CLO27 pisze:Przecież superbem na normalnym zawiasie sie powyzej 160 nie da jeździć bez spiny przy każdym podmuchu wiatru, nie mówiąc już o +2cm.....ale jak ktoś nie lata tras to ma to w sumie w d....i może wtedy nawet korzystniej mieć wyżej.
latam głównie trasy, ale niestety czasami drogami n-tej kolejności odśnieżania
również stąd preferencje PNB. Nawet w serii jest sztywniejszy od zwykłego - może dlatego jakoś daję radę jeździć bez spiny z różnymi prędkościami
chociaż rzadko tak się spieszę, aby jechać na autostradzie pow. 140
Wolę wpisać się nurt lewego czy prawego pasa
Fakt, że zmieniłem amory na twardsze, ale to dopiero przy 140kkm, wcześniej jeździłem na serii PNB.
Nie będę dywagował dlaczego AWD jest stabilniejsze - czy to z powodu dodatkowych >100kg nisko umieszczonych, czy to z powodu dodatkowej wirującej masy (żyroskop), czy to z powodu momentu przekazywanego nawet przy mikrouślizgach na tylne koła - ale po przejechaniu ok. 300-400 kkm ośkami RWD, 700-800kkm FWD, oraz ostatnio 320kkm AWD - moim podstawowym pytaniem przy zakupie jest pytanie "czy dany model ma w opcji AWD?". Z tego powodu odpadają Avensisy i Accordy oraz z powodów cenowych wiele innych modeli, w których AWD oznacza wychodzenie na poziomy cenowe, które są po za moim zasięgiem. Samochody z AWD prowadzą się zdecydowanie stabilniej - zwłaszcza w trudnych warunkach (np. intensywny deszcz), co oczywiście może być złudne, bo z powodu dodatkowych 100kg hamują gorzej. Na ciasnych zakrętach AWD jest znacznie poprawniejsze niż FWD, chociaż trudniej się pobawić niż w RWD. Po pierwszym doświadczeniu z AWD zdecydowanie preferuję to rozwiązanie pomimo tego, że to drogie hobby bo 10-17kzł w zakupie +1l/100km , a przydatne w sumie rzadko. To, że w Austrii można spotkać znaki obowiązkowe łańcuchy z tabliczką Nie dotyczy 4x4 to tylko taki miły dodatek
Podobnie jak widok całego sznurka samochodów, których kierowcy uczą się zakładać łańcuchy przy -10, podczas gdy S2 4x4 na tym samym odcinku wcześniej nawet nie zarzuciło
. Jednym potrzebne jest obniżone zawieszenie, aby jeździć bez spiny. Mnie wystarczy AWD