to nie tylko wahacz :lol:. I dlatego pisanie, ze A6 jest bardziej komfortowe, bo ma alu wahacze jest dosc, hmmm, odwazne :twisted:
No ja tak nie pisałem. Oczywiście w A6 chodzi o więcej niż aluminiowe wahacze.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: LMB »

sjak pisze:Rozpiszę się nawet jeszcze trochę bardziej - sprawa w niektórych segmentach jest tak zaawansowana, że firmy oponiarskie na zamówienie poszczególnych marek produkują opony o ściśle określonej charakterystyce. Np Conti produkowane na zlecenie BMW ma inną sprężystość wzdłużną, choć wygląda tak samo i ma identyczny bieżnik, jak ogólnodostępne na rynku. Oczywiście możesz zastosować oponę "ze sklepu", o takim samym wzorze bieżnika i ofc wymiarach, ale okaże się, że na OEM-owych samochód lepiej się zachowywał :)
Idziem troszku za daleko teraz, bo zaczynamy wchodzic w charakterysttyke komponentow. Rownie dobrze mozna by porywnywac teraz ile I jakich drgan jest stlumionych przez stal, itp. itd.

Ogolnie - niech nikt nie traktuje, ze sie przypier... Ja tylko nie chce, zeby pozniej lazily opinie, ze Supern jest beee, bo siedzi na stali, a A6 super, bo na aluminium. Po prostu - trza przyjac do wiadomosci, ze zawias w A6 jest duzo lepszy od tego w Superbie I tu skonczyc IMO.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: Mej »

LMB pisze:Po prostu - trza przyjac do wiadomosci, ze zawias w A6 jest duzo lepszy od tego w Superbie I tu skonczyc IMO.
Ale w czym lepszy ?
Jak dla mnie Superb (z PNB) jest odczuwalnie bardziej sprytny na krętej drodze niż np. Allroad C6 (standardowa pneumatyka, fuj).
Mieszkam w górach i właśnie takich warunków dotyczy moje porównanie.
Obydwa auta są moją własnością (tzn. Allroada już nie mam ale to bez znaczenia dla wątku).
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: sjak »

Porównanie z pneumatyką nie jest miarodajne. Osobiście mi to też nie pasuje. Natomiast tradycyjne zawieszenie w Audi - jest nieco lepsze. Bez porównania lepszy jest natomiast układ kierowniczy, i to dla niektórych może być mylące :)
Awatar użytkownika
radziu
Posty: 244
Rejestracja: 6 paź 2014, o 17:59
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: A6 C5 2.7 BiTurbo :)
Lokalizacja: CH

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: radziu »

Tak jak Misiek pisał im większa masa elementów nieresorowanych tym większe siły oddziałujące na elementy resorowane t.j buda.

Nieprawda jest że trzeba wykonywać wahacze o większej grubości żeby dorównać wytrzymałościowo stali. Wszystko zależy od wymagań jakie dany element maja spełniać i jakiego rodzaju drgania/naprężenia ma przenosić. Wystarczy wykonać kilka użebrowań o odpowiednim przekroju i odpowiednio dużym promieniu zaokrąglenia aby spełniać wymagania stawiane danym elementom. Zależy to również od kierunkowości formowania materiału w odniesieniu do kierunkowości przenoszonych naprężeń co opisuje się na rys technicznym/wykonawczym. Ogólnie temat rzeka ale waga ściśle wpływa na komfort dlatego aluminiowe wahacze patrz zawieszenie będzie lepiej spełniało swoją role t.j tłumiło drgania przenoszone z powierzchni drogi na tyłek użytkownika tejże drogi.
MotoGP Forza Rossi !!!
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: LMB »

radziu pisze:Tak jak Misiek pisał im większa masa elementów nieresorowanych tym większe siły oddziałujące na elementy resorowane t.j buda.

Nieprawda jest że trzeba wykonywać wahacze o większej grubości żeby dorównać wytrzymałościowo stali. Wszystko zależy od wymagań jakie dany element maja spełniać i jakiego rodzaju drgania/naprężenia ma przenosić. Wystarczy wykonać kilka użebrowań o odpowiednim przekroju i odpowiednio dużym promieniu zaokrąglenia aby spełniać wymagania stawiane danym elementom. Zależy to również od kierunkowości formowania materiału w odniesieniu do kierunkowości przenoszonych naprężeń co opisuje się na rys technicznym/wykonawczym. Ogólnie temat rzeka ale waga ściśle wpływa na komfort dlatego aluminiowe wahacze patrz zawieszenie będzie lepiej spełniało swoją role t.j tłumiło drgania przenoszone z powierzchni drogi na tyłek użytkownika tejże drogi.
Powtorze sie, bo widze czytasz wybiorczo.

Roznica w wadze jast mala, rzedu 1-2kg. Co daje Ci na jednym amorku ~mniej niz 20N sily. Gdyby takie cos mialo miec znaczenie, auta NIGDY nie wyjechaloby na tych samych elementach zawieszenia, dla kol o srednicy 16", 17", 18", etc. Nie wspomne o wiekszej srednicy tarcz, a co za tym idzie zaciskow, klockow, itp. itd. Ktos, kto to projektowal dal "tolerancje" na roznice, bo cos sie zuzywa, bo opona zalepiona sniegiem...

Co do reszty - na temat wytrzymalosci materialow, projektowania nie bede sie wypowiadal, bo nie o tym watek.

EDIT

Zlazlem do piwnicy I zwazylem kola:

1. Zimowka 205/55R16 dwuletnia - 17.3kg
2. Ta sama zimowka zuzyta w zasadzie ponizej 1.6mm - 16.5kg
3. Letnia opona 225/40R18, dwuletnia - 21kg.

Do kompletu kiedys doloze jeszcze 16" alu. Ale ZTCP, to byly ciezsze od stalowek, jak sie w lape bralo.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: Superb II vs A6 vs C200

Post autor: LMB »

Mej pisze:
LMB pisze:Po prostu - trza przyjac do wiadomosci, ze zawias w A6 jest duzo lepszy od tego w Superbie I tu skonczyc IMO.
Ale w czym lepszy ?
Jak dla mnie Superb (z PNB) jest odczuwalnie bardziej sprytny na krętej drodze niż np. Allroad C6 (standardowa pneumatyka, fuj).
Mieszkam w górach i właśnie takich warunków dotyczy moje porównanie.
Obydwa auta są moją własnością (tzn. Allroada już nie mam ale to bez znaczenia dla wątku).
No niestety ale moj Superb zawias ma taki sobie. Roznica miedzy 18" a 16" w komforcie pomijalna, a jesli jakakolwiek, to wynika z ilosci gumy, I np. wjazd na kraweznik nie dzwoni zebami na 16" jak na 18". W trasie, przy wiekszej predkosci roznic w komforcie nie widze. No chyba, ze mowimy o komforcie psychicznym, ze na 16" trudniej uszkodzic opone ;)
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
ODPOWIEDZ