Peugeot 508 czy superb 2??
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 wrz 2012, o 14:32
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: okolice Łodzi
Re: Peugeot 508 czy superb 2??
Każdy robi co chce, ale nie bez kozery Pechoty lecą na łeb na szyję z wartością.
Jak kogoś stać na takie utraty wartości....
A poniżej mój post przeklejony z OCP, gdzie zrobiłem porównanie eksploatacyjne na dokładnie tym samym dystansie (57.000 km) Octavii FL Combi 1.9 Tdi i Peugeota 307 combi 1,6 benzyna.
Pierwsze zdanie odnosi się do Octavii.
"Przez okres prawie 40 miesięcy wymieniłem 5 żarówek i nasmarowałem zamek klapy bagażnika.
Poza tym, tylko sama eksploatacja.
Może komuś się przyda, może ktoś wyciągnie sobie z tego jakieś wnioski (choć wiem, że uogólniać nie ma co), oto przeklejone z innego tematu moje zestawienie dla Peugeota 307 Combi 1,6 benzyna.
Oba samochody przejechały dokładnie 57.000 km.
- wyjazd z salonu - coś trzeszczy w lewym środkowym słupku (myślę, se "ułoży się")
- pierwszy przegląd - zgłaszam problem, bo się jednak nie ułożyło (my nic nie widzimy, trzeba do zakładu lakierniczego, rozbiorą słupek i zobaczą)
- no to wstawiam do autoryzowanego zakładu Pechota (nic nie widzą, ale słyszą problem - nie jesteśmy w stanie nic zrobić. Do Sądu nie poszedłem i ze skrzypieniem na każdej nierówności jeździłem do końca). W końcu to tylko Pikuś. Radio z 5 kreski przestawiłem na 6.
- gdzieś tak w trzecim miesiącu użytkowania uj...ł mi się zatrzask od sztywnej rolety zakrywającej przestrzeń ładunkową (a było to kombi) - myślę se "dokupię"; takiej części nie ma trzeba cała roletę kupić za coś koło 500 zł. - w ch...j se myślę, jak trzeszczy słupek to może nie będę słyszał tej podskakującej rolety; nic z tego słyszałem i jedno i drugie. Radio z 6 kreski na 7 - idzie wytrzymać.
- 16.000 km (z czego ok. 4000 km po autostradach bo właśnie wróciłem z Włoch) - rozj...ał się lewy łącznik drążka stabilizatora (zrobili na gwarancji)
- 18.000 km - zmieniarka CD przestała działać (naprawa na gwarancji, ale poprzedzona pytaniem: a ma Pan w niej oryginalne płyty ? Bo jak nie to naprawa będzie odpłatna)
- 21.000 km pierwsza akcja serwisowa ABS (pamiętacie płonące Pechoty 307 ?)
- 29.000 km druga akcja serwisowa ABS - ta pierwsza się nie powiodła
- 37.000 km kierownica mi się telepie, znaczy drży, a przy hamowaniu chce mi zęby wybić - diagnoza z prawej tarczy (tarcze tylko na przodzie) zrobił się czips, wymiana obu tarcz i klocków
- 41.000 km prawy łącznik drążka stabilizatora (i tak długo wytrzymał :bigok
- 51.000 km jak ruszam spod bloku po raz pierwszy nie słyszę skrzypienie środkowego lewego słupka i telepiącej się rolety Radość trwa krótko, nie słyszę bo wszystko zagłusza uj...ny tłumik (wymiana środkowego i końcowego - poszły na łączeniu oba - ponoć to typowe)
- do tego ze 6 kompletów żarówek przód i tył
- 53.000 klima nie chodzi
- 53.200 klima się włączyła
- 53.400 klima nie chodzi
- 54.000 sprzedaję, akurat klima chodziła.....
