Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4011
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: piramida »

Superba można chyba zrobić na okolice 300PS czyli tyle ile posiada pastuch
Konik
Posty: 2123
Rejestracja: 31 maja 2014, o 01:04
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: Konik »

Poczytajcie, bo było już na forum sporo o tym.
Pozdrawiam
Maciej

PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: Misiek Fisiek »

Marcin3107 pisze:Misiek -> W Panamerze nie wiem - zasugerowałem się pojemnością tą samą co w Cayenne, a może zrobili coś swojego (poza moim zasięgiem więc nie zagłębiam się). Jednak w Cayenne tak jak poprzednie V6 3.2, spotykane w Audi i VW, tak i to teraźniejsze 3.6, to jest to samo co w innych samochodach koncernu. Różnica jest tylko w kolektorach (np. przepustnica z drugiej strony).
Sprawdziłem jeszcze raz i w Cayenne jest ten sam co w superaku, tylko inaczej montowany, ale ten co jest w panamerze to zupełnie inna konstrukcja. Więc obaj mieliśmy rację tak w 50% :mrgreen:
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
Marcin3107
Posty: 13
Rejestracja: 25 gru 2015, o 20:09
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: seryjne 260KM
Imię: Marcin
Lokalizacja: Śląsk

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: Marcin3107 »

Misiek -> To nie mów głośno, bo właściciele SII V6 podniosą cenę i nie kupię ;-) Dobrze brzmi "skoda z silnikiem porsche" ;-)
andy_M
Posty: 142
Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
Samochód: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Lokalizacja: czwartaRP

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: andy_M »

Misiek Fisiek pisze:
Marcin3107 pisze:W sumie to ten sam silnik co w CC, Panamerze i Cayenne i chyba tylko softem się różni.
Nic z tych rzeczy. Silnik w Panamerze i Cayenne nie ma nic wspólnego z tym co jest w Superbie.
Taaa zupełnie inny

3.6 VR6 24v FSI (EA390)
identification
parts code prefix: 03H
engine displacement & engine configuration
3,598 cubic centimetres (219.6 cu in) 10.6° VR6 engine; bore x stroke: 89.0 by 96.4 millimetres (3.50 in × 3.80 in), stroke ratio: 0.92:1 - undersquare/long-stroke, 599.7 cc per cylinder, compression ratio: 11.4-12.0:1[clarification needed]
cylinder block & crankcase
grey cast iron; die-forged steel crankshaft
cylinder head & valvetrain
cast aluminium alloy; four unequal-length valves per cylinder, 24 valves total, low-friction roller finger cam followers with automatic hydraulic valve clearance compensation, simplex roller chain-driven double overhead camshaft (DOHC - one camshaft for all exhaust valves, and one for all intake valves), continuous timing adjustment variable valve timing (52 degrees on the inlet, 22 degrees on the exhaust)
aspiration
hot-film air mass meter, electronic drive by wire throttle valve, two-piece cast aluminium alloy intake manifold, two cast iron exhaust manifolds
fuel system
Fuel Stratified Injection (FSI) high-pressure direct injection with two common rails
DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes
191 kilowatts (260 PS; 256 bhp) @ 6,000 rpm; 350 newton metres (258 lbf·ft) @ 2,500-5000 rpm; — CDVA
206 kilowatts (280 PS; 276 bhp) @ 6,200 rpm; 360 newton metres (266 lbf·ft) @ 2,750 rpm; 12.57 bars (182.3 psi) MEP; max 6,500 rpm (20.9 m/s piston speed) — BLV (North America and Middle-East only)
220 kilowatts (299 PS; 295 bhp) @ 6,600 rpm; 400 newton metres (295 lbf·ft) @ 2,400-5,300 rpm — BWS
applications
VW Passat B6 3.6 FSI (BLV: 09/05->, BWS: 04/07-05/07), VW Passat CC (BLV: 06/08->, BWS: 05/08->), VW Passat B6 R36 (BWS: 09/07->), Škoda Superb 4x4 DSG (CDVA: 09/08->), VW Phaeton, VW Touareg, Porsche Cayenne, Audi Q7

