Strona 43 z 64

Re: Finansowanie

: 30 cze 2017, o 11:52
autor: Chorzyn
Co do pytania o wysoki wykup - moje zdanie - to się opłaca w momencie jak:
1) chcesz auto wykupić i potem sprzedać samodzielnie (masz na to czas i chcesz zarobić więcej niż da salon przy odkupie) - w związku z tym przy odsprzedaży na fakturę będziesz miał mniejsze obciążenie dochodowym i VAT-em (róznica w cenie wykupu i sprzedaży). Oczywiście można to skompensować wpłatą na nowy...wszystko zależy od "optymalizacji podatkowej w konkretnym przypadku"

2) wykup z myślą o wrzuceniu aut drugi raz w koszty - amortyzacja itd. Ale to raczej jako ktoś ma mieć auto na około 5 lat i robi stosunkowo mało kilometrów oraz nie chce kupować aut co 3 lata

Co do wykupu w leasingu - jak wykupujesz samodzielnie to z reguły nie ma to znaczenia w jakim auto jest stanie - przy najmie jak najbardziej bo tam Cię kasują za wszystko (nad przebieg, uszkodzenia, ponadnormatywne zużycie)...

Ja mam duży wykup i będę wykupował aut od leasingodawcy - nic ich nie isnteresuje w moim przypadku jak wygląda auto bo pozbywają się "problemu"

Na ubezpieczenie zewnętrzne pozwala większość leasingodawców, chociaż czasami sobie to "rekompensują" w ratach bez wiedzy klienta

Re: Finansowanie

: 30 cze 2017, o 13:47
autor: kamracik
Nie zgodzę się z punktem pierwszym. W takim wypadku leasingodawca ponosi większe ryzyko przez co leasing będzie droższy. Kwestia PDOF i VAT też nie grają tutaj roli, bo mówisz o większym obciążeniu, a czym jest wywalenie załóżmy 100k na wykup? PDOF i VAT przecież i tak pokrywasz z kasy otrzymanej za sprzedaż auta. Inne kwestie nie grają roli bo i tak tyle samo PDOF i VAT odliczysz, kwestia czy wcześniej czy później (zakładając sprzedaż od razu). Oczywiście jeśli ktoś mocno obraca pieniędzmi itd. to dla niego przetrzymanie tych 100k na wykup przez te 2-3 lata może wygenerować zysk przekraczający wyższy koszt leasingu, ale to już specyficzny przypadek.

Drugi punkt trafia w sedno, bo dwa razy amortyzujesz pojazd i tutaj duży wykup ma sens. Pod warunkiem, że później będziemy go użytkować 2,5 roku (okres amortyzacji).

Re: Finansowanie

: 19 lip 2017, o 09:55
autor: Wosho
Jestem prawie zdecydowany na S3, poprosiłbym o kontakt na priv do tego gościa z Aliora co jest zachwalany na forum ;)

Re: Finansowanie

: 19 lip 2017, o 14:28
autor: Jarek104
Aliora mamy w ofercie, spoko :-)

Re: Finansowanie

: 20 lip 2017, o 07:36
autor: Wosho
Ja wiem że masz ale od przybytku ofert głowa nie boli, a podobno był ktoś na forum kto dobrze ogarnia temat ;)

Re: Finansowanie

: 28 lis 2017, o 16:41
autor: mattm
Czy to prawda, że żeby wziąć leasing w VW trzeba mieć jedno dodatkowe zabezpieczenie antywłamaniowe oprócz immo dla samochodu o wartości powyżej 100 000zł?

Re: Finansowanie

: 28 lis 2017, o 18:03
autor: TFil
Nie, brałem leasing w VW i miałem informację, że ubezpieczenie samochodu do 150 tys zł nie wymaga nic więcej oprócz immo.
Ale to chyba bardziej kwestia ubezpieczyciela, niż leasingodawcy? To promocyjne ubezpieczenie za 0,9% jest w ErgoHestii

Re: Finansowanie

: 29 lis 2017, o 14:55
autor: mattm
TFil pisze:Nie, brałem leasing w VW i miałem informację, że ubezpieczenie samochodu do 150 tys zł nie wymaga nic więcej oprócz immo.
Ale to chyba bardziej kwestia ubezpieczyciela, niż leasingodawcy? To promocyjne ubezpieczenie za 0,9% jest w ErgoHestii
No właśnie byłem w salonie i gość powiedział, ze trzeba dołożyć alarm bo inaczej VW leasing się nie zgodzi. Zdziwiło mnie to bo to kwestia firmy ubezpieczeniowej, która wystawia polisę a nie leasingu.

Re: Finansowanie

: 29 lis 2017, o 15:03
autor: kamracik
Jeśli leasing ma np. podpisaną umowę z jakimiś ubezpieczalniami, to też w jego interesie, aby wszystko się zgadzało. A że to nie on płaci to nie widzi w tym problemu, aby to egzekwować ;)

Re: Finansowanie

: 30 gru 2017, o 22:24
autor: visual6
Panowie, prowadzę działalność jednoosobową stąd rozważam leasing operacyjny i kilka pytań do bardziej doświadczonych:

1) Często wspominacie, że realnie oprocentowanie leasingu wychodzi drożej. Gdzie mam szukać tych dodatkowych, ukrytych %?

2) Zastanawiam się nad dwoma scenariuszem na 3 lata z niską wartością końcową lub ewentualnie wyższą wartością końcową.

Cena brutto: 115 200 PLN
Wpłata własna: 45 200 PLN (39,24%)
Liczba rat: 35
Ubezpieczenia finansowane umową RTI D3: 116,62 PLN

Suma opłat to 100,78%, pytanie co mam jeszcze wziąć pod uwagę, bo wychodzi bardzo mało?

3) Czy RTI D3 to jest ten GAP?

4) Czy ktoś może mi wytłumaczyć jak to jest możliwe, żeby po wykupie auta po leasingu, wrzucić auto drugi raz w koszty? Jeżeli dobrze zrozumiałem, to ma to sens jeżeli ostatnia rata jest duża, wtedy można auto w cenie ostatniej raty? wprowadzić majątku prywatnego i odsprzedać?

Re: Finansowanie

: 31 gru 2017, o 07:25
autor: pab567
Ad 1 - na przykład w kosztach ubezpieczenia: brane od leasingodawcy jest z reguły droższe a jak chcesz Sam kupić to leasingodawca nauczą extra opłatę

Ad 4 - kiedyś można było odliczyć dwa razy VAT: pierwszy z umowy leasing, drugi z umowy sprzedaży którą wykupiło się samochód po leasing. Miało to sens w przypadku drogich aut gdzie kwota możliwego do odliczenia VATu była wyższa niż limit. Nie wiem, czy to nadal jest aktualne.

Re: Finansowanie

: 31 gru 2017, o 08:50
autor: skipper
1. dodatkowe % to właśnie to RTI D3
2. bierz z niską wartością końcową (możesz po 3 latach zdecydować czy wprowadzasz samochód do firmy czy odkupujesz prywatnie)
3. tak
4. jak niska wartość wykupu to opłaca się bardziej wykupić prywatnie, jak wysoka to na firmę i w koszty firmy

Re: Finansowanie

: 31 gru 2017, o 11:12
autor: mattm
"Suma opłat to 100,78%"

Jak to policzyłeś?

Jakiego leasingu bym nie liczyłem to realnie wychodzi 106-110%.

Re: Finansowanie

: 31 gru 2017, o 13:34
autor: Enriquez
Czepiając się słówek - suma opłat to 100,78 i do tego cena, czyli łącznie 200,78%.

Re: Finansowanie

: 31 gru 2017, o 14:06
autor: visual6
skipper pisze:1. dodatkowe % to właśnie to RTI D3
OK, tylko że RTI D3 jest wg dokumentu z VW Bank wliczone w ratę i tak wyliczyli łącznie oprocentowanie.
mattm pisze:"Suma opłat to 100,78%" Jak to policzyłeś? Jakiego leasingu bym nie liczyłem to realnie wychodzi 106-110%.
Nie policzyłem, "SUMA OPŁAT" tak dosłownie jest opisane na oficjalnym dokumencie z VW Bank całkowite oprocentowanie leasingu włącznie z RTI D3 i stąd zastanawiam się jakie jeszcze opłaty mam brać pod uwagę skoro realnie Tobie wychodzi 106-110%.

Suma raty odsetkowej przez 3 lata wychodzi tylko 753,77 PLN. Oczywiście ubezpieczenie OC/AC nie jest tutaj brane pod uwagę, bo chcę to ubezpieczenie wziąć poza leasingiem.
skipper pisze:2. bierz z niską wartością końcową (możesz po 3 latach zdecydować czy wprowadzasz samochód do firmy czy odkupujesz prywatnie)
4. jak niska wartość wykupu to opłaca się bardziej wykupić prywatnie, jak wysoka to na firmę i w koszty firmy
Dobrze rozumiem, że w przypadku niskiej wartości końcowej kupuję do majątku prywatnego, następnie wprowadzam jako środek trwały do firmy i amortyzuję jeszcze raz?