Strona 3 z 3

Re: [S3] Superb vs Passat B8 vs Nowa Insignia B

: 30 maja 2018, o 09:34
autor: leszekmw
ale wyciszali od zewnątrz czy od wewnątrz?

Re: [S3] Superb vs Passat B8 vs Nowa Insignia B

: 30 maja 2018, o 09:37
autor: Camillinhio
Od zewnątrz. Ściągnęli osłony i wykleili blachy. Jak na moje to dobrze na tym wyszła firma od mat, i odrobinę moje placebo :P A tak poważnie, to zabieg raczej zbędny.

Re: [S3] Superb vs Passat B8 vs Nowa Insignia B

: 30 maja 2018, o 09:51
autor: leszekmw
ok , dzięki..
tak własnie myślę nad tym ale na cichych oponach w audi jest naprawdę cicho..
na michelinie bardziej słyszłąem szumy ale jakby z przedniego rogu szyby a nie z nadkoli

Re: [S3] Superb vs Passat B8 vs Nowa Insignia B

: 30 maja 2018, o 10:07
autor: Tom-Tdi
Ale passka czy audi nie da się wyciszyć, przecież te auta fabrycznie są już idealne ;)

Re: [S3] Superb vs Passat B8 vs Nowa Insignia B

: 30 maja 2018, o 10:08
autor: Camillinhio
Nie ma aut idealnych ;) Z każdym można próbować. Pytanie tylko, czy jest sens?

Re: [S3] Superb vs Passat B8 vs Nowa Insignia B

: 30 maja 2018, o 10:31
autor: feels3
S3 ma zapewnie podłogę dużo gorzej wyciszona więc każda poprawka jest bardziej wyczuwalna, ja osobiście wyciszenie nadkoli odczulem wyraźnie w S3

Re: [S3] Superb vs Passat B8 vs Nowa Insignia B

: 30 maja 2018, o 12:43
autor: leszekmw
Kamil a dasz radę dowiedzieć sie czym Ci robili to wyciszenie ?

Re: [S3] Superb vs Passat B8 vs Nowa Insignia B

: 30 maja 2018, o 12:49
autor: Big
Leszek, ale temat nie jest o tajnikach wyciszenia. Chcesz pogadać o szczegółach technicznych wyciszenia, to albo zrób to w temacie o wyciszeniu albo na PW. Po co śmiecisz koledze w wątku dotyczącym czegoś innego.

Re: [S3] Superb vs Passat B8 vs Nowa Insignia B

: 30 maja 2018, o 14:18
autor: longmanpl
Postanowiłem wstępnie złożyć zamówienie na L&K 220 KM, z uwagą sprzedawcy, że możemy trafić na przerwę produkcyjną i wówczas wpada silnik 190 KM. Czekam na informacje która skrzynia DSG trafi do tego silnika 7-st. obecna w 1.8 180KM, czy 7-st. z mokrymi sprzęgłami.
W przypadku silnika 190 KM zostawiam sobie zmianę decyzji i rezygnację.

Na ten weekend dostanę Insignię, niestety w ON oraz ze standardowym zawieszeniem. Więc pozostanie mi sprawdzenie trzeszczenia, piszczenia, wygłuszenia i multimediów oraz pakowności.

Re: [S3] Superb vs Passat B8 vs Nowa Insignia B

: 5 cze 2018, o 12:22
autor: emce
Od tygodnia chcę odpisać w tym temacie, ale ciągle brakowało czasu :)

Ja w swoim zestawieniu brałem pod uwagę:
- Mondeo
- Insignia
- Superb
- Mazda 6
- RAV4

Zawsze benzyna, zawsze automat i zawsze kombi ze względu na rodzinę 2+2 (poza tym, przesiadka z S-Maxa podnosiła poprzeczkę pod kątem pojemności i obszerności).

Mondeo - najmocniejsza benzyna odpadła ze względu na jednosprzeglową skrzynię i małą ilość miejsca z tył + bagażnik. W ogóle przesiadła z Forda na Forda, to żadna przesiadka :P

Insignia - 4x4 260KM - pełna opcja z OPC, kamerami 360, szklanym dachem etc. wyglądała cenowo dobrze, jeździło się nieźle, natomiast opinie i termin realizacji zaważyły nad kolejnymi porównaniami.

Mazda 6 - 2.5, automat - wyglada fajnie, ale jest głośna, mam wrażenie, że wolna, system inforozrywki beznadziejny, a bagażnik mały. Cenowo było w budżecie.

RAV4 - Hybryda 197KM. Jeździło się fajnie, zrobiła pozytywne wrażenie, natomiast V-Max i zachwyt technologią myśle, że szybko by minął. Dodatkowo hybryda ma mały bagażnik, a środek RAV’ki jest trochę „smutny” :(

Superb - bagażnik super, wnętrze i przestrzeń super, Sportline - świetnie, no i jazda próbna. Najpierw wsadzili mnie do 220KM, a potem do 190 w dieslu, bo był 4x4. Niestety, benzyna zrobiła swoje. Superb mega dobrze się zbiera, spalanie w normie jak na stosunek mocy. Jedyne na co teraz zwróciłbym uwagę to na 4x4 z 280KM - sądziłem, ze przesiadka na auto o 130KM mocniejsze od obecnego to za dużo :D Jednak rzeczywiście FWD zrywa na mokrym lub śniegu i to jest smutne :(

Co jeszcze to brałem z placu, bo nie chciałem czekać, no bo jak była para i chęć do kupna, to na JUŻ :)))


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: [S3] Superb vs Passat B8 vs Nowa Insignia B

: 5 cze 2018, o 13:09
autor: longmanpl
W weekend mialem Insignie na testy i ponizej male podsumowanie.


Testowy egzemplarz:

Insignia ST (kombi) 2.0 CDTI 170 KM, 8AT. Kierownica i pedały OPC line (kierownica scieta u dolu, pedaly ze stali), brak manetek zmiany biegow.

Opony Hankook Ventus S1evo2 245/45 R18 96W


Wrażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne z jednym zastrzeżeniem - subiektywnie.

Trzeszczenia tworzyw raczej nieodnotwałem, aczkolwiek plastiki w drzwiach przy klamce pod nieduzym naciskiem sie uginaja. Draznilo mnie male trzeszczenie przy tunelu srodkowym wokol schowka przed podlokietnikiem - klapka tego schowka oraz schowka pod srodkowa konsola (miejsce na kubki, gniazdo 12V), moglby zostac zrobione z lepszego tworzywa, aczkolwiek w Superbie jest moim zdaniem podobnie. W Superbie drazni mnie twarde tworzywo klapy schowka po stronie pasazera, ale tu jest niewiele lepiej. Head-up nie trzeszczal pomimo wysokich temperatur jake mielismy w miniony weekend.


Liczba pasazerow: 2+2, gdzie mali pasazerowie siedzieli jeden za drugim. Malzonka siedziala za mna. Jej pierwsze pytanie po tym jak wsiadla do auta na placu dealera - 'Czy masz  swoj fotel ustawiony pod siebie? ' [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES] Miala za mna tyle miejsca, ze mogla niemal wyprostowac nogi a dodam, ze niska nie jest a ja mam 189 i siedzialem jak na kanapie [WINKING FACE]


Szumy zewnetrzne - lepiej niz w mojej AR 159 [WINKING FACE] przy predkosciach 140-170 calkiem dobrze. Przy tych wyzszych predkosciach malzonka rozmawiala przez telefon i twierdzila ze bardzo dobrze jej sie prowadzilo rozmowe.

Oczywiscie szumy sa, ale do 180km/h praktycznie nie czulem tej predkosci i momentu kiedy ja osiagalem. Od 180 km/h szum powietrza wyrazniejszy i to glownie ten dzwiek dominowal w kabinie - nie silnik, nie skrzynia i raczej nie opony - jeszcze dobrze slyszalem sam siebie oraz radio. Dodam, ze z jednym wyjatkiem wyzsze predkosci testowalem bez pasazerow w okolicach polnocy na autostradzie kiedy ruch jest niewielki. Z rodzina jazda spokojna, momentami dynamiczniej.

Przekroczenie 200 km/h raczej bez zadyszki i problemow, ale na autostradzie musialem uznac wyzszosc jakiegos 'Miecia' z DE, ktory przy 190 szybko mnie dochodzil i rownie szybko sie oddalal [WINKING FACE]


Silnika opisywac nie bede, poniewaz zamowilem Pb 2.0 260 KM, ale prace skrzyni oceniam na 3,5-4 / 5 . Generalnie nie mam uwag, zmiany biegow praktycznie nie wyczuwalem - DSG w Superbie bardziej czulem. Ale jedna dosyc istotna dla mnie sprawa - przy predkosci 80-90 km/h, a wiec nasze realia zwyklch drog krajowych jadac za czyms co chce wyprzedzic szybko i sprawnie - skrzynia raczej leniwie redukuje bieg po wcisnieciu gazu, tryb manualny i redukcja troche pomaga, ale szalu nie ma niestety. Przy ok.  110 km/h i dodaniu gazu jest lepiej. Momentami mialem wrazenie ze manual w mojej Alfie i redukcja lepiej sie sprawuje.  Byc moze 'ten typ tak ma', ale rownie dobrze moze to byc moja nieumiejetnosc poslugiwania sie tym automatem. Niestety w Superbie nie mialem mozliwosci sprawdzic DSG na autostradzie lub w warunkach zblizonych.


Multimedia - sparowanie po Bluetooth bez problemów, wyswietlanie smsow OK, ale czytanie glosowe smsow juz wypada gorzej. komunikat glosowy z instrukcja jak podac adres w nawigacji brzmi troche jak z syntezatora mowy - wiec srednio.

Sparowanie po kablu z Android Auto bez problemow, nie musialem sie zastanwiac co jak zrobic na ekranie, podobnie obsluga radia, pendrivea czy plikow muzycznych z telefonu.

Problem jaki mialem to rzucenie Yanosika na ekran - nie udalo mi sie, ale komunikaty glosowe z aplikacji przenosily sie bez problemu, dzwiek czysty i plynny. Inny problem ktory raz mi sie zdarzyl to kiedy mialem wlaczone Spotify z muzyka, po wlaczeniu GoogleMaps i ustawieniu adresu, nie slyszalem dzwieku ze Spotify pomimo niprzerwanej pracy. Nie slyszalem tez muzyki z plikow na telefonie, chociaz odtwarzac dzialal bez problemow. Dopiero odlaczenie telefonu i ponowne wpiecie kabla pomoglo.


Head up - nie mam zastrzezen. Wyrazny niezaleznie od pogody, mozna regulowac intensywnosc wyswietlania oraz to, co wyswietla oprocz predkosci.


System audio (nie Bose dostepne za doplata), calkiem dobrze sobie radzil z korekcja dzwięku w plikach mp3 slabej jakosci, ktore mialem na pendrivie.


Ogolnie intuicyjnosc calosci jakos mnie nie zawiodla, ale system, interfejs trąci myszka. W Superbie L&K z dotykowym ekranem wygladalo to lepiej. W Oplu przelaczylem tryb wyswietlania ekranu z 'auto' na 'nocny' - wyglada o niebo lepiej niz dzienny, który wyglada archaicznie.

W przypadku obydwu aut, musze daleko wyciagac reke do ekranu pomimo zasiegu ramion [WINKING FACE] . No moze w Superbie jest blizej ze wzgledu na nizej umiejscowiony ekran.

Nie wiem czy sie da a ja nie potrafilem - ale zastanawialem sie jak rzucic ekran nawigacji na wyswetlacz DIC "8 miedzy zegarami. Taka mysl po obcowaniu z cyferblatem w Passacie B8.


Bagaznik wymiarami spelnia moje wymagania, ale moglby byc glebszy - 43 cm od podlogi do zaciagnietej rolety. W S3 oczywiscie znacznie glebiej - 58 cm.


Obecnie czekam na info od dealera Skody co z moim zamowieniem na S3 L&K, bowiem z powodu zmian silnikowych zrobilo sie zamieszanie i nie wiem czy na 220KM jeszcze sie zalapie czy nie i jak sie beda ksztaltowaly opcje konfiguracji oraz finansowania. Cena zapewne skoczy do gory.


Niestety nadal mam dylemat, ktore auto wybrac, jakby nie bylo w Oplu moge miec 4x4 i brak 'ekologii' pod maska.

Chyba tylko kalkulator moze zdecydowac.
Opel ma byc wyprodukowany na koniec Czerwca.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Re: [S3] Superb vs Passat B8 vs Nowa Insignia B

: 11 maja 2019, o 11:11
autor: Duracell
https://www.youtube.com/watch?v=8Ldb83mcT5U&

W tym filmie też jest kilka odwołań do superba. Jeździł ktoś i jednym i drugim i się zgodzi lub zaprzeczy?