Strona 1 z 4

SIII L&K z dodatkami a jaki silnik?

: 23 kwie 2018, o 19:22
autor: Qba30
Przymierzam się do zakupu kolejnego Superba. Kurczaka na masce miałem już w
Octavi I 1,9 TDI (jeździ do tej pory 620 000 km przebiegu)
SI 2,5 v6 TDI
SII 1,8 TSI
po tym stewierdziłem że nie lubię już Skody i przesiadłem się do Mazdy 6, no ale jakoś podkusiło mnie zawitać w progi Skody i pojawił się zapał na SIII
Planuję zakup samochodu w wyposażeniu L&K +
1. Wentylowane fotele przednie dla
wersji Laurin & Klement
2. Zapasowe koło stalowe dojazdowe,
podnośnik, klucz, bez zestawu
naprawczego
3. KESSY – bezkluczykowy system
obsługi samochodu z alarmem (z
funkcją SAFE)
4. Bezdotykowe otwieranie i
zamykanie elektrycznie sterowanej
pokrywy bagażnika
5. Trójramienna skórzana
PODGRZEWANA wielofunkcyjna
kierownica (radio i telefon) dla DSG, z
łopatkami do zmiany przełożeń
6. ADAPTIVE CRUISE CONTROL –
aktywny tempomat do 160 km/h z
ogranicznikiem prędkości
7. Funkcja SmartLink+ z funkcją
Media Command
8. Automatyczna roleta przestrzeni
bagażowej ze schowkiem pod roletą
9. Kamera cofania
10. Siatka oddzielająca przestrzeń
bagażową

Skrzynia automatyczna obowiązkowo
No i najważniejsze jaki silnik? Mam wycenione 2,0 TSI 220 KM, 280 KM i 2,0 TDI 190 KM 4x4
Po weekendowym testowaniu 280 KM jestem pod ogromnym wrażeniem jednak na chłodno patrząc na spalanie (na akceptowalnym poziomie jak na tą moc jednak porównując do innych silników wysokie) , oraz konieczność wykonywania przeglądów z większą częstotliwością (ASO twierdzi że komunikaty wyskakują zazwyczaj przy ok 20 000 km) zacząłem drapać się po głowie i zadawać sam sobie pytania:
Czy potrzebuję 4x4? Do tej pory miałem samochody z napędzaną jedną osią, myśl o 4x4 pojawiła się po tym jak przeprowadziłem się na wieś, chociaż i tutaj w ciągu ostatniej zimy przydałby się może 5 razy...
Jakie realne spalanie przy 220 KM? Obecnie spalam średnio 8,2 l/100km benzyny 95
Jakie spalanie przy 2.0 TDI 190KM 4x4?
Czy faktycznie DSG7 są aż tak awaryjne w odniesieniu do DSG6?
No i jak wyglądają sprawy kosztów i eksploatacji wszystkich dodatkowych badziewi w dieslach? Tutaj mam info od gościa który pracuje w ASO, ze jeśli diesel to ten 150KM bo jest z nim mniej problemów, ale wydaje mi się że dla mnie będzie zbyt słaby...

Pomóżcie bo już zgłupiałem

Re: SIII L&K z dodatkami a jaki silnik?

: 23 kwie 2018, o 20:36
autor: bartekpion
Przejedz się TSI220 i wtedy stwierdzisz czy potrzebne ci 4x4. Pierwotnie byłem nastawiony na TSI220, bo ma "długą" skrzynię i mokre sprzęgła, i po 2 km jazdy TSI220 wiedziałem, że tylko TSI280 wchodzi w grę.
Jeżdżąc testowo TSI280 miałem spalanie 9.5 litra z trasy. Teraz mam tyle średnie z moich jazd, a rozpiętość jest od ok 7.5l/100km, jadąc zgodnie z przepisami krajówkami, do trochę ponad 13 l/100km - autostrada i średnia ok 200km/h. wszystko na normal, żadne eco, ss wyłączony.
Wybór rodzaju silnika zależy od ilości przejeżdżanych km rocznie, preferencji, oraz czy kasa na paliwo ma znaczenie dla budżetu na eksploatację. mam auto równo rok, i ok 20kkm przejechałem, i w życiu bym nie wziął diesla dla tego przebiegu. zresztą do 2 razy większego też nie.
Przeglądy wykonujesz wg wskazań kompa, jak robisz trasy - bliżej 30kkm, jak samo miasto - bliżej 15kkm. u mnie serwis za ~2000km, ale jazda ~50% miasto i 50%drogi lokalne, krajowe, autostradę pierwszy raz widział w zeszłym tygodniu, i raz na jakiś czas przeżyję to spalanie. w poprzednim samochodzie (passat) miałem zbliżone okresy na wymianę oleju.
spalanie będziesz miał ok 1 litra mniejsze w TSI220 w stosunku do TSI280.
W DSG7 (dq200) w 1.4 i 1.8 są suche sprzęgła, a w 2.0 (dq250) są mokre sprzęgła, ich żywotność i awaryjność jest różna, na korzyść mokrych dsg. dsg6 (dq250) jest wycofywane i zastępowane dsg7 (dq380/381), ale o mokrej konstrukcji sprzęgieł, czyli powinno być ok.

Re: SIII L&K z dodatkami a jaki silnik?

: 24 kwie 2018, o 18:45
autor: Qba30
Osobiście nie mam preferencji co do rodzaju paliwa, ale wiadomo że koszty eksploatacji zawsze należy brać pod uwagę...
U mnie przebiegi roczne są bardzo różne, w zależności gdzie mam kontrakt, np. za 2017 wyszło mi 32 000, w 2016 zrobiłem 51 000 a mój rekord roczny to 63 000.
Jak widzicie sporo się kręcę i z tego powodu serce bije się z rozumem, a raczej portfelem :D

Re: SIII L&K z dodatkami a jaki silnik?

: 27 kwie 2018, o 07:52
autor: Qba30
Z Waszego doświadczenia co jeszcze warto dodać lub odjąć z planowanego doposażenia wersji L&K???

1. Wentylowane fotele przednie dla wersji Laurin & Klement
2. Zapasowe koło stalowe dojazdowe, podnośnik, klucz, bez zestawu naprawczego
3. KESSY – bezkluczykowy system obsługi samochodu z alarmem (z funkcją SAFE)
4. Bezdotykowe otwieranie i zamykanie elektrycznie sterowanej pokrywy bagażnika
5. Trójramienna skórzana PODGRZEWANA wielofunkcyjna kierownica (radio i telefon) dla DSG, z łopatkami do zmiany przełożeń
6. ADAPTIVE CRUISE CONTROL – aktywny tempomat do 160 km/h z ogranicznikiem prędkości
7. Funkcja SmartLink+ z funkcją Media Command
8. Automatyczna roleta przestrzeni bagażowej ze schowkiem pod roletą
9. Kamera cofania
10. Siatka oddzielająca przestrzeń bagażową

Re: SIII L&K z dodatkami a jaki silnik?

: 27 kwie 2018, o 07:58
autor: Big
Ja bym wywalił poz. 7. - dla mnie jest to rzecz zupełnie zbędna. Zamiast tego dołożyłbym progresywny układ kierowniczy który jest naprawdę super.

Nie wiem czy ci się podoba, ale ja dołożyłem jeszcze czarną podsufitkę i moim zdaniem wygląda super. Ale wiadomo ze są gusta i guściki.

Re: SIII L&K z dodatkami a jaki silnik?

: 27 kwie 2018, o 08:06
autor: Qba30
Czarna podsufitka mi się podoba, ale z jasną skóra do której jakoś nie jestem przekonany przy mojej pracy...
Myślałem o brązowej skórze i beżowej podsufitce.

Re: SIII L&K z dodatkami a jaki silnik?

: 27 kwie 2018, o 08:15
autor: bartekpion
1. obowiązkowo.
2. ja wziąłem, kwestia co preferujesz.
3. ubezpieczenie może go wymagać.
4. warto mieć.
5. co kto lubi. dla mnie nawet fotele nie muszą być podgrzewane.
6. wziąłem dla jazdy w korkach.
7. zabawka. jak masz za dużo kasy lub lubisz bajery to bierz.
8. zależy czy będziesz korzystał. dla mnie bajer.
9. przydaje się, ma spryskiwacz, ale i wycieraczkę tylnej szyby w liftbacku w standardzie. nie każdy ją akceptuje.
10. mam i przydaje się, ale zależy czy ty ją wykorzystasz.
dodałbym:
11. progresywny układ kierowniczy,
12. rozpoznawanie znaków,
13. podgrzewana przednia szyba - ona jest z powłoką odbijającą promienie słoneczne, i to jest najważniejsze
14. hak, o ile będziesz korzystał,
15. koła 19" - inna jazda, no i wygląd.

Re: SIII L&K z dodatkami a jaki silnik?

: 27 kwie 2018, o 09:07
autor: Big
Rozpoznawanie znaków w L&K można sobie bez żadnych problemów dokodować po odebraniu auta - ja tak zrobiłem.
Podgrzewana przednia szyba - jak najbardziej tak i to nawet gdy auto jest garażowane. Super sprawa!

Re: SIII L&K z dodatkami a jaki silnik?

: 27 kwie 2018, o 09:22
autor: twrdxy
Kurde, a ja ostatnio wywaliłem z zamówienia grzaną szybę..a teraz czyta, że odbija promienie słoneczne. Dużo większy komfort jazdy to jest? Warto te 1200 jeszcze wyszarpać? Bo budżet jest już srogo naciągnięty, dla DCC i lane assista wyczyściłem auto z innych gadżetów, :cry: byłby jeszcze jeden plus...zaślepki by nie było... :D

Re: SIII L&K z dodatkami a jaki silnik?

: 27 kwie 2018, o 09:47
autor: bartekpion
dla mnie warto, nie mam porównania do zwykłej szyby, ale w poprzednim miałem grzaną szybę i ja wziąłem.
co do line assista - w testówce użyłem ze 2 razy, w swoim jeszcze nie, i nie zamierzam. dla mnie to bajer i to niebezpieczny dla zdrowia i życia mojego i innych. po prostu był w standardzie, to mam.
dcc - no cóż, ma swoje zalety, ma i wady. mam w standardzie, ale jak jechałem sportlinem bez dcc, to nie powiem, odniosłem lepsze wrażenie niż na normal w dcc. tu trudno doradzać, zależy co kto z tym ma zamiar później robić i jakie ma oczekiwania odnośnie komfortu podróży. ja zostawiam w standardzie, musiałem przyzwyczaić się do bujania jak na wzburzonym morzu, ale na trasie włączam sport w dcc i jest lepiej. na mieście też by dało radę jeździć na sport, ale jak dla mnie to już troszkę za sztywno po dziurach. żyję nadzieją, że komuś uda się zrobić moda na sterowanie w sposób ciągły.
znaki owszem, można dokodować, ale nie każdy będzie chciał to zrobić z różnych względów(gwarancja, inne przekonania itp).
każdy robi jak uważa.

Re: SIII L&K z dodatkami a jaki silnik?

: 27 kwie 2018, o 10:48
autor: Big
Twrdxy, grzana przednia szyba to moim zdaniem opcja która mieć po prostu trzeba. Raz że odbija promienia słoneczne. Dwa że rozpuszcza na szybie lód i szron bez jej drapania (nie rysujesz szyby). Trzy że nawet gdy występuje tylko zaroszenie szyby czy zaparowanie opcja grzania w sposób dużo szybszy niż klima usuwa te rzeczy.
Moim zdaniem opcja warta każdej zapłaconej za nią złotówki.

Re: SIII L&K z dodatkami a jaki silnik?

: 28 kwie 2018, o 19:47
autor: piramida
Ciekawe czy jest możliwość dołożenia grzanej szyby do modelu z 2016?

Re: SIII L&K z dodatkami a jaki silnik?

: 28 kwie 2018, o 20:20
autor: whity
A czemu nie ?

Re: SIII L&K z dodatkami a jaki silnik?

: 28 kwie 2018, o 20:28
autor: CLO27
piramida pisze:Ciekawe czy jest możliwość dołożenia grzanej szyby do modelu z 2016?
Jest ale duzo jebania...pisał erni kiedyś...

Re: SIII L&K z dodatkami a jaki silnik?

: 28 kwie 2018, o 20:59
autor: rezon
1. wg mnie warto
2. to dla mnie obowiązkowe wyposażenie - uszkodzenia bocznego nie załatasz
3. KESSY – wygoda, ale w nowym zrezygnowałem. Większe możliwości shakowania. dwie z czterech usterek w S2 dotyczyły u mnie klamek Kessy
4. jw.
5. na pewno warto multifunction, podgrzewana - jakoś obywam się bez, a łopatek nie brałem z wyboru. Nie po to bierze się automat, aby wachlować manetkami
6. bardzo wygodne
7. nie wiem
8. nie mam zdania
9. warto - cofniesz na cm
10. jak jeździsz na narty z rodziną - warto
TDI vs TSI to trzeba liczyć +2l. jeździłem TSI teraz wziąłem diesla z uwagi na znacznie większy zasięg. Zużycie paliwa tak mi nie przeszkadza, jak konieczność częstszego tankowania
Przeglądy nie wyskakują częściej - zależy to od sposobu eksploatacji
wg mnie potrzebujesz 4x4 - od 350kkm jest to dla mnie dodatek must have. Samochód jest znacznie bardziej stabilny - w czasie deszczu też.
Realne spalania - motostat.pl lub spritmonitor.de