[S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
zenu89
Posty: 10
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 12:55
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Kamil

[S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Post autor: zenu89 »

Witam serdecznie,

Na samym wstępie jak to kultura nakazuje, chciałbym się przedstawić. Mam na imię Kamil, pochodzę z okolic Bochni, obecnie pracuję w Krakowie. Obecnie jeżdżę Seatem Leonem I 1.9 TDI 110 KM z 2000 roku i przymierzam się do zmiany samochodu stąd powód dla którego tworzę ten wątek.

Otóż po długich poszukiwaniach zdecydowałem się na zakup Skody Superb :) Chce zakupić samochód nie starszy niż sierpień 2006 roku ( jeśli dobrze wyczytałem wtedy właśnie były już modele po FL ) z silnikiem benzynowym. Dlaczego właśnie benzyna ? Otoż obecnie robię rocznie średnio 15k km i w 65% jeżdżę po mieście i do pracy. Większe wypady to czasami weekendowe + wiadomo jakieś wakacje. zastanawiam sie między 1.8 T a 2.0

Zależy mi na ekonomicznym (jak na tą klasę auta ) silniku i bezawaryjnym ( z tego co wiem obie jednostki napędowe cieszą się uznaniem u mechaników ), co po przygodach z turbiną w moim obecnym leonie będzie ulga dla mojego portfela ( przynajmniej tak zakładam )

Nie chcę silnika 2.8 z powodu jego zapotrzebowania na benzynę oraz z powodu iż sprzedając ten samochód za x lat będę miał wieksze problemy z tym niż z mniejszym silnikiem ( szczególnie jak cena benzyny pojdzie odpukać w górę ... )

Wobec tego mam trzy pytania:

1. Mając na uwadze fakt iż teraz jeżdżę motorem z turbiną oraz uwzględniając masę superb przesiadając się na silnik 2.0 będę odczuwał wielki "dyskomfort" podczas wyprzedzania ? Nie miałem przyjemności jechać tym silnikiem, jechałem tylko dieslem 1.9 130 km. Jak wyglada dynamika tego silnika, czy jak na 115 KM radzi sobie, czy totalna klapa ? To samo pytanie tyczy się też motoru 1.8 T, choc przyznam szczerze iż nie mam przekonania do turbin w samochodach używanych (drogie w regeneracjach ...

2. Myślę również o założeniu LPG. Wiem że w motorze 2.0 bez problemu współpracuje, jak to wyglada z tym 1.8 T ? Czytałem rózne opinie na tym forum, że tłoki, ze zawory moga polecieć etc.., natomist na Autocentrum.pl osoby jeżdżące na LPG z tym silnikiem strasznie sobie chwalą, bezawaryjny i do tego jeszcze ekonomicznośc przy 150 KM...

3. Jak wyglada sprawa ewentualego chipowania silnika 2.0, jesli powiedzie ze to jest dobry wybór, ale jednak ciut mało mocy ( majac na uwadze instalację LPG ) ? Ile mozna koników wyciagnąć i jak to realnie wpływa na żywotność silnika ( tez słyszałem opinie że tłoki mogą plecieć etc... )

Serdecznie dziękuję z góry za wszelkie opinie, komentarze, przemyślenia zarówno te pozytywne jak i w stylu " ja załuję że nie wziałem innego motoru...". Mam nadzieję iz niedługo będę się cieszył z komfortu jazdy tą Skodą.

Pozdrawiam,

Kaml
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: [S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Post autor: Matt »

1. Nie miałem styczności z tym silnikiem w superbie, ale za to jechałem takim golfem. Zeby to żwawo przyspieszało trzeba było non stop kręcić powyżej 4 tys. Przyspieszenie i elastyczność trochę słabsze niż w superbie 130. Moim zdaniem ten silnik to takie minimum do golfa. W superbie może być już słabo.
2. Czytałem kilka dni temu na innym forum, że 1.8 też dobrze znosi LPG, jedyny warunek to instalacja za mniej więcej 4 tys. Jeśli mało jezdzisz to nigdy Ci się to nie zwróci. Może wypowie się ktoś jeżdżący z tym silnikiem i lpg.
3. 2.0 to silnik wolnossący, chipowanie nic mu nie pomoże. Podniesienie mocy jest mało opłacalne

Wszystko zależy od Twojego stylu jazdy. Jeśli jezdzisz bardziej spokojnie i ta moc nie będzie CI potrzebna to bierz 2.0. Będzie tańszy w ewentualnych naprawach.
Nie wiem jak teraz wygląda sytuacja na rynku aut używanych, ale rok temu dużo łatwiej było znaleźć zadbanego superba z 1.8 niż 2.0 i było ich przede wszystkim więcej.
zenu89
Posty: 10
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 12:55
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Kamil

