Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 21 wrz 2017, o 00:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin dzia艂u


1. Temat musi zaczyna膰 si臋 od [S1] lub [S2], a tre艣膰 powinna by膰 taka sama jak ta wyst臋puj膮ca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden w膮tek powinien dotyczy膰 jednej opcji wyposa偶enia dost臋pnej w cenniku lub konfiguratorze.



Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 1307 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88  Nast臋pna strona
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 14 sie 2017, o 08:56 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 8 wrz 2013, o 09:56
Posty: 4215
Lokalizacja: Wroc艂aw
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Jak masz AWD, to inaczej rozk艂ada si臋 masa w aucie, a to ju偶 mo偶e mie膰 wp艂yw na stabilno艣膰.

_________________
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 14 sie 2017, o 09:12 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 10 pa藕 2014, o 10:52
Posty: 6524
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
No, ok. Lekko naci膮gane, ale fakt, 偶e te 150kg podwieszone tu偶 nad ziemi膮 mog膮 znacznie wp艂ywa膰 na stabilno艣膰 :)

_________________
Obrazek
SIIFL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 09:19 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 8 wrz 2013, o 09:56
Posty: 4215
Lokalizacja: Wroc艂aw
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
Odk膮d przesiad艂em si臋 na auta "AWD" nie mam problemu z z膮bkowaniem opon. Wcze艣niej ka偶da o艣ka mi z膮bkowa艂a te z ty艂u. 呕eby por贸wna膰, jak to rzeczywi艣cie dzia艂a, i czy ma jaki艣 rzeczywisty wp艂yw, trzeba by postawi膰 dwa bli藕niacze auta (FWD i AWD) na jakim艣 torze i por贸wna膰.

_________________
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 10:18 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 10 pa藕 2014, o 10:52
Posty: 6524
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Tylko je艣li tego nie odczuwasz na drodze to jaki sens jest sprawdzania tego na torze. Nie mamy sportowych auta, poza CLO :lol:

_________________
Obrazek
SIIFL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 10:32 
Offline

Imi臋: Krzysiek
Do艂膮czy艂(a): 10 lip 2012, o 10:17
Posty: 2553
Lokalizacja: Rzesz贸w
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
CLO27 napisa艂(a):
Przecie偶 superbem na normalnym zawiasie sie powyzej 160 nie da je藕dzi膰 bez spiny przy ka偶dym podmuchu wiatru, nie m贸wi膮c ju偶 o +2cm.....ale jak kto艣 nie lata tras to ma to w sumie w d....i mo偶e wtedy nawet korzystniej mie膰 wy偶ej.
latam g艂贸wnie trasy, ale niestety czasami drogami n-tej kolejno艣ci od艣nie偶ania ;) r贸wnie偶 st膮d preferencje PNB. Nawet w serii jest sztywniejszy od zwyk艂ego - mo偶e dlatego jako艣 daj臋 rad臋 je藕dzi膰 bez spiny z r贸偶nymi pr臋dko艣ciami :lol: chocia偶 rzadko tak si臋 spiesz臋, aby jecha膰 na autostradzie pow. 140 ;) Wol臋 wpisa膰 si臋 nurt lewego czy prawego pasa :D Fakt, 偶e zmieni艂em amory na twardsze, ale to dopiero przy 140kkm, wcze艣niej je藕dzi艂em na serii PNB.
Nie b臋d臋 dywagowa艂 dlaczego AWD jest stabilniejsze - czy to z powodu dodatkowych >100kg nisko umieszczonych, czy to z powodu dodatkowej wiruj膮cej masy (偶yroskop), czy to z powodu momentu przekazywanego nawet przy mikrou艣lizgach na tylne ko艂a - ale po przejechaniu ok. 300-400 kkm o艣kami RWD, 700-800kkm FWD, oraz ostatnio 320kkm AWD - moim podstawowym pytaniem przy zakupie jest pytanie "czy dany model ma w opcji AWD?". Z tego powodu odpadaj膮 Avensisy i Accordy oraz z powod贸w cenowych wiele innych modeli, w kt贸rych AWD oznacza wychodzenie na poziomy cenowe, kt贸re s膮 po za moim zasi臋giem. Samochody z AWD prowadz膮 si臋 zdecydowanie stabilniej - zw艂aszcza w trudnych warunkach (np. intensywny deszcz), co oczywi艣cie mo偶e by膰 z艂udne, bo z powodu dodatkowych 100kg hamuj膮 gorzej. Na ciasnych zakr臋tach AWD jest znacznie poprawniejsze ni偶 FWD, chocia偶 trudniej si臋 pobawi膰 ni偶 w RWD. Po pierwszym do艣wiadczeniu z AWD zdecydowanie preferuj臋 to rozwi膮zanie pomimo tego, 偶e to drogie hobby bo 10-17kz艂 w zakupie +1l/100km , a przydatne w sumie rzadko. To, 偶e w Austrii mo偶na spotka膰 znaki obowi膮zkowe 艂a艅cuchy z tabliczk膮 Nie dotyczy 4x4 to tylko taki mi艂y dodatek ;) Podobnie jak widok ca艂ego sznurka samochod贸w, kt贸rych kierowcy ucz膮 si臋 zak艂ada膰 艂a艅cuchy przy -10, podczas gdy S2 4x4 na tym samym odcinku wcze艣niej nawet nie zarzuci艂o :). Jednym potrzebne jest obni偶one zawieszenie, aby je藕dzi膰 bez spiny. Mnie wystarczy AWD ;)

_________________
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 10:38 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 27 sie 2014, o 08:49
Posty: 3477
Lokalizacja: Wroc艂aw
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: ju偶 dotarty :-)
Nawet fajnie to napisa艂es:)

BTW, w Volvo zapewne jest ten sam Haldex co w Skodzie, prawda?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 11:31 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 24 lis 2015, o 00:51
Posty: 6842
Lokalizacja: Nowy Sacz
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Aktualnie: 317 KM/428NM
rezon napisa艂(a):
CLO27 napisa艂(a):
Przecie偶 superbem na normalnym zawiasie sie powyzej 160 nie da je藕dzi膰 bez spiny przy ka偶dym podmuchu wiatru, nie m贸wi膮c ju偶 o +2cm.....ale jak kto艣 nie lata tras to ma to w sumie w d....i mo偶e wtedy nawet korzystniej mie膰 wy偶ej.
latam g艂贸wnie trasy, ale niestety czasami drogami n-tej kolejno艣ci od艣nie偶ania ;) r贸wnie偶 st膮d preferencje PNB. Nawet w serii jest sztywniejszy od zwyk艂ego - mo偶e dlatego jako艣 daj臋 rad臋 je藕dzi膰 bez spiny z r贸偶nymi pr臋dko艣ciami :lol: chocia偶 rzadko tak si臋 spiesz臋, aby jecha膰 na autostradzie pow. 140 ;) Wol臋 wpisa膰 si臋 nurt lewego czy prawego pasa :D Fakt, 偶e zmieni艂em amory na twardsze, ale to dopiero przy 140kkm, wcze艣niej je藕dzi艂em na serii PNB.
Nie b臋d臋 dywagowa艂 dlaczego AWD jest stabilniejsze - czy to z powodu dodatkowych >100kg nisko umieszczonych, czy to z powodu dodatkowej wiruj膮cej masy (偶yroskop), czy to z powodu momentu przekazywanego nawet przy mikrou艣lizgach na tylne ko艂a - ale po przejechaniu ok. 300-400 kkm o艣kami RWD, 700-800kkm FWD, oraz ostatnio 320kkm AWD - moim podstawowym pytaniem przy zakupie jest pytanie "czy dany model ma w opcji AWD?". Z tego powodu odpadaj膮 Avensisy i Accordy oraz z powod贸w cenowych wiele innych modeli, w kt贸rych AWD oznacza wychodzenie na poziomy cenowe, kt贸re s膮 po za moim zasi臋giem. Samochody z AWD prowadz膮 si臋 zdecydowanie stabilniej - zw艂aszcza w trudnych warunkach (np. intensywny deszcz), co oczywi艣cie mo偶e by膰 z艂udne, bo z powodu dodatkowych 100kg hamuj膮 gorzej. Na ciasnych zakr臋tach AWD jest znacznie poprawniejsze ni偶 FWD, chocia偶 trudniej si臋 pobawi膰 ni偶 w RWD. Po pierwszym do艣wiadczeniu z AWD zdecydowanie preferuj臋 to rozwi膮zanie pomimo tego, 偶e to drogie hobby bo 10-17kz艂 w zakupie +1l/100km , a przydatne w sumie rzadko. To, 偶e w Austrii mo偶na spotka膰 znaki obowi膮zkowe 艂a艅cuchy z tabliczk膮 Nie dotyczy 4x4 to tylko taki mi艂y dodatek ;) Podobnie jak widok ca艂ego sznurka samochod贸w, kt贸rych kierowcy ucz膮 si臋 zak艂ada膰 艂a艅cuchy przy -10, podczas gdy S2 4x4 na tym samym odcinku wcze艣niej nawet nie zarzuci艂o :). Jednym potrzebne jest obni偶one zawieszenie, aby je藕dzi膰 bez spiny. Mnie wystarczy AWD ;)

Czyli jak w osce wieziesz grubaska to dzieki dodatkowej masie prowadzi sie stabilniej :lol: dzi臋ki za rade bede zawsze bra艂 szymka do baga偶nika:)

_________________
SII 1,8 TSI mn z modem :) viewtopic.php?f=18&t=7516
SIII 2.0 TDI mn :) viewtopic.php?f=18&t=7431


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 11:49 
Offline

Imi臋: Krzysiek
Do艂膮czy艂(a): 10 lip 2012, o 10:17
Posty: 2553
Lokalizacja: Rzesz贸w
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
w艂a艣ciwe by艂oby roz艂o偶enie tego grubaska wzd艂u偶 osi samochodu - podczep go pod sp贸d. Masz przecie偶 pusty kana艂, gdzie u mnie leci wa艂 ;)

_________________
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 11:56 
Offline
Moderator
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 10 pa藕 2014, o 10:52
Posty: 6524
Lokalizacja: 艁贸d藕
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Ale tam tylko 艁uki si臋 mie艣ci, a on za ma艂o wa偶y :lol:

_________________
Obrazek
SIIFL


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 12:09 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 3 sty 2014, o 17:24
Posty: 1676
Lokalizacja: Wroc艂aw
Samoch贸d: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
T6 drogi i zbyt odleg艂y od normalnej osobowki.
Zafira brzydka. Sharan stary i lekko drogi. Alhambra te偶 stara i lekko droga. Touran zajebisty i lekko za drogi.
C4 grand picasso do poogladania i jazdy pr贸bnej bo cena fajna i wygl膮d akceptowalny.
Smax i galaxy lekko za drogie i co艣 mi brakuje w wygl膮dzie, ale trzeba by si臋 tym przejecha膰.

Wys艂ane z mojego Redmi 4 przy u偶yciu Tapatalka

_________________
Marcin
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 12:10 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 8 wrz 2013, o 09:56
Posty: 4215
Lokalizacja: Wroc艂aw
Samoch贸d: Inny
Silnik: Inny
kamracik napisa艂(a):
Tylko je艣li tego nie odczuwasz na drodze to jaki sens jest sprawdzania tego na torze. Nie mamy sportowych auta, poza CLO :lol:


Chodzi艂o mi o powtarzalno艣膰 pomiaru. Zbyt d艂ugo nie je藕dzi艂em o艣k膮, by m贸c si臋 teraz wypowiada膰, jak to z ni膮 by艂o. Pami臋tam tylko, 偶e by艂em pod wra偶eniem, jak si臋 S2 zachowywa艂 przy przeje偶d偶aniu przez b艂oto po艣niegowe, i w warunkach deszczowych. Od tego momentu min臋艂o ju偶 troch臋 czasu, i teraz mam tylko 艣wie偶e wra偶enia z tzw. 4x4. Tak偶e tylko zabawa na torze jednym autem po drugim da艂aby mi znowu jakie艣 艣wie偶e spojrzenie ;)

_________________
Obrazek


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 12:48 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 26 kwi 2016, o 00:09
Posty: 1524
Lokalizacja: Augsburg
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Ale haldex to nie jest prawdziwe AWD, tylko w艂膮cza si臋 wtedy kiedy nast臋puje uslizg przedniej osi, przez reszt臋 czasu je藕dzi jak normalna oska.
Proponuj臋 poje藕dzi膰 autami, kt贸re maj膮 sta艂y nap臋d na 4 ko艂a jak audi z torsenem ( od A4 wzwy偶), Subaru itd.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 12:59 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 27 sie 2014, o 08:49
Posty: 3477
Lokalizacja: Wroc艂aw
Samoch贸d: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: ju偶 dotarty :-)
Ar ju siur ze jedzi jak oska w 'normalnych' warunkach (+150kg)?...chyba zawsze jakis % momentu jest na tyle...


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 13:21 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 26 kwi 2016, o 00:09
Posty: 1524
Lokalizacja: Augsburg
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Of kors, a te 150kg, to r贸wnie dobrze mo偶e by膰 jeden czy dw贸ch pasa偶er贸w w o艣ce.
W sieci mo偶na znale藕膰 wiele por贸wna艅/dyskusji na temat sta艂ego 4x4, a haldexa.

"Zasada dzia艂ania:
Je偶eli oba wa艂y obracaj膮 si臋 z t膮 sam膮 pr臋dko艣ci膮, co ma miejsce podczas jazdy prosto po twardej nawierzchni W tym stanie mo偶liwe s膮 niewielkie r贸偶nice pr臋dko艣ci obu osi np. podczas jazdy po 艂uku lub pokonywania wzniesienia 鈥 nie spowoduj膮 one powstania w uk艂adzie ci艣nienia wystarczaj膮cego do po艂膮czenia sprz臋g艂a.

Natomiast gdy pr臋dko艣ci obu wa艂贸w b臋d膮 znacz膮co r贸偶ne 鈥 np. podczas u艣lizgu k贸艂 dotychczas nap臋dzanej osi podczas ruszania na 艣liskiej nawierzchni lub przy ich ugrz臋藕ni臋ciu 鈥 wtedy krzywka na jednym z wa艂贸w zacznie si臋 obraca膰 wzgl臋dem pompy na drugim wale. W efekcie pompa wytworzy ci艣nienie, kt贸re uruchomi si艂ownik i za艂膮czy sprz臋g艂o. Oba wa艂y zostan膮 po艂膮czone i moment obrotowy zostanie przeniesiony tak偶e na drug膮 o艣."


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sie 2017, o 13:39 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 11 lut 2016, o 14:12
Posty: 248
Lokalizacja: po艂udniowe mazowsze
Samoch贸d: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Ok, ale haldex5, kt贸ry mamy w skodach i ten sam system montowany jest w volvo, jest systemem programowalnym i wg producenta w skodach jest to nap臋d sta艂y, z minimalnym momentem na tyln膮 o艣 5% (mo偶na ustawi膰 inn膮 warto艣膰 lub tryb pracy). Czyli nie ma opcji 偶eby ty艂 by艂 wy艂膮czony, mo偶e by膰 tylko wi臋cej, o ile dobrze pami臋tam to do 60% na ty艂. Nie m贸wi臋, 偶e to chodz膮cy idea艂, ale nap臋d do艂膮czany sko艅czy艂 si臋 chyba na haldex4 lub 3 generacji. Nie mia艂em okazji przetestowa膰 mojego na 艣liskim, ale obserwuj膮c przejazd przez pr贸g stalowy, po obu stronach pod艂o偶e gruntowe/piach sypki nie widz臋 tendencji to zrywania przyczepno艣ci przez prz贸d, nie wa偶ne czy wci膮ga przedni膮 o艣, czy tyln膮 na pr贸g. w o艣ce cz臋sto traci艂 tam prz贸d przyczepno艣膰 przy wci膮ganiu przodu na pr贸g.


Ostatnio edytowano 14 sie 2017, o 13:41 przez bartekpion, 艂膮cznie edytowano 1 raz

G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 1307 ]  Przejd藕 na stron臋 Poprzednia strona  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88  Nast臋pna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL