Panowie, szukam wygodnego samochodu do 20k
Wybór padł na SuperB I, interesuje mnie dokładnie egzemplarz z linku poniżej.
https://www.olx.pl/oferta/sliczna-skoda ... xtOel.html
Naczytałem się jednak i nasłuchałem w internecie o awaryjności silnika 2.0 TDI 140 km i chciałbym zapytać u źródła czy rzeczywiście ten silnik jest tak tragiczny jak piszą?
Na pewno jest masa tematów na forum, ale nie mogę znaleźć, wyszukiwarka też nie pomaga.
S1 potrzebna pomoc
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: S1 potrzebna pomoc
trochę golas , przebieg mało realny , zmienić pompę oleju z osprzętem za /chyba / 1800zł ori vw jak nie była zmieniona i tyle.
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: S1 potrzebna pomoc
Przebieg śmieszny i mało realny . Takie przebiegi to mają roczniki 2014 -16 .
Ale jeśli chodzi o silnik to jest chyba najlepsze rozwiązanie jak ma być diesel .
Największa mina w jaką możesz się wpakować to 1,9 BLS i tego unikaj . 2,0 sa ok. tylko trzeba zadbać o napęd pompy oleju i 500 tys. spokojnie przekroczy .
Ale jeśli chodzi o silnik to jest chyba najlepsze rozwiązanie jak ma być diesel .
Największa mina w jaką możesz się wpakować to 1,9 BLS i tego unikaj . 2,0 sa ok. tylko trzeba zadbać o napęd pompy oleju i 500 tys. spokojnie przekroczy .
Re: S1 potrzebna pomoc
Dzięki panowie za wskazówki odnośnie pompy i czego się wystrzegać.
Przebieg rzeczywiście niewielki jak na przeznaczenie tego typu samochodów, dlatego staram się szukać coś z polskiego salonu, nie sprowadzonego.
A jeszcze pytanie odnośnie 2.0 tdi 140 - w internecie krążą opinie o pękających głowicach, jak ta informacja ma się w odniesieniu do rzeczywistości?
Przebieg rzeczywiście niewielki jak na przeznaczenie tego typu samochodów, dlatego staram się szukać coś z polskiego salonu, nie sprowadzonego.
A jeszcze pytanie odnośnie 2.0 tdi 140 - w internecie krążą opinie o pękających głowicach, jak ta informacja ma się w odniesieniu do rzeczywistości?
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: południowe mazowsze
Re: S1 potrzebna pomoc
Jak miała pękać z przyczyn fabrycznych to zazwyczaj juz pękła i jest wymieniona. Odnośnie pompy oleju - Nie chodzi o nią samą a o jej napęd i słynny ołówek w wątku wyrownowazajacym.
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: S1 potrzebna pomoc
Tak jest jak miała pęknąć to już dawno pękła . Przy tych rocznikach nie bierze się pod uwagę przebiegu tylko stan . Jak ktoś pisze taki przebieg to szuka dużo głupszego od siebie ,bo normalny to wie że jest więcej i ogląda czy nie bity , malowany,nie puka ,stuka ,nie zajechany w środku . To jest najważniejsze przy takich staruszkach .
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: S1 potrzebna pomoc
w tych silnikach nie pękały głowice. W nich tylko problem z napędęm. można go nie robic i liczyć że się uda przejeździć , można wymienić tylko imbus , a można cały naped dać z sinika 1,9tdi.
osobiście znam 2 przypadki pierdyknięcia napędu . w tym bardzo pechowy u mojego dobrego kolegi ..kupił paska b6 ..już miał robić napęd , ale to zawsze czasu brakło /kierowca tira / a to co innego.. i po pół roku nagle mu stanął na drodze.. , nie pamiętam ale chyba remontował silnik , kasy w chuj..a z miesiąc po remoncie wyjechał mu stary dziadek starym poldkem i passat poszedł do kasacji...
głowice pękały głównie w innym typie o oznaczeniu BKD
osobiście znam 2 przypadki pierdyknięcia napędu . w tym bardzo pechowy u mojego dobrego kolegi ..kupił paska b6 ..już miał robić napęd , ale to zawsze czasu brakło /kierowca tira / a to co innego.. i po pół roku nagle mu stanął na drodze.. , nie pamiętam ale chyba remontował silnik , kasy w chuj..a z miesiąc po remoncie wyjechał mu stary dziadek starym poldkem i passat poszedł do kasacji...
głowice pękały głównie w innym typie o oznaczeniu BKD
-
- Posty: 599
- Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: południowe mazowsze
Re: S1 potrzebna pomoc
Można też przerobić wałek na większy imbus. Ja tak zrobiłem w moim byłym b6, przeleciał na nowym juz ponad 150kkm. Wymieniając imbus bez ingerencji w gniazdo w walku nic się nie zmienia - gniazdo jak było wyrobione tak jest i kwestia kiedy(raczej szybko) znów czerwona kontrolka i remont.