- od gdzieś 30.000 km. manetka kierunkowskazu zamiast powrócić po skręcie do pozycji neutralnej przełącza się na drugi migacz (jak kiedyś zobaczycie 307, że najpierw miga w lewo, a po skręcie zaraz w prawo to się nie dziwcie ) "
Jak kogoś stać na takie utraty wartości....
A poniżej mój post przeklejony z OCP, gdzie zrobiłem porównanie eksploatacyjne na dokładnie tym samym dystansie (57.000 km) Octavii FL Combi 1.9 Tdi i Peugeota 307 combi 1,6 benzyna.
Pierwsze zdanie odnosi się do Octavii.
"Przez okres prawie 40 miesięcy wymieniłem 5 żarówek i nasmarowałem zamek klapy bagażnika.
Poza tym, tylko sama eksploatacja.
Może komuś się przyda, może ktoś wyciągnie sobie z tego jakieś wnioski (choć wiem, że uogólniać nie ma co), oto przeklejone z innego tematu moje zestawienie dla Peugeota 307 Combi 1,6 benzyna.
Oba samochody przejechały dokładnie 57.000 km.
- wyjazd z salonu - coś trzeszczy w lewym środkowym słupku (myślę, se "ułoży się")
- pierwszy przegląd - zgłaszam problem, bo się jednak nie ułożyło (my nic nie widzimy, trzeba do zakładu lakierniczego, rozbiorą słupek i zobaczą)
- no to wstawiam do autoryzowanego zakładu Pechota (nic nie widzą, ale słyszą problem - nie jesteśmy w stanie nic zrobić. Do Sądu nie poszedłem i ze skrzypieniem na każdej nierówności jeździłem do końca). W końcu to tylko Pikuś. Radio z 5 kreski przestawiłem na 6.
- gdzieś tak w trzecim miesiącu użytkowania uj...ł mi się zatrzask od sztywnej rolety zakrywającej przestrzeń ładunkową (a było to kombi) - myślę se "dokupię"; takiej części nie ma trzeba cała roletę kupić za coś koło 500 zł. - w ch...j se myślę, jak trzeszczy słupek to może nie będę słyszał tej podskakującej rolety; nic z tego słyszałem i jedno i drugie. Radio z 6 kreski na 7 - idzie wytrzymać.
- 16.000 km (z czego ok. 4000 km po autostradach bo właśnie wróciłem z Włoch) - rozj...ał się lewy łącznik drążka stabilizatora (zrobili na gwarancji)
- 18.000 km - zmieniarka CD przestała działać (naprawa na gwarancji, ale poprzedzona pytaniem: a ma Pan w niej oryginalne płyty ? Bo jak nie to naprawa będzie odpłatna)
- 21.000 km pierwsza akcja serwisowa ABS (pamiętacie płonące Pechoty 307 ?)
- 29.000 km druga akcja serwisowa ABS - ta pierwsza się nie powiodła
- 37.000 km kierownica mi się telepie, znaczy drży, a przy hamowaniu chce mi zęby wybić - diagnoza z prawej tarczy (tarcze tylko na przodzie) zrobił się czips, wymiana obu tarcz i klocków
- 41.000 km prawy łącznik drążka stabilizatora (i tak długo wytrzymał :bigok
- 51.000 km jak ruszam spod bloku po raz pierwszy nie słyszę skrzypienie środkowego lewego słupka i telepiącej się rolety Radość trwa krótko, nie słyszę bo wszystko zagłusza uj...ny tłumik (wymiana środkowego i końcowego - poszły na łączeniu oba - ponoć to typowe)
- do tego ze 6 kompletów żarówek przód i tył
- 53.000 klima nie chodzi
- 53.200 klima się włączyła
- 53.400 klima nie chodzi
- 54.000 sprzedaję, akurat klima chodziła.....
- od gdzieś 30.000 km. manetka kierunkowskazu zamiast powrócić po skręcie do pozycji neutralnej przełącza się na drugi migacz (jak kiedyś zobaczycie 307, że najpierw miga w lewo, a po skręcie zaraz w prawo to się nie dziwcie ) "
Popatrz jeno - rzekł Szarlej, zatrzymując się. - Kościół, karczma, bordel, a w środku między nimi kupa gówna. Oto parabola ludzkiego żywota. - cyt. A. Sapkowski
Re: Peugeot 508 czy superb 2??
Nadal nie widzę porównania, że 2.0 tdi jest diametralnie gorszy od 2.0 hdi.
Poza tym... Adamm, jak zauważyłem - robisz 6X kkm w 4 lata... więc po co w ogóle Ci klekot? Kolejne takie pytanie, dla Ciebie z pewnością głupie i oderwane od rzeczywistości, ale dla mnie istotne. Przy takim przebiegu miałbym minimum benzynę V6.
Poza tym... Adamm, jak zauważyłem - robisz 6X kkm w 4 lata... więc po co w ogóle Ci klekot? Kolejne takie pytanie, dla Ciebie z pewnością głupie i oderwane od rzeczywistości, ale dla mnie istotne. Przy takim przebiegu miałbym minimum benzynę V6.
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 24 sie 2013, o 10:45
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Peugeot 508 czy superb 2??
Tak mnie też 307 wyleczył z peugeotow. Mam go jeszcze, co ciekawe ma ponad 10 lat i w ciągu ostatnich 6 lat, psuł się o wiele rzadziej niż przez pierwsze 4 lata całe szczęście wykupiłem 4 letnią gwarancję
Choć całkiem przypadkowo, w 2007, kupiłem 407 2.2 HDI które było świetne, miałem jedna usterkę w ciągu 6,5 roku.
Dlaczego diesel? Lubię diesle to pierwszy powód, drugi to taki ze 2.0 tsi nie ma napędu na 4 łapy na czym mi zależy.
Gdybym brał mazde to na pewno z benzyna 2.5 l, bo to się kalkulowalo na 100 tys km i nie było dylematu 4x4, mazda go nie ma.
Istnieje też szansa że nową skodziną pojeżdżę dłużej niż obecnie.
Utrata wartości też jest na korzyść Skody. Jest na prawdę dużo pieniążków do przodu, aż sam się zdziwiłem jak patrzyłem po ile chodzą S2 na rynku.
2.0 tdi jest inny niż 2.0 hdi. Za całokształt nie powiem ze gorszy. Ujmę to tak. Jakby Niemcy od tdi, robili HDI to byłby ideał.
Ps: żarówki w 307 to mistrzostwo. Cały układ robili chyba producenci żarówek, mają dzięki temu duże zyski
Choć całkiem przypadkowo, w 2007, kupiłem 407 2.2 HDI które było świetne, miałem jedna usterkę w ciągu 6,5 roku.
Dlaczego diesel? Lubię diesle to pierwszy powód, drugi to taki ze 2.0 tsi nie ma napędu na 4 łapy na czym mi zależy.
Gdybym brał mazde to na pewno z benzyna 2.5 l, bo to się kalkulowalo na 100 tys km i nie było dylematu 4x4, mazda go nie ma.
Istnieje też szansa że nową skodziną pojeżdżę dłużej niż obecnie.
Utrata wartości też jest na korzyść Skody. Jest na prawdę dużo pieniążków do przodu, aż sam się zdziwiłem jak patrzyłem po ile chodzą S2 na rynku.
2.0 tdi jest inny niż 2.0 hdi. Za całokształt nie powiem ze gorszy. Ujmę to tak. Jakby Niemcy od tdi, robili HDI to byłby ideał.
Ps: żarówki w 307 to mistrzostwo. Cały układ robili chyba producenci żarówek, mają dzięki temu duże zyski
- noso
- Posty: 1516
- Rejestracja: 1 sty 2013, o 19:09
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Peugeot 508 czy superb 2??