Re: [S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Post autor: zenu89 »

Dzięki za wypowiedź. Też się właśnie boje że te 2.0 to może być za słabo. Szukam cały czas kogos kto by miał taki motor żebym sie sam przejechał i finalnie ocenił, ale jak słusznie zauważyłeś nie jest on najpopularniejszym motorem. Zdecydowanie tutaj więcej na rynku jest silników na ropę, a jak już sa na benzynę to albo 2.8 albo 1.8 T, 2.0 jest mniej zdecydowanie, ale też są.

Pewnie gdybym kupował samochód z myślą że go za rok, dwa sprzedam to bym nawet o LPG nie myślał, i pewnie wziałbym ten 2.0 jako "przejściowy do czegoś innego". Póki co chciałbym zakupić samochód którym pojeżdżę te 4-5 lat. Stąd pomysł o inwestycji w LPG która sie po tym okresie zwróci, a jednocześnie nie chcę być cały czas skazany na zamulony motor, którym strach będzie wyprzedzać jadac na weekend w góry z 4 osobami na pokładzie. Stąd też ten pomysł z 1.8 T...

Dzięki jeszcze raz za swoją opinię. Liczę że znajdują sie na tym forum osoby posiadające ten motor i będą w stanie coś więcej od strony użytkownika powiedzieć.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Post autor: rezon »

2.0 - jak na wolnossaka przystało rozpędza się pow. 4kobr. większe zużycie paliwa, mniejsza dynamika. Lepszy do LPG, silnik niemal nie do zajechania.
1.8T - jak to z turbiną. Mocniejszy znacznie dół. potencjalnie bardziej ekonomiczny - ale tylko przy spokojnej jeździe. Bardziej wymagający do instalacji LPG. Większe możliwości awarii - cewki, turbina, itd....
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Cinecki1984
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: wpisz skąd jesteś

Re: [S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Post autor: Cinecki1984 »

mam silnik 2.5l w BMW e36 a dokładnie M50B25. Spalanie nie jest wysokie a koników jest 192, Na trasie zszedłem do 8,5l (wyliczone a nie z komputera) a w mieście to 12l ale frajda z jazdy ogromna. Na Twoim miejscu - 2.8
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1049
Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 458KM/570Nm
Imię: Emil
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Post autor: emay »

Miałem 1.8 T i powiem Ci, że to będzie najlepszy wybór instalacja gazowa spokojnie sobie z tym poradzi a KM będziesz miał więcej i zawsze można modzić tanim kosztem.
zenu89
Posty: 10
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 12:55
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Kamil

Re: [S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Post autor: zenu89 »

@emay - a miałeś go w LPG czy bez modyfikacji ? Ja słyszałem właśnie o padających tłokach ... to prawda ? No i co do Turbiny to zrażony właśnie moim TDI mam pewne obawy czy przy mojej eksploatacji znowu nie wkopię się w wydatki. Duży wpływ ma fakt jak była ta turbina używana wcześniej, czy ktoś ją szanował. Bo nie jestem w stanie sprawdzić kondycji turbiny. Czy po kilku tysiącach kilometrów mi nie zacznie nawalać. żałuję że to 2.0 ma tylko 115KM, jakby miał więcej nawet bym się nie zastanawiał. Domyślam się że wygoda jazdy jest większa w tym 1.8 T...

I jeszcze inna kwestia - czy te silniki biorą olej ? Bo coś wyczytałem na forum VW że silnik 2.0 łyka olej 1 litr na jakieś 2k kilometrów...
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1049
Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 458KM/570Nm
Imię: Emil
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Post autor: emay »

2.0 będzie łykał olej ile to nie wiem bo go nie miałem. W swoim nie miałem LPG ale mam kolegów którzy posiadają AWT w A4 B5 i tam mają zamontowane LPG. Turbinę da się w miarę zdiagnozować przy kupnie auta.
EDIT: zapytam sąsiada bo ma paska 2.0. Wieczorem napisze.
zenu89
Posty: 10
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 12:55
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Kamil

Re: [S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Post autor: zenu89 »

Będę bardzo wdzięczny!
Awatar użytkownika
drill
Posty: 108
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 11:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: [S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Post autor: drill »

Ja miałem Audi A3 z 1.8T... mniejszy moment od 1.9TDI 130 i może nie uderzał tak mocą ale miał bardzo płaski przebieg na wykresie i dzięki temu elastycznie przyspieszał aż do odcinki... Moim zdaniem był lepszy przy wyprzedzaniu na trasie. Niestety w mieście palił 11-12 litrów (jakieś 250km lżejszy od Superba)...

