Życzę owocnej dyskusji ale najpierw sugerowałbym jakiś kurs czytania ze zrozumieniem.bezduszny pisze:Mej pisze:Raczej bezdyskusyjną zaletą nad SII jest prawdziwie stały napęd 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym i wiskotyczną szperą międzyosiową.Zanim przejdziemy dalej do rozważań .....Mej pisze:w przypadku Haldexa IV typowa wiskozę dawno zastąpiono układem hydraulicznym (nie ma już typowej wiskozy), więc ewentualna zabawa w łapanie się za słówka nie jest dla mnie interesująca
to w końcu ustalmy: jest ta wiskoza o której pisałeś.......... czy jednak nie ma ?
Cytujesz wyrwane fragmenty moich wypowiedzi, w których ani jednym słowem nie napisałem, że Haldex IV opiera się na wiskozie - po czym wmawiasz mi zupełnie coś innego, nie wiedzieć dlaczego (tzn. domyślam się, ale to już nie mój problem).
W każdym razie proszę bardzo, polecam : http://www.audiklub.org/data/files/SSP414_4MOTION.pdf , link do elementarza pisanego językiem zrozumiałym nawet dla absolwentów zasadniczej szkoły zawodowej (nikomu nie ujmując), z którego jasno i z kolorowymi obrazkami można się dowiedzieć jak działa ten typ napędu.
Szczególnej uwadze Kolegi polecam ostatni akapit na stronie 17 "(...) nie tworzy się ciśnienie robocze.
Sprzęgło pozostaje otwarte, a przez to tylna oś nie jest napędzana)".
Z całym szacunkiem ale żeby było bez pitolenia musiałbyś usunąć co najmniej swoje cztery ostatnie posty, bo naprawdę nic istotnego z nich nie wynika (bez urazy, obiektywnie) ... .ale tak krótko i konkretnie
bez pitolenia
Jak wyżej - życzę owocnej dyskusji.bezduszny pisze:To teraz niech kolega doczyta o Torsenie, jego budowie i zasadzie działaniaMej pisze: W trudnych warunkach szpera wiskotyczna (przynajmniej w moim wielokrotnym odczuciu) spina się szybciej niż typowy torsen, który jednak potrzebuje "impulsu" gazem od kierowcy żeby się zblokować w analogicznych warunkach.
i wrócimy za chwilę do dalszych rozważań
Ja na temat Torsena obszernie, wyczerpująco, z obrazkami i z filmikami wypowiedziałem się tutaj:
http://a6club.pl/viewtopic.php?p=9568&highlight=#9568
http://a6club.pl/viewtopic.php?p=9591&h ... orsen#9591
i szczerze polecam przywołaną lekturę tym, których napęd 4x4 interesuje od strony technicznej, a nie dziwnych dygresji osobistych ... .
Bezduszny - starałem się żeby było przejrzyście i zrozumiale nawet dla Ciebie.
Zanim kolejny raz wysilisz się na wycieczki osobiste sugerując mi braki edukacyjne - zastanów się, czy aby na pewno wiesz co robisz, a przede wszystkim czy narzucony przez Ciebie ton rozmowy służy temu forum ... .
PS:
Panowie bezduszny i szms - uszanujcie proszę innych Userów, którym być może faktycznie zależy na poznaniu technicznych aspektów 4x4, a jeśli koniecznie chcecie sprowadzić "nowego" (czyli mnie) do parteru - to zapraszam na PW.
Jeżeli miałoby Wam przez to ulżyć nie widzę przeszkód, ale tutaj, na publicznym dajcie sobie siana - z szacunku dla innych ... .