A moja sister ma 308 1,6 hdi od nowości 2009 r i leje on i jeździ absolutnie nic się nie dzieje
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Re: Peugeot 508 czy superb 2??
jest ten problem, że jak raz pojeździsz 4x4 to potem niestety... ale szukasz tylko 4x4Adamm pisze: Istnieje też szansa że nową skodziną pojeżdżę dłużej niż obecnie.
- RemekS
- Posty: 554
- Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: Peugeot 508 czy superb 2??
Coś w tym jest. Po A4 quattro koniecznie chciałem mieć 4x4 w skodzie.bezduszny pisze:jest ten problem, że jak raz pojeździsz 4x4 to potem niestety... ale szukasz tylko 4x4Adamm pisze: Istnieje też szansa że nową skodziną pojeżdżę dłużej niż obecnie.
Tak trochę od czapy. Czy w DSG da się ruszyć z tzw. piskiem z pod świateł. Pytam, bo mam to 4x4 i jak do tej pory szarpnęło mi tyłem tylko na piasku, a na mokrym asfalcie jeszcze nigdy, i tak się zastanawiam czy haldex działa tak idealnie, czy też DSG to w jakiś sposób ogranicza (lub silnik za słaby).
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- tekus
- Posty: 106
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 16:25
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: LDZ
Re: Peugeot 508 czy superb 2??
Oj to prawda co piszecie, jak ktoś pojeździ 4x4 w cięższych warunkach np zima to nigdy nie wróci do Fwd.
Ramek chyba będzie Ci ciężko ruszyć z piskiem skoro pędzone są wszystkie koła. Przecież pisk to tak naprawdę strata w przyspieszeniu. A 4x4 ma temu zapobiegać.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Ramek chyba będzie Ci ciężko ruszyć z piskiem skoro pędzone są wszystkie koła. Przecież pisk to tak naprawdę strata w przyspieszeniu. A 4x4 ma temu zapobiegać.
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- RemekS
- Posty: 554
- Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: Peugeot 508 czy superb 2??
Chodzi mi o to, czy z przednim napędem z DSG da się zerwać przyczepność przy ruszaniu na mokrym asfalcie. Piszczenie z pod świateł minęło jakieś 18 lat temu
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- KriSSo
- Posty: 287
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
- Imię: Kriss
- Lokalizacja: ZS
Peugeot 508 czy superb 2??
Czy na mokrym? Przecież na suchym nie ma z tym problemu w trybie LC, to jaki problem na mokrym.RemekS pisze:Chodzi mi o to, czy z przednim napędem z DSG da się zerwać przyczepność przy ruszaniu na mokrym asfalcie.
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
- RemekS
- Posty: 554
- Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: Peugeot 508 czy superb 2??
Nie no bez przesady ale, przecież wiesz, że dawno nie narzekalem na DSGwhity pisze:Remek, to ty taki stary kapelusznik jestes?
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- RemekS
- Posty: 554
- Rejestracja: 15 wrz 2013, o 14:48
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Odp: Peugeot 508 czy superb 2??
W Tdi też jest LC ?KriSSo pisze:Czy na mokrym? Przecież na suchym nie ma z tym problemu w trybie LC, to jaki problem na mokrym.RemekS pisze:Chodzi mi o to, czy z przednim napędem z DSG da się zerwać przyczepność przy ruszaniu na mokrym asfalcie.
Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 24 sie 2013, o 10:45
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Peugeot 508 czy superb 2??
Bo 4x4 to nie napęd. To stan ducha, który jak się ma to już się nie może nie mieć
Na śniegu nie czuć w zasadzie różnicy w przyspieszeniu.
Szkoda tylko, że hamuje jak zwykła ośka.
Na śniegu nie czuć w zasadzie różnicy w przyspieszeniu.
Szkoda tylko, że hamuje jak zwykła ośka.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13596
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Peugeot 508 czy superb 2??
Wrzucasz wtedy wsteczny
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.