[S2]Pomoc przy zakupie Superb'a 2009/2010

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
art1122
Posty: 3
Rejestracja: 3 cze 2014, o 17:23
Samochód: Inny
Silnik: Inny

[S2]Pomoc przy zakupie Superb'a 2009/2010

Post autor: art1122 »

Witam planuje zakup uzywanego Superb'a z rocznika 2009,2010 ogólnie auto bardzo mi sie podoba duzo miejsca dobre wyposażenie ładny wygląd .... ale mam pytanie do użytkowników tego samochodu czy ogólnie polecacie te auto ? Jak z ceną cześci i serwisu ? jak cześto występują awarie i czy są to jakieś poważne sprawy? A Najważniejsze pytanie jaki silnik polecacie ? Ja osobiście zastanawiam się nad 1.4 TSI albo 2.0 TDI 140 KM. W obu przypadkach mam watpliwości : w benzynie boje się spalania (które w tym silniku i tak podobno jest najmniejsze ) natomiast w dieslu martwi mnie filtr DPF nigdy tego nie miałem ale słyszałem same złe rzeczy na jego temat. Rocznie pokonuje ok 15 tyś km trasa głownie mieszana (trasa z miastem) Styl jazdy normalny (może z naciskiem na bardziej agresywny ;) )
Awatar użytkownika
awdurek
Posty: 466
Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:57
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
Aktualnie: 240 KM i 500Nm
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Wlkp

Re: [S2]Pomoc przy zakupie Superb'a 2009/2010

Post autor: awdurek »

To kup sobie skuter :)
A tak na poważnie 15 tkm to nie dużo więc pewnie będzie cię stać na benzynę.
Ale czy 1.4 to dobry wybór to nie wiem. Mało lata tych silników.
Więcej jest 1.8 a spalanie pewnie nie wiele większe .
Poczytaj, poszukaj, popytaj a coś wybirzesz,
SUPERB II 2,0 PLATINIUM CBBB TDI DSG 200KM 406Nm
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [S2]Pomoc przy zakupie Superb'a 2009/2010

Post autor: rezon »

wejdź sobie na motostat.pl albo spritmonitor.de i zobacz spalanie wybranych przez siebie silników. Przy 15kkm rocznie na pewno nie szukałbym diesla. Nawet nie miałby czasu, aby się rozgrzać ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
art1122
Posty: 3
Rejestracja: 3 cze 2014, o 17:23
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S2]Pomoc przy zakupie Superb'a 2009/2010

Post autor: art1122 »

Dlatego pytam tutaj. Obecnie jezdze dieslem 1.9 105 km bez dpf'u i bardzo sobie chwale w nowych jednostkach martwi mnie ten dpf. Jak to sie sprawdza w superb i czy sa z tym problemy ?
whity

Re: [S2]Pomoc przy zakupie Superb'a 2009/2010

Post autor: whity »

W każdym samochodzie może coś się zrypac...będziesz oszczędzal to napewno xi coś walnie...
Awdurek....pierwsze zdanie na 1:)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: [S2]Pomoc przy zakupie Superb'a 2009/2010

Post autor: Misiek Fisiek »

rezon pisze:wejdź sobie na motostat.pl albo spritmonitor.de i zobacz spalanie wybranych przez siebie silników. Przy 15kkm rocznie na pewno nie szukałbym diesla. Nawet nie miałby czasu, aby się rozgrzać ;)
Rezon gratuluję refleksu :lol:
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [S2]Pomoc przy zakupie Superb'a 2009/2010

Post autor: rezon »

art1122 pisze:Dlatego pytam tutaj. Obecnie jezdze dieslem 1.9 105 km bez dpf'u i bardzo sobie chwale w nowych jednostkach martwi mnie ten dpf. Jak to sie sprawdza w superb i czy sa z tym problemy ?
W każdym samochodzie - nie tylko w S, dpf nie sprawia problemów jak jest wypalany w trasach. Czyli chociaż raz na miesiąc przegonienie samochodu z prędkościami mało ekonomicznymi. Wypalanie dpf w mieście przez dodatkową dawkę ON działa o wiele gorzej.
O ile pamiętam to 105KM miały chyba jeszcze turbiny ze stałą geometrią - czyli "wieczne". Zmienna geometria łopatek lubi przy zimnym silniku łapać sadzę i po kilkudziesięciu kkm jest tak zabita, że można tylko wymienić. Oczywiście sposób na uniknięcie tych problemów jest prosty - jeździć w trasy :twisted:
Podobny charakterystyką do 1,9 jest obecny 1,6TDI. Na razie mało jest narzekań na awaryjność tej jednostki, ale też stosunkowo niewiele jeździ. Gdybym miał wybierać diesla 2.0 140KM i 1.6TDI to nie wiem, czy z uwagi na oszczędność paliwa i niską awaryjność nie zdecydowałbym się na 1.6. Jak diesel to już raczej 170KM.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: [S2]Pomoc przy zakupie Superb'a 2009/2010

Post autor: elmi_k »

rezon pisze:
art1122 pisze:Dlatego pytam tutaj. Obecnie jezdze dieslem 1.9 105 km bez dpf'u i bardzo sobie chwale w nowych jednostkach martwi mnie ten dpf. Jak to sie sprawdza w superb i czy sa z tym problemy ?
W każdym samochodzie - nie tylko w S, dpf nie sprawia problemów jak jest wypalany w trasach. Czyli chociaż raz na miesiąc przegonienie samochodu z prędkościami mało ekonomicznymi. Wypalanie dpf w mieście przez dodatkową dawkę ON działa o wiele gorzej.
O ile pamiętam to 105KM miały chyba jeszcze turbiny ze stałą geometrią - czyli "wieczne". Zmienna geometria łopatek lubi przy zimnym silniku łapać sadzę i po kilkudziesięciu kkm jest tak zabita, że można tylko wymienić. Oczywiście sposób na uniknięcie tych problemów jest prosty - jeździć w trasy :twisted:
Podobny charakterystyką do 1,9 jest obecny 1,6TDI. Na razie mało jest narzekań na awaryjność tej jednostki, ale też stosunkowo niewiele jeździ. Gdybym miał wybierać diesla 2.0 140KM i 1.6TDI to nie wiem, czy z uwagi na oszczędność paliwa i niską awaryjność nie zdecydowałbym się na 1.6. Jak diesel to już raczej 170KM.

1.9 105KM to zmienna geometria. Na wastegate był 1.9 90KM.
art1122
Posty: 3
Rejestracja: 3 cze 2014, o 17:23
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S2]Pomoc przy zakupie Superb'a 2009/2010

Post autor: art1122 »

A ktos kto posiada 1.4 albo 1.8 moze sie wypowiedziec o spalaniu ale chodzi mi o codzienna jazde nie o zadne dlugie trasy bo wiadomo ze takie sie zdazaja 1-2 razy rocznie. Sprawdzalem rozne raporty spalania ale chcialbym je porownac z waszymi.
whity

Re: [S2]Pomoc przy zakupie Superb'a 2009/2010

Post autor: whity »

Będą takie same...rozne!
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: [S2]Pomoc przy zakupie Superb'a 2009/2010

Post autor: Misiek Fisiek »

No to codzienną jazdę masz właśnie na motostat i spritmobile. Weź średnią z wyników tam i będziesz miał odpowiedź.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Maverick

Re: [S2]Pomoc przy zakupie Superb'a 2009/2010

Post autor: Maverick »

Przy zaledwie 15kkm rocznie nie szedlbym w diesla. Oszczednosci na paliwie zadne wzgledem benzyny. Tak samo zdecydowanie wolalbym mocniejsza benzyne niz 1.4, bo na mocy zauwazysz roznice, na spalaniu nie.
miras
Posty: 17
Rejestracja: 23 sty 2012, o 10:37
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 129KM/300Nm
Lokalizacja: KRK/OSW

Re: [S2]Pomoc przy zakupie Superb'a 2009/2010

Post autor: miras »

skoro masz 1,9 teraz i jesteś happy to dlaczego nie kupić Superba z tym samym silnikiem- ale tylko roczniki 2008 i 2009

ja mam i sobie chwalę- spalanie mam porównywalne jak w poprzedniej Octavii (też 1,9) 5-5,5l (codzienne dojazdy do job 30km w jedną stornę)

awaryjność- powiem tak- jak dbasz tak masz
Awatar użytkownika
McLey
Posty: 14
Rejestracja: 20 lis 2013, o 12:39
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Warszawa - Bemowo

Re: Odp: [S2]Pomoc przy zakupie Superb'a 2009/2010

Post autor: McLey »

art1122 pisze:A ktos kto posiada 1.4 albo 1.8 moze sie wypowiedziec o spalaniu ale chodzi mi o codzienna jazde nie o zadne dlugie trasy bo wiadomo ze takie sie zdazaja 1-2 razy rocznie. Sprawdzalem rozne raporty spalania ale chcialbym je porownac z waszymi.
To może ja się wypowiem jako użytkownik obu silników. 1.4 w mieście Warszawa do i z pracy czyli w korkach spala jakieś 1.5-2 litry mniej. Do pracy mam 12 km przez centrum i kosiarka spala średnio 8.5 a odkurzacz troche ponad 10. Jeżeli chodzi o warszawskie weekendy to różnica może być jeszcze z pól litra większa. Moja piękniejsza połowa jeżdżąc tym 1.4 tylko po mieście w godzinach mniej uciążliwych ma średnie spalanie z ostatnich ponad 2 tyś kilometrów na poziomie 7.8. Generalnie silnik 1.4 okresliłbym jako "mały ale wariat" Bardzo pozytywne zaskoczenie.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka
Białe Kombi SIIFL Elagance+Fresh+Pakiet Sport+Sunset+pierdoły 1.8 TSI 160KM
Obrazek

Białe Kombi SIIFL Active+Fresh+MaxiDot z BT+pierdoły 1.4 TSI 125KM
ODPOWIEDZ