Strona 1 z 15

Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

: 14 sty 2014, o 14:53
autor: lechupe
cześć,

Nie znalazłem wątku syntetycznie opisującego +/- modelu z silnikiem 3.6
Jest on na mojej "short" liście zakupów. Alternatywnie A6 3.0 TDI ewentualnie S80/V70 T5. Auta nowe.
Aktualnie jeżdżę Superbem 2.0 TDi (170) i uważam je za bardzo udane auto, pomimo kilku wad.

W szczególności mam obawy co do DSG, w jakimś teście napisano, ze nie pasuje ona do tego modelu, potrafi się mylić, ma opóxnienie przy "kick-down".
Ponadto silnik ma być znacznie głosniejszy od TDi ...

Ciekaw jestem też, czy te auto (sedan) przy zawieszeniu standardowym jest tez podatne na boczny wiatr (w moim aktualnym sedanie uwazam to za jedną z najwiekszych wad) - czy wobec tego warto jest wybrac zawieszenie sportowe - czy w ogóle robi to jakąś różnicę.

A poza tym jakie opcje są przydatne, a jakie można sobie darować. (generalnie biorę wersję L&K)

dzieki z góry za wasze komentarze i uwagi.

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

: 14 sty 2014, o 15:12
autor: Enriquez
lechu, skoro jeździsz już SII, to jakie opcje są Ci przydatne, to powinieneś raczej znać :D
3,6 nigdy nie jeździłem, więc czekamy na znawców.

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

: 14 sty 2014, o 15:14
autor: Misiek Fisiek
Na pewno między bajki można włożyć to, że 3.6 jest głośniejsze od tdi.

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

: 14 sty 2014, o 15:48
autor: lechupe
Enriquez pisze:lechu, skoro jeździsz już SII, to jakie opcje są Ci przydatne, to powinieneś raczej znać :D
[..].
wiesz ja nie mówię o takich opcjach jak boczne poduszki czy rolety p-słoneczne.
Ale np nie wiem co daje (w praktyce) system HHC, jak działa ostrzeganie przed zmęczeniem czy co zawiera niezalezny system oogrzewania (maxi-dot) - dziala jak webasto ?

a tak btw, dilerzy skody w pl nie maja testowych wersji 3.6 ...

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

: 14 sty 2014, o 15:54
autor: bar72
lechupe pisze:
W szczególności mam obawy co do DSG, w jakimś teście napisano, ze nie pasuje ona do tego modelu, potrafi się mylić, ma opóxnienie przy "kick-down".
Ponadto silnik ma być znacznie głosniejszy od TDi ...

Ciekaw jestem też, czy te auto (sedan) przy zawieszeniu standardowym jest tez podatne na boczny wiatr (w moim aktualnym sedanie uwazam to za jedną z najwiekszych wad) - czy wobec tego warto jest wybrac zawieszenie sportowe - czy w ogóle robi to jakąś różnicę.

A poza tym jakie opcje są przydatne, a jakie można sobie darować. (generalnie biorę wersję L&K)

dzieki z góry za wasze komentarze i uwagi.
posiadam 3,6 kombi
dsg działa ok , nie mam problemów
mam sportowe zawieszenie jest deczko niżej zawieszona dla jednych + dla innych - , z racji ze 3,6 bardziej pasuje do sportowego kombi dla mnie na +
polecam dach panoramiczny w słoneczne dni super sprawa
co do porównywania do audi to napiszę tak mam audi nowe kupione w salonie i mam teraz skodę moje zdanie : nie zapłacę 2 razy więcej za A6 bo Audi w stosunku do Skody nie jest tego warte albo Skoda jest za tania :-) , wiem audi prestiż itp a tu znaczek nie ten , ale jak jadę Skodą to nie patrze na znaczek na masce i klapie bo go nie widzę , no ten na kierownicy jest widoczny :-), gdybym kupował raz jeszcze skodę to na 100% 3,6 fsi , ale to moje zdanie, są tu tacy na forum co zaraz napiszą ,ze to zły silnik pali dużo i głośny itp.Tylko czy oni jeździli samochodem z tym silnikiem czy tylko o nim czytali?, kup nie będziesz żałował o spalaniu nie piszę bo to jak włożyć kij w mrowisko :-)

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

: 14 sty 2014, o 15:58
autor: LMB
bar72 pisze:Tylko czy oni jeździli tym silnikiem czy tylko o nim czytali?
Ja wiem, ze sie czepiam i w ogole, ale nie znam nikogo kto by jezdzil silnikiem ;)

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

: 14 sty 2014, o 15:58
autor: LMB
lechupe pisze:a tak btw, dilerzy skody w pl nie maja testowych wersji 3.6 ...
Ja swego czasu 1.8TSI nie moglem znalezc na jazdy probne :lol:

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

: 14 sty 2014, o 16:00
autor: bar72
poprawione :-)

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

: 14 sty 2014, o 16:26
autor: Misiek Fisiek
Pewnie że nie ma to jak wolnossace V6 w Pb :)

Ale na Twoim miejscu rozejrzalbym się wśród innych marek niż Vagi i Volvo.

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

: 14 sty 2014, o 16:32
autor: lechupe
bar72 - dzieki.
czy mając te sportowe zawieszenie odczuwasz wrażliwość na boczny wiatr, gdzieś tak przy 170-180km/h ?

Zuber - nie ma za bardzo innych (rozsądnych) opcji w klasie (powiedzmy) premium.
A superb l&K zaliczam jednak do przedsionka ;-) premium.
Z pewnych względów nie biorę pod uwagę BMW

No i przychylam sie do zdania bar72 co do cen, chociaz pewnie miałbym A6 w bardzo dobrej cenie.

zresztą jest wątek 'co zamiast superb' ale tam w wiekszości jakies bzdety sa ;-)

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

: 14 sty 2014, o 16:39
autor: bar72
nie odczuwam specjalnie by było inaczej niż w audi , raz jak mocno wiało między świętami i syn wracał z Krakowa to coś wspominał o bocznym wietrze ale wtedy naprawdę mocno wiało na Podhalu skutki tego sa w Tatrzańskim Parku masa powalonych drzew . Ja nie odczuwam wrażliwości na boczny wiatr w normalnych warunkach pogodowych (wiatr zwykły jak czasem wieje )
wtedy był bardzo mocny halny jak to u nas mówią :-)
ps.
A6 w bardzo dobrej cenie.
z mocnym silnikiem z napędem na 4 łapy , i z wyposażeniem z Skoda Superb L&K ciekawy jestem jaka cena :-)

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

: 14 sty 2014, o 17:11
autor: lechupe
moja wersja jest bardzo wrazliwa na wiatr. Przy wiekszej predkości i całkiem niewielkich podmuchach potrafi "przestawić" auto o pare centymetrów.
Jak ktos nie wie to sie moze zdziwic ;-)

zresztą chyba w necie sa dosć podobne opinie na ten temat.
Ale wiem z doświwdczenia, ze z róznymi silnikami (i zawieszeniami) jest róznie. Miałem kiedys benzynowe mondeo, które hulało po szosie jak tiktaki w pudełku.
A z kolei diesel trzymał sie autobahny jak przyklejony.

No oczywiscie a6 3.0 tdi quatro plus wyposażenie porównywalne z l&k to sie w cenie superb nie da ;-)
ale bez napędu, kupując poza pl (czyli bez akcyzy) i z pełnym odliczeniem vatu - jestesmy porównywalni.

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

: 14 sty 2014, o 17:19
autor: Mikie
Nie wiem dlaczego skreślasz BMW.

Miałem okazje pojeździć chwile (jakieś 4 tygodnie i 5kkm) nowa 528i z xdrivem w 8 stopniowym automatem. Muszę powiedzieć, ze to bajka. Komfort, dynamika, prowadzenie (aktywne zawieszenie). Auto miało 2.0 benzynę z dwoma turbinami i 245 koni. Po prostu rakieta. Spalanie całkiem rozsądne. Miasto ok 14, autobahn ok 12 przy średniej prędkości 170.

Do tego czarna w jasnej skórze.

Oczywiście to nie konkurencja dla skody. Wersja, która jeździłem katalogową kosztowała pod 300kPLN.

M.

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

: 14 sty 2014, o 17:33
autor: emay
V6 ten dźwięk można się w nim zakochać. Ogólnie silniki nie są awaryjne. Widziałem ostatnio egzemplarz na sprzedaż który miał ponad 500 tyś km.
Jeśli dochodzi do jakiś usterek to bardzo sporadycznie:
- wyciągnięty łańcuch na rozrządzie
- podobno zapychające się doloty bo to przecież FSI, u mnie nie stwierdzono (137kkm)
DSG 6:
Odnośnie kick down to reakcja jest gdzieś około pół sekundy. Na trasach dwupasmowych nie stwarza to problemu, na zwykłej krajowej przełączałem na tiptronic albo tryb S. Gdy masz łopatki w kierownicy to tym lepiej.
Na początku serii wychodził wadliwy soft do skrzyni ( była akcja serwisowa ) co mogło się przyczynić do uszkodzenia mechatroniki a w dalszej kolejności do uszkodzenia zestawu sprzęgieł.
Przełożenia biegów są bardzo płynne. Jeśli będziesz chciał wykorzystać max korzyści polecam strojenie silnika i dsg.

Z tym bujaniem budy nic nie zrobisz, chyba że go posadzisz -40 mm...

Ogólnie auto bardzo mi się podoba - jedyny duży minus to mały zbiornik. Powinien być przynajmniej 70 litrów albo 100 :D

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

: 15 sty 2014, o 09:39
autor: Grzechu23
Ze zbiornikami widocznie tak musi być :|
Dla porównania np.
Mercedes E 63 AMG - 5.5l V8 585KM.
Spalanie 20-25l/100km
Cena: 563 000 zł, a zbiornik...66l :shock: