Sprowadzenie auta z CH.
- radziu
- Posty: 244
- Rejestracja: 6 paź 2014, o 17:59
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: A6 C5 2.7 BiTurbo :)
- Lokalizacja: CH
Sprowadzenie auta z CH.
Witam,
rozglądam się za jakimś wozidłem dla siebie i z uwagi że do CH mam 10km zainteresowałem się tym tematem.
Mam tylko kilka pytań bo stamtąd nigdy auta nie miałem.
Znalazłem ładna A6 4.2L ale te opląty w PL t.j. Vat i Cło wykańczają przy większych pojemnościach.
Jak każdy wie obwarowane jest to opłatami 19% (Niemcy) lub 23% (Polska) podatku Vat z uwagi na import auta z krajów spoza wspólnoty UE.
W Polsce dodatkowo 18,6% akcyzy od wartości na umowie z uwagi na pojemność powyżej 2000cm3.
Wpadł mi taki pomysł do głowy i zastanawiam się czy taki scenariusz byłby możliwy do zrealizowania.
1. "Handlarz" kupuje auto na siebie i na umowie widnieje cena 6000 Franków.
2. Ma wszystkie obowiązkowe pieczątki na umowie (cło 0%), ważny co najmniej 1 rok MFK, zaświadczenie że auto jest sprawne z warsztatu itd. itp.
3. Pobiera numery próbne i udaje się na granice Szwajcarsko - Niemiecką gdzie zgłasza tylko i wyłącznie auto do tranzytu
Pytanie:
Jakie dokumenty należy wypełnić i czy w ogóle jakiekolwiek trzeba przy zgłaszaniu auta do tranzytu "na kołach"?
Jakie ponosi z tego tytułu opłaty?
Jakie dokumenty są wymagane do zgłoszenia auta do tranzytu oprócz umowy kupna?
Czy na granicy otrzymuje jakiekolwiek potwierdzenie o zgłoszeniu auta do tranzytu na którym będzie widniała:
- kwota 6000 Franków
- odnośnik powołujący się na umowę kupna auta opiewającą na kwotę 6000 Franków
Czy w/w potwierdzenie (o ile takowe istnieje) zgłoszenia do tranzytu auta będzie wymagane w późniejszym procesie opłacania/rejestracji auta na terenie RP?
Czy przy zgłaszaniu auta do tranzytu przeprowadzane są jakiekolwiek oględziny pojazdu?
4. Auto zostaje zgłoszone do tranzytu
5. Załóżmy że w drodze do PL uszkodzeniu ulega skrzynia biegów
6. "Handlarz" sprzedaje niesprawne auto za kwotę 1500 Euro na terytorium D.
7. Nowy właściciel sprowadza auto do PL i naprawia uszkodzony pojazd.
8. Udaje się na 1-szy przegląd, tłumaczy wszystkie dokumenty, opłaca akcyzę w agencji celnej od wartości 1500 Euro (umowa z handlarzem), oplata skarbowa i finalnie wydział komunikacji.
Czy jest możliwy w/w scenariusz jeżeli auto kupione w CH przez "Handlarza" za 6000 Franków finalnie rejestrowane jest na innego właściciela który nabył to auto za 1500 Euro niedługo po tym jak przejechało granice CH-D? Moim zdaniem tak.
Czy wcześniej wspomniane potwierdzenie zgłoszenia do tranzytu (o ile takowe istnieje) wymagane jest przy jakimkolwiek z kroków opłacania/rejestrowania auta na terytorium RP? Jeżeli tak to co w przypadku gdy widnieją tam dane "handlarza" a auto w chwili rejestracji na terytorium RP ma nowego właściciela . Moim zdaniem żaden problem.
Dajcie znać jak macie jakieś doświadczenie w tej kwestii bo nie chciałbym żeby "handlarz" musiał zaniżać wartość na umowie i niepotrzebnie narażać sie na nieprzyjemności z tego powodu.
Będę wdzięczny
rozglądam się za jakimś wozidłem dla siebie i z uwagi że do CH mam 10km zainteresowałem się tym tematem.
Mam tylko kilka pytań bo stamtąd nigdy auta nie miałem.
Znalazłem ładna A6 4.2L ale te opląty w PL t.j. Vat i Cło wykańczają przy większych pojemnościach.
Jak każdy wie obwarowane jest to opłatami 19% (Niemcy) lub 23% (Polska) podatku Vat z uwagi na import auta z krajów spoza wspólnoty UE.
W Polsce dodatkowo 18,6% akcyzy od wartości na umowie z uwagi na pojemność powyżej 2000cm3.
Wpadł mi taki pomysł do głowy i zastanawiam się czy taki scenariusz byłby możliwy do zrealizowania.
1. "Handlarz" kupuje auto na siebie i na umowie widnieje cena 6000 Franków.
2. Ma wszystkie obowiązkowe pieczątki na umowie (cło 0%), ważny co najmniej 1 rok MFK, zaświadczenie że auto jest sprawne z warsztatu itd. itp.
3. Pobiera numery próbne i udaje się na granice Szwajcarsko - Niemiecką gdzie zgłasza tylko i wyłącznie auto do tranzytu
Pytanie:
Jakie dokumenty należy wypełnić i czy w ogóle jakiekolwiek trzeba przy zgłaszaniu auta do tranzytu "na kołach"?
Jakie ponosi z tego tytułu opłaty?
Jakie dokumenty są wymagane do zgłoszenia auta do tranzytu oprócz umowy kupna?
Czy na granicy otrzymuje jakiekolwiek potwierdzenie o zgłoszeniu auta do tranzytu na którym będzie widniała:
- kwota 6000 Franków
- odnośnik powołujący się na umowę kupna auta opiewającą na kwotę 6000 Franków
Czy w/w potwierdzenie (o ile takowe istnieje) zgłoszenia do tranzytu auta będzie wymagane w późniejszym procesie opłacania/rejestracji auta na terenie RP?
Czy przy zgłaszaniu auta do tranzytu przeprowadzane są jakiekolwiek oględziny pojazdu?
4. Auto zostaje zgłoszone do tranzytu
5. Załóżmy że w drodze do PL uszkodzeniu ulega skrzynia biegów
6. "Handlarz" sprzedaje niesprawne auto za kwotę 1500 Euro na terytorium D.
7. Nowy właściciel sprowadza auto do PL i naprawia uszkodzony pojazd.
8. Udaje się na 1-szy przegląd, tłumaczy wszystkie dokumenty, opłaca akcyzę w agencji celnej od wartości 1500 Euro (umowa z handlarzem), oplata skarbowa i finalnie wydział komunikacji.
Czy jest możliwy w/w scenariusz jeżeli auto kupione w CH przez "Handlarza" za 6000 Franków finalnie rejestrowane jest na innego właściciela który nabył to auto za 1500 Euro niedługo po tym jak przejechało granice CH-D? Moim zdaniem tak.
Czy wcześniej wspomniane potwierdzenie zgłoszenia do tranzytu (o ile takowe istnieje) wymagane jest przy jakimkolwiek z kroków opłacania/rejestrowania auta na terytorium RP? Jeżeli tak to co w przypadku gdy widnieją tam dane "handlarza" a auto w chwili rejestracji na terytorium RP ma nowego właściciela . Moim zdaniem żaden problem.
Dajcie znać jak macie jakieś doświadczenie w tej kwestii bo nie chciałbym żeby "handlarz" musiał zaniżać wartość na umowie i niepotrzebnie narażać sie na nieprzyjemności z tego powodu.
Będę wdzięczny
MotoGP Forza Rossi !!!
Re: Sprowadzenie auta z CH.
A czemu myslisz, ze w Szwajcarii ten sam samochod bedzie kosztowal mniej, niz w Niemczech? Dodatkowo, zakladajac, ze zarabiasz w EUR (nie wspominajac juz o PLN), a nie CHF, EUR mocno sie oslabilo wzgledem tego drugiego na przelomie roku (a jeszcze bardziej w perspektywie ostatnich 6-7 lat).
Nie znam szwajcarskiego rynku motoryzacyjnego, ale tak na pierwszy oglad, wydaje mi sie to "malo kasowe"...
Nie znam szwajcarskiego rynku motoryzacyjnego, ale tak na pierwszy oglad, wydaje mi sie to "malo kasowe"...
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Sprowadzenie auta z CH.
Są troszkę tańsze z powodu podatku nova...znam paru ludzi którzy sprowadzali nowe auta do niemiec...ale nie kojarzę nikogo kto kupuje używane do Polski przez 8 handlarzy w niemczech;)
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- radziu
- Posty: 244
- Rejestracja: 6 paź 2014, o 17:59
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: A6 C5 2.7 BiTurbo :)
- Lokalizacja: CH
Re: Sprowadzenie auta z CH.
Nie zakładam ze będzie tańsze ale ze będzie w lepszym stanie z lepszym wyposażeniem.
MotoGP Forza Rossi !!!
Re: Sprowadzenie auta z CH.
Z CH z tego co widać to sprowadzane są auta głównie luksusowe, z full wypasem i dużymi motorami.
Ale ceny raczej są bliżej kosmicznych niż okazyjnych perełek.
Jak rozważałem Jeepa Cherokee to wychodziły one dużo drożej, aczkolwiek stan był nienaganny.
Ale ceny raczej są bliżej kosmicznych niż okazyjnych perełek.
Jak rozważałem Jeepa Cherokee to wychodziły one dużo drożej, aczkolwiek stan był nienaganny.
- radziu
- Posty: 244
- Rejestracja: 6 paź 2014, o 17:59
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: A6 C5 2.7 BiTurbo :)
- Lokalizacja: CH
Re: Sprowadzenie auta z CH.
Dzięki za radę sebeb napewno to zrobię może coś mi doradza. Dzwoniłem w weekend do 3 A6 2.7 T ale wszystkie niestety poszły. Dlatego staram się coś z CH wciągnąć.
MotoGP Forza Rossi !!!
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Sprowadzenie auta z CH.
klasykagatunku.pl trochę szuka jeleni. Ceny mają z kosmosu. To jest niby sensowna firma: https://plus.google.com/105782069976621 ... l=pl&hl=pl.
To auto pomagali ściągnąć:
http://autogaleria.pl/forum/showthread. ... awsze-IS-F
To auto pomagali ściągnąć:
http://autogaleria.pl/forum/showthread. ... awsze-IS-F
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- radziu
- Posty: 244
- Rejestracja: 6 paź 2014, o 17:59
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: A6 C5 2.7 BiTurbo :)
- Lokalizacja: CH
Re: Sprowadzenie auta z CH.
Dzieki Misiek za namiar. Skontaktuje się z nimi i zobaczymy.
Albo auto na prywatną osobę kupić zamiast handlarza i zrobić ten myk? Kurcze musi być jakieś obejscie tego syfu.
Albo auto na prywatną osobę kupić zamiast handlarza i zrobić ten myk? Kurcze musi być jakieś obejscie tego syfu.
MotoGP Forza Rossi !!!
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Sprowadzenie auta z CH.
Ciężko bedzie...i bez faktur na naprawy albo/i rzeczoznawcy się nie obedzie
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- radziu
- Posty: 244
- Rejestracja: 6 paź 2014, o 17:59
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: A6 C5 2.7 BiTurbo :)
- Lokalizacja: CH
Re: Sprowadzenie auta z CH.
Z uwagi na to ze za dużo kombinacji dałem sobie spokój z CH.
Znalazłem ładną sztukę kolo siebie w D ale niestety skończył się TUV w zeszłym miesiącu .
Podobno przepisy na wydawanie żółtych blach się zmieniły i teraz aby je otrzymać