DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Post autor: sko89 »

Sam pakiet na bezdroża powoduje właśnie dodatkowe utwardzenie zawieszenia.
Awatar użytkownika
dolko
Posty: 406
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 12:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: uzupełnij pole

Re: DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Post autor: dolko »

Aha, no to świetnie, zatem co lepiej, bardziej miekko, 18" bez pakietu, czy 17" w pakiecie na bezdroża?
Awatar użytkownika
Vedius
Posty: 458
Rejestracja: 16 lip 2012, o 23:25
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: WojtAS
Lokalizacja: Zagłębie

Re: DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Post autor: Vedius »

Enriquez pisze:a dlaczego GSM2 ma go nie obsłużyć?
Chodzi mi o to czy uda się go połączyć przez BT.
Czytałem kilka opinii, że czasami jabłuszka są oporne. Planuje zakup I 5S i nie chciałbym mieć zonka za kilka tysi 8-)
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Post autor: rezon »

4 chodzi bez zarzutu, to i 5 powinna - przecież to zwykły zestaw głośnomówiący z synchronizacją książki.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Post autor: sko89 »

Wydaje mi się, że nieco bardziej miękki będzie na 18" bez pakietu na bezdroża niż 17" z pakietem. Poza tym przy L&K pakiet na bezdroża to trochę nieporozumienie. Jest wyraźnie widoczny większy prześwit i to burzy elegancje sylwetki. Na pewno też będzie się gorzej prowadził , szczególnie przy większych prędkościach. Zależy do czego potrzebujesz samochód? Później zawsze rozmiary opon czy felg zmienisz we własnym zakresie a zmiana oryginalnego zawieszenia to już większa i bardziej kosztowna robota.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Post autor: rezon »

dolko pisze:Aha, no to świetnie, zatem co lepiej, bardziej miekko, 18" bez pakietu, czy 17" w pakiecie na bezdroża?
Zależy od dróg. Bardziej miękko będzie bez pakietu, nieco mocniej odczuwalne dziury na 18". Ja na pewno nie założę 18" do S2 i gdybym miał ponownie wybierać to ponownie 4x4, pakiet i max 17". Na zimę mam 16" i stalowe felgi. Czuć, że są bardziej miękkie. Zawsze to przecież parę cm gumy więcej.
Ale jak ktoś gania głównie autostradami to spokojnie może mieć i sportowe zawieszenie obniżające i sztywniejsze i 18". A jak młody, mało jeździ to nawet 19" bo nie szuka komfortu tylko lansu lub pewności prowadzenia - o ile S2 można traktować jako samochód do szaleństw. ;)
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
dolko
Posty: 406
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 12:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: uzupełnij pole

Re: Odp: DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Post autor: dolko »

rezon pisze: Zależy od dróg. Bardziej miękko będzie bez pakietu, nieco mocniej odczuwalne dziury na 18". Ja na pewno nie założę 18" do S2 i gdybym miał ponownie wybierać to ponownie 4x4, pakiet i max 17". Na zimę mam 16" i stalowe felgi. Czuć, że są bardziej miękkie. Zawsze to przecież parę cm gumy więcej.
Ale jak ktoś gania głównie autostradami to spokojnie może mieć i sportowe zawieszenie obniżające i sztywniejsze i 18".
Cel zasadniczy-ma być miękko ile się da.

To może tak, usuwam z konfiguracji pakiet na bezdroża.
Oryginalne, 18" koła na sprzedaż. W zamian 17" 225/50.
Na zimę 16" 225/55.

Co o tym myślisz/myślicie??
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Post autor: rezon »

ori są 225/45/17, na zimę mam 205/55/16. Jak masz mieć miękko to takie 205/55/16 można i na lato. I oczywiście bez żadnych udziwnień z zawieszeniem tylko seria. Ew. dopiero później jakieś kombinacje, ale to już koledzy podpowiedzą jakie amorki zapewnią większy komfort. Ja na te z PNB nie narzekam. zobacz sobie wyciąg z homologacji odnośnie rozmiarów są tam jeszcze 225/40/18
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Post autor: sko89 »

Sprawdź czy do L&K są w ogóle homologowane 16" bo w konfiguratorze nie ma takiej możliwości a w Platinum jest. Nim sprzedasz 18" sprawdź jak się na nich jeździ. Może nie będziesz musiał sprzedawać. L&K może mieć bardziej miękko zestrojone zawieszenie. Fakt, że 18" na nasze drogi to max. Ale ciekawe jest, że do L&K można dobrać mniejsze felgi czyli 17" tylko z pakietem na bezdroża, podobnie jak w Platinum i Elegance 16" tylko z pakietem. Bez pakietu nie ma możliwości. Czyli musi być zmiana w zawieszeniu, która dyktuje takie warunki. Jak pozmieniasz sam rozmiary felg na niehomologowane rozmiary to potem może być kłopot z gwarancją. To, ze jakies kółko nałożysz na piastę i się kręci i nie obciera o nadwozie to jeszcze o niczym nie świadczy. Wszystko musi ze sobą być spasowane aby spełniało założenia konstrukcyjne i trzymało parametry.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Post autor: szms »

Tylko 3.6 eliminuje 16".

L&K nie ma nic do tego, a sprzedają najmniejsze 17", bo jednak wersja zobowiązuje. :geek:
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Post autor: sko89 »

Nie, w wersji L&K przy 2.0 TSI tez eliminuje 16.
To, ze wersja zobowiązuje to tylko domysł. Trzeba sprawdzić czy są homologowane do tej wersji.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Post autor: szms »

Ale 3.6 eliminuje 16" ze względu na rozmiar tarcz hamulcowych, a nie ze względu na L&K.
:shock:

I właśnie tylko w 3.6 16" nie są homologowane.

W SII przed FL, była darmowa opcja zamiany 17" na 16"... w L&K
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Post autor: Camillinhio »

sko89 pisze:Ale ciekawe jest, że do L&K można dobrać mniejsze felgi czyli 17" tylko z pakietem na bezdroża, podobnie jak w Platinum i Elegance 16" tylko z pakietem. Bez pakietu nie ma możliwości. Czyli musi być zmiana w zawieszeniu, która dyktuje takie warunki.
To dobre pytanie. Konfigurator rzeczywiście krzyczy, że chce dodać pakiet przy Platinum i 16''. Dla mnie to o tyle interesujące, że w zamówieniu mam komplet zimówek na felgach 16''. Ciekawe co mi salon odpowie na to pytanie?
Obrazek
Awatar użytkownika
dolko
Posty: 406
Rejestracja: 21 wrz 2013, o 12:27
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: uzupełnij pole

Re: DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Post autor: dolko »

Dziś z pakietu już zrezygnowałem. Faktycznie trzeba będzie sprawdzić te 18" przed ew. sprzedażą - to będzie styczeń :( Teraz ważne by dobrać koła na zimę. Sam już nie wiem czy tam pchać te 16" czy 17" czy w ogóle co...
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: DSG Laurin&Klement a HHC i GSMIII, warto?

Post autor: rezon »

Jak przyjdzie autko to sobie zmierzysz tarcze i kupisz. Najwyżej nie pojeździsz przez 3 dni. Ale skoro do PNB można zamówić 16" to spokojnie powinny wejść i bez PNB.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
ODPOWIEDZ