Strona 1 z 1

[S2] Internetowy zawrót głowy - 1.8 TSI

: 16 paź 2018, o 14:07
autor: Koksu_klb
Witam,
planuję kupić Superb II 1.8 po lifcie. Po kilku godzinach czytania na temat silnika 1.8 TSI zauważyłem, że opinie spotkane w internecie wzajemnie się wykluczają. Mam wrażenie, że im więcej szukam i czytam tym mniej wiem. Kto mógłby mi pomóc jak nie userzy Superbclub?

Proszę forumowiczów o weryfikację poniższych danych:

opinia I z internetu -
Superb II po lifcie ma inny model silnika, nie jest to ea888. Stajnia VW po 2013 wprowadziła nowe 1.8 TSI, które nie palą oleju. Roczniki po 2013 nie są wadliwe.

opinia II -
Do końca produkcji Superb II był wyposażony w ea888, VW co jakiś czas wprowadzał modernizację. Łatał dziury. Trzecia generacja 1.8 TSI jest dostępna tylko w Superb III.
opinia III -
którykolwiek rocznik CDAA nadmiernie pali olej, bez remontu silnika się nie obejdzie
opinia IV -
wersja BZB nie pali oleju, ten typ silnika nie jest wadliwy
"

Czy naprawdę w wersji poliftowej nie występuje nadmierne spalanie oleju?


Naprawa wadliwego silnika
W internecie można spotkać różne sposoby walki z nadmiernym spalaniem. Koszty oscylują od 3 do 10 tysięcy złotych. Który wariant wybraliście? Kiedy naprawić część, a kiedy remontować cały silnik? Jak poradziliście sobie z utratą oleju?

Na forum znalazłem polecane warsztaty. Macie z nimi doświadczenie?
- http://naprawsilnik.pl/
- https://www.facebook.com/corlingpl/

Pozdrawiam

Re: Internetowy zawrót głowy - 1.8 TSI

: 16 paź 2018, o 14:11
autor: rezon
przedliftowe też nie paliły oleju - te od kwietnia 2012. Mój był z sierpnia

Re: Internetowy zawrót głowy - 1.8 TSI

: 16 paź 2018, o 14:44
autor: haesbe
S2 1.8t cdaa, przejechane ok 3 tyś km w ok 2 miesiace (od kupna) - jak na razie nic nie ubyło.
Aktualnie 200tys, wymiana w skodzie była przy 192.

Tune up z Gdańska, jak pojechałem rozmawiać o programie, powiedziało, że niechętnie zrobią program chociażby z tego powodu że nie ma adnotacji w książce serwisowej elektronicznej o wymianie pierścieni.. i na pewno pali olej !

Tak więc, sam widzisz.. każdy ma swoje zdanie :)


Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Re: [S2] Internetowy zawrót głowy - 1.8 TSI

: 16 paź 2018, o 19:13
autor: Enriquez
Po 2012 roku problem nie występuje.

Re: [S2] Internetowy zawrót głowy - 1.8 TSI

: 16 paź 2018, o 20:08
autor: marcin wroclaw
150 000km. Czasem jak.jezdze ostro (180km/h) to setkę na 1000km weźmie. ... wiec jest ok.
Tsi 1.8 cdaa 160KM. 2013 rok.

Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka

Re: [S2] Internetowy zawrót głowy - 1.8 TSI

: 18 paź 2018, o 00:16
autor: MILeq
Mam przelatane około 110kkm, kura z 2014 roku. Olej wymieniam co 15kkm, nic nie dolewam pomiędzy.
Jeżdżę normalnie, nie zapier***lam, ale też bez zamulania. Nie cisnę na zimnym silniku, po trasie poczekam z pół minuty zanim wyłączę silnik. Dodatkowo mam webasto, więc zimą odpalam na ciepławym silniku, a nie na soplu.
Znaczy się prawda, coś tam poprawili :D :D :D

Re: [S2] Internetowy zawrót głowy - 1.8 TSI

: 20 paź 2018, o 16:16
autor: Harry
CDAA 2014 - 4 lata - nie bierze oleju, pali na dotyk bo na guzik ;) Kupiłbym jeszcze raz gdyby je produkowali w tej formie i miłym materiałem na boczkach drzwi.

Re: [S2] Internetowy zawrót głowy - 1.8 TSI

: 23 paź 2018, o 18:16
autor: Big
Miałem przez 5 lat (październik 2012 - wrzesień 2017 r.) S II 1.8 TSI CDAB z 2012 r. (teoretycznie 152 KM w praktyce 178 KM - tyle wypluł na hamowni). Ani razu nie musiałem dolewać oleju miedzy przeglądami. Nie miałem z silnikiem jakichkolwiek problemow. Olej wymieniałem co 15 tys km.
Z tego co mi wiadomo to auta z rocznika modelowego 2011 - czyli wyprodukowane od czerwca 2010 r. nie miały już problemów z braniem oleju.

Re: [S2] Internetowy zawrót głowy - 1.8 TSI

: 28 paź 2018, o 09:57
autor: Koksu_klb
Dziękuję za odpowiedź wszystkim userom.