Konfiguracja Superba 272: Sportline vs Laurin&Klement
: 28 maja 2019, o 10:32
witajcie,
przeglądam forum od jakiegoś czasu, przeczytałem już chyba wszystko co się da o opcjach które mnie interesują w Superbie, ale ciągle mam kilka pytań. Od razu zaznaczę, że przy aucie nie będę grzebał (leasing) więc m.in. dlatego decyduje się na DCC (tak, wiem, nie każdy poleca, bo dalej buja, ale ja nie jeżdżę aż tak szybko, więc dla mnie będzie OK ).
W tej chwili czekam na cenniki i będę zamawiał Sportline 272, przy czym coraz lepiej mam rozpracowane opcje dodatkowe w Superbie (już trochę czekam na ten FL...) więc coraz bardziej widzę, że... za Sportline się przepłaca, bo w L&K mam za to samo więcej. Owszem, czarny grill z przodu jest ładniejszy, ale... lepsze wyposażenie również jest fajne. Minus jest taki, że Sportline z tym silnikiem ma podrożeć o 4200 zł, a L&K o.... 8700 zł (i zdaje się oprócz kamery cofania niewiele nowego tam wsadzą w standardzie...).
W związku z tym pytania są następujące:
1. Obniżone zawieszenie w Sportline po dołożeniu DCC jest tym samym zawieszeniem, co w każdym innym Superbie z DCC? Tak wynika z konfiguratora (obniżone zawieszenie nie może być razem z DCC). Zgadza się? Czyli wychodzi mi na to samo?
2. Czy z Amundsenem mogę się komunikować zdalnie przez apkę Skoda Connect? W konfiguratorze jest opisane, że Columbus ma slot na kartę SIM, natomiast Amundsen może mieć tylko podłączony modem przez USB (co może wyglądać nieco komicznie, chyba, że działający slot USB jest też w schowku pasażera/podłokietniku?). W jaki więc sposób działa usługa Infotainment Online? Jest tam jakiś eSIM (Amundsen)? Zakładam, że wtedy mam połączenie online ze Skodą, ale nie mogą np. zrobić hotspota, dopóki nie wsadzę modemu / karty SIM? (czyli w sumie zbędne, bo mogę przecież puścić hotspot ze... swojego smartfona?) Przy założeniu, że nie oglądam w aucie DVD i puszczam muzykę z radia/telefonu Columbus daje mi jeszcze cokolwiek vs Amundsen? Oczywiście różnicę jednego cala + pokrętła pomijam.
3. Jechałem i Sportline (280) i L&K (272) i wydaje mi się, że w obu wydech brzmiał tak samo. Jak rozumiem nie ma tu różnic i w trybie sport / individual będzie brzmiał identycznie?
4. Masaż w L&K - warto? Bo wentylację zdecydowanie chce wziąć - to w zasadzie główny argument za L&K...
5. ACC - z tego co wiem po lifcie będzie wycofany ACC160 więc nie spodziewam się obniżki cen ACC210 (ok 3000 zł). Warto? Pytam raczej tych co mają - korzystacie? Przestaliście? Dodam, że jeżdżę głównie po mieście i trasach krajowych = czy warto do korków? Mam wrażenie, że sam line assist + DSG może być mniej irytujący niż czekanie na to, aż ACC ogarnie/ruszy/zahamuje.
6. Skóra vs alcantara? Dzieci jeszcze brak, ale pewnie będą niedługo, więc pytam w kategorii co łatwiej wyczyścić
7. Trójstrefowy climatronik pod względem małego dziecka - warto czy obejdzie się bez tego?
Aktualnie różnica między konfiguracją Sportline a L&K wynosi u mnie 2600 zł (a bez wentylacji 600 zł). Po podwyżce będzie razem 7100 zł. W tej cenie mam wtedy Columbusa, wentylację, chromy, trójstrefowy climatronic, ładowanie indukcyjne (tylko po co, skoro AA/CP będzie chyba dalej po kablu?....). W wersji tańszej mam czarne wykończenie / spoiler = lepszy wygląd. Serce mówi Sportline, a portfel - L&K. Albo raczej ekonomia - bo dostaję więcej, za niewiele więcej. Tylko czy te dodatki są faktycznie tyle warte? Czy może jednak Columbus/ładowanie indukcyjne dla mnie i tak nie ma większego sensu?
przeglądam forum od jakiegoś czasu, przeczytałem już chyba wszystko co się da o opcjach które mnie interesują w Superbie, ale ciągle mam kilka pytań. Od razu zaznaczę, że przy aucie nie będę grzebał (leasing) więc m.in. dlatego decyduje się na DCC (tak, wiem, nie każdy poleca, bo dalej buja, ale ja nie jeżdżę aż tak szybko, więc dla mnie będzie OK ).