Ogólnie - moim zdaniem - osiągi 1.8T nie rekompensują jego apetytu na paliwo względem 1.9 TDI... wszystko zależy zatem od egzemplarza ;)
Pozdrawiam
Krzysiek
--------------
Jest: Skoda Superb 2 FL (3T - CFFB)
Jest: VW Passat B5FL (3BG - AVB)

Było: Skoda Superb (3U - AWX)
Było: BMW 3 (E46 - M47D20TÜ)
Było: Audi A3 (8L - AGU)
Było: VW Polo II (86c2F - AAU)
Było: VW Golf III (1H1 - AAM)

zenu89
Posty: 10
Rejestracja: 6 kwie 2014, o 12:55
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Kamil

Re: [S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Post autor: zenu89 »

A takie jeszcze pytanie w temacie - czy do tego silnika 1.8T trzeba zakładac jakis specjalny gaz ? czy oglnie 4 generacja sobie radzi tylko główna gole odgrywa "gazownik" ?

@ Mattpl - napisałes wyżej że chipowanie nie ma sensu. A tak z ciekawości ile kucyków więcej mozna potencjalnie wyciągnąć z tego silnika ?

Ehh najchetnej bym sie przejechał takim silnikiem, tylko problem mam taki iz w Krakowie nie mam nikogo znajomego ktory miałby Skodę, Czy Passaa z takim motorem. Bo generalnie jest mi blizej po Waszych opiniach do 2.0 lecz boje się że przy masie własnej samochodu + osobach w środku sobie to nie poradzi i będzie to męczarnia. Chyba że przy 3-4 tysiącach obrotów ten problem znika i da się przyzwoicie jechać ?
dziadzia25
Posty: 2
Rejestracja: 9 mar 2014, o 19:07
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Radek

Re: [S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Post autor: dziadzia25 »

Polecam wersje 2.8 w manualu. Sam taką posiadam i mogę zdecydowanie polecić. Co do spalania benzyny....wszystko zależy jakie przebiegi robisz. Jeśli odpalasz auto i jedziesz 3 km po bułki to możesz liczyć na spalanie rzędu nawet 15l . Natomiast jeśli jeździsz dłuższe trasy, po mieście, bez szaleństw to gdzieś 11l, przy spokojnej jeździe nawet 10l, a przy szybszej jeździe gdzieś 12-13. Na trasie nie wiem ile pali, bo nie sprawdzałem.

Silnik ma na prawdę fajnego kopa i to już od dolnych obrotów , więc można swobodnie wyprzedzać i nie bać się o turbiny, koła zamachowe itp.
Szkoda że nie jesteś z trójmiasta to byśmy się spotkali i sam byś sprawdził ;)
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: [S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Post autor: Matt »

zenu89 pisze:@ Mattpl - napisałes wyżej że chipowanie nie ma sensu. A tak z ciekawości ile kucyków więcej mozna potencjalnie wyciągnąć z tego silnika ?
maks 10 koni
kreator mocy mówi o przyroście rzędu 9 koni i 15Nm
dziadzia25
Posty: 2
Rejestracja: 9 mar 2014, o 19:07
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Radek

Re: [S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Post autor: dziadzia25 »

Przyrost mocy jest rzędu 8% a koszt ok 1500zł więc raczej nie warto :(
Jeśli miałbym wybierać benzynę to tylko 1.8 lub 2.8 i tylko w bogatej wersji.
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1049
Rejestracja: 23 cze 2012, o 18:16
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 458KM/570Nm
Imię: Emil
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Odp: [S1] Wybór pomiędzy 1.8T a 2.0 po FL

Post autor: emay »

2.0 to wogole odpada. Załadowany nie będzie przyspieszal. Miałem A4 B6 2.0 130KM. Ten silnik po prostu się męczył. Sąsiad mówi ze spala mu 12 litrów gazu i średnio 500 ml oleju na 1000 km. Powiem tak:
Po przesiadce z 2.0 na 1.8t mówiłem sobie ale to zapierd... Pięknie turbo wstawalo od 2750 rpm. Potem zalowalem, że nie kupiłem 2.8. Jednak zrekompensowalo mi się to na ac OC a także spalaniu. Dodatkowe Km robi 1.8t lepiej niż 2.8. Ja miałem w serii 172km. Dalej bym nim jeździł ale brakowało mi 4x4 i automatu...
ODPOWIEDZ