Wysłane z mojego Classic przy użyciu Tapatalka
Elegance

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: Elegance »

Andy wstaw zdjęcia Swojej fury.
andy_M
Posty: 142
Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
Samochód: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Lokalizacja: czwartaRP

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: andy_M »

Konik wstawial a ja nic nie "zmodyfikowalem"wiec nie wiem czy warto:-))

Wysłane z mojego Classic przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: Misiek Fisiek »

andy_M pisze:
Taaa zupełnie inny

3.6 VR6 24v FSI (EA390)
identification
parts code prefix: 03H
engine displacement & engine configuration
3,598 cubic centimetres (219.6 cu in) 10.6° VR6 engine; bore x stroke: 89.0 by 96.4 millimetres (3.50 in × 3.80 in), stroke ratio: 0.92:1 - undersquare/long-stroke, 599.7 cc per cylinder, compression ratio: 11.4-12.0:1[clarification needed]
cylinder block & crankcase
grey cast iron; die-forged steel crankshaft
cylinder head & valvetrain
cast aluminium alloy; four unequal-length valves per cylinder, 24 valves total, low-friction roller finger cam followers with automatic hydraulic valve clearance compensation, simplex roller chain-driven double overhead camshaft (DOHC - one camshaft for all exhaust valves, and one for all intake valves), continuous timing adjustment variable valve timing (52 degrees on the inlet, 22 degrees on the exhaust)
aspiration
hot-film air mass meter, electronic drive by wire throttle valve, two-piece cast aluminium alloy intake manifold, two cast iron exhaust manifolds
fuel system
Fuel Stratified Injection (FSI) high-pressure direct injection with two common rails
DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes
191 kilowatts (260 PS; 256 bhp) @ 6,000 rpm; 350 newton metres (258 lbf·ft) @ 2,500-5000 rpm; — CDVA
206 kilowatts (280 PS; 276 bhp) @ 6,200 rpm; 360 newton metres (266 lbf·ft) @ 2,750 rpm; 12.57 bars (182.3 psi) MEP; max 6,500 rpm (20.9 m/s piston speed) — BLV (North America and Middle-East only)
220 kilowatts (299 PS; 295 bhp) @ 6,600 rpm; 400 newton metres (295 lbf·ft) @ 2,400-5,300 rpm — BWS
applications
VW Passat B6 3.6 FSI (BLV: 09/05->, BWS: 04/07-05/07), VW Passat CC (BLV: 06/08->, BWS: 05/08->), VW Passat B6 R36 (BWS: 09/07->), Škoda Superb 4x4 DSG (CDVA: 09/08->), VW Phaeton, VW Touareg, Porsche Cayenne, Audi Q7
Miałeś 12h żeby przeczytać mojego kolejnego posta i nie udało Ci się. Szkoda.

Marcin wiedział, że silnik w Cayenne to ten sam silnik co w superbie więc założył, że i w panamerze jest ten sam. Z kolei ja wiedziałem, że w panamerze jest zupełnie inny więc założyłem, że w Cayenne jest ten sam (również z uwagi na odmienny kierunek montowania silnika w skodzie i w porche). Jak się okazało obaj mieliśmy rację w połowie. Już zostało to wyjaśnione więc niepotrzebnie się wcinasz między wódkę i zakąskę.

Wikipedię też mam.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_V ... ol_engines
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: szms »

Przeciez to nie jest ten sam silnik, ma rozne czesci w zaleznosci od modelu,ma inne oznaczenia silnika... Pawel ma swoj watek w ktorym rozkminial budowe silnikow od A do Z... I to nie jest sprawa tylko softu... :roll:
Foton

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: Foton »

Jak zaczniemy pisc ze Superb to taki cayenne albo panamera to nas zaczną cytować na forum Daci.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: szms »

:lol:
Elegance

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: Elegance »

Juz się z nas śmieją, a my z ich rur PCV :lol:
Konik
Posty: 2123
Rejestracja: 31 maja 2014, o 01:04
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: Konik »

Foton pisze:Jak zaczniemy pisc ze Superb to taki cayenne albo panamera to nas zaczną cytować na forum Daci.
+10 :lol:
Pozdrawiam
Maciej

PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
andy_M
Posty: 142
Rejestracja: 22 lis 2015, o 18:00
Samochód: Superb II
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Lokalizacja: czwartaRP

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: andy_M »

Misiek Fisiek pisze:
andy_M pisze:
Taaa zupełnie inny

3.6 VR6 24v FSI (EA390)
identification
parts code prefix: 03H
engine displacement & engine configuration
3,598 cubic centimetres (219.6 cu in) 10.6° VR6 engine; bore x stroke: 89.0 by 96.4 millimetres (3.50 in × 3.80 in), stroke ratio: 0.92:1 - undersquare/long-stroke, 599.7 cc per cylinder, compression ratio: 11.4-12.0:1[clarification needed]
cylinder block & crankcase
grey cast iron; die-forged steel crankshaft
cylinder head & valvetrain
cast aluminium alloy; four unequal-length valves per cylinder, 24 valves total, low-friction roller finger cam followers with automatic hydraulic valve clearance compensation, simplex roller chain-driven double overhead camshaft (DOHC - one camshaft for all exhaust valves, and one for all intake valves), continuous timing adjustment variable valve timing (52 degrees on the inlet, 22 degrees on the exhaust)
aspiration
hot-film air mass meter, electronic drive by wire throttle valve, two-piece cast aluminium alloy intake manifold, two cast iron exhaust manifolds
fuel system
Fuel Stratified Injection (FSI) high-pressure direct injection with two common rails
DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes
191 kilowatts (260 PS; 256 bhp) @ 6,000 rpm; 350 newton metres (258 lbf·ft) @ 2,500-5000 rpm; — CDVA
206 kilowatts (280 PS; 276 bhp) @ 6,200 rpm; 360 newton metres (266 lbf·ft) @ 2,750 rpm; 12.57 bars (182.3 psi) MEP; max 6,500 rpm (20.9 m/s piston speed) — BLV (North America and Middle-East only)
220 kilowatts (299 PS; 295 bhp) @ 6,600 rpm; 400 newton metres (295 lbf·ft) @ 2,400-5,300 rpm — BWS
applications
VW Passat B6 3.6 FSI (BLV: 09/05->, BWS: 04/07-05/07), VW Passat CC (BLV: 06/08->, BWS: 05/08->), VW Passat B6 R36 (BWS: 09/07->), Škoda Superb 4x4 DSG (CDVA: 09/08->), VW Phaeton, VW Touareg, Porsche Cayenne, Audi Q7
Miałeś 12h żeby przeczytać mojego kolejnego posta i nie udało Ci się. Szkoda.

Marcin wiedział, że silnik w Cayenne to ten sam silnik co w superbie więc założył, że i w panamerze jest ten sam. Z kolei ja wiedziałem, że w panamerze jest zupełnie inny więc założyłem, że w Cayenne jest ten sam (również z uwagi na odmienny kierunek montowania silnika w skodzie i w porche). Jak się okazało obaj mieliśmy rację w połowie. Już zostało to wyjaśnione więc niepotrzebnie się wcinasz między wódkę i zakąskę.

Wikipedię też mam.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_V ... ol_engines
Sorki więcej nie będę

Wysłane z mojego Classic przy użyciu Tapatalka
Wasja
Posty: 4
Rejestracja: 9 sty 2016, o 22:23
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Plusy i minusy 3.6 DSG 4x4

Post autor: Wasja »

Witam. Poszukuję użytkownika Suprba 3,3FSI który trzepnął tak 200-300kkm.
ODPOWIEDZ