W tej chwili czekam na cenniki i będę zamawiał Sportline 272, przy czym coraz lepiej mam rozpracowane opcje dodatkowe w Superbie (już trochę czekam na ten FL...) więc coraz bardziej widzę, że... za Sportline się przepłaca, bo w L&K mam za to samo więcej. Owszem, czarny grill z przodu jest ładniejszy, ale... lepsze wyposażenie również jest fajne. Minus jest taki, że Sportline z tym silnikiem ma podrożeć o 4200 zł, a L&K o.... 8700 zł (i zdaje się oprócz kamery cofania niewiele nowego tam wsadzą w standardzie...).
W związku z tym pytania są następujące:
1. Obniżone zawieszenie w Sportline po dołożeniu DCC jest tym samym zawieszeniem, co w każdym innym Superbie z DCC? Tak wynika z konfiguratora (obniżone zawieszenie nie może być razem z DCC). Zgadza się? Czyli wychodzi mi na to samo?
2. Czy z Amundsenem mogę się komunikować zdalnie przez apkę Skoda Connect? W konfiguratorze jest opisane, że Columbus ma slot na kartę SIM, natomiast Amundsen może mieć tylko podłączony modem przez USB (co może wyglądać nieco komicznie, chyba, że działający slot USB jest też w schowku pasażera/podłokietniku?). W jaki więc sposób działa usługa Infotainment Online? Jest tam jakiś eSIM (Amundsen)? Zakładam, że wtedy mam połączenie online ze Skodą, ale nie mogą np. zrobić hotspota, dopóki nie wsadzę modemu / karty SIM? (czyli w sumie zbędne, bo mogę przecież puścić hotspot ze... swojego smartfona?) Przy założeniu, że nie oglądam w aucie DVD i puszczam muzykę z radia/telefonu Columbus daje mi jeszcze cokolwiek vs Amundsen? Oczywiście różnicę jednego cala + pokrętła pomijam.
3. Jechałem i Sportline (280) i L&K (272) i wydaje mi się, że w obu wydech brzmiał tak samo. Jak rozumiem nie ma tu różnic i w trybie sport / individual będzie brzmiał identycznie?
4. Masaż w L&K - warto? Bo wentylację zdecydowanie chce wziąć - to w zasadzie główny argument za L&K...
5. ACC - z tego co wiem po lifcie będzie wycofany ACC160 więc nie spodziewam się obniżki cen ACC210 (ok 3000 zł). Warto? Pytam raczej tych co mają - korzystacie? Przestaliście? Dodam, że jeżdżę głównie po mieście i trasach krajowych = czy warto do korków? Mam wrażenie, że sam line assist + DSG może być mniej irytujący niż czekanie na to, aż ACC ogarnie/ruszy/zahamuje.
6. Skóra vs alcantara? Dzieci jeszcze brak, ale pewnie będą niedługo, więc pytam w kategorii co łatwiej wyczyścić
7. Trójstrefowy climatronik pod względem małego dziecka - warto czy obejdzie się bez tego?
Aktualnie różnica między konfiguracją Sportline a L&K wynosi u mnie 2600 zł (a bez wentylacji 600 zł). Po podwyżce będzie razem 7100 zł. W tej cenie mam wtedy Columbusa, wentylację, chromy, trójstrefowy climatronic, ładowanie indukcyjne (tylko po co, skoro AA/CP będzie chyba dalej po kablu?....). W wersji tańszej mam czarne wykończenie / spoiler = lepszy wygląd. Serce mówi Sportline, a portfel - L&K. Albo raczej ekonomia - bo dostaję więcej, za niewiele więcej. Tylko czy te dodatki są faktycznie tyle warte? Czy może jednak Columbus/ładowanie indukcyjne dla mnie i tak nie ma większego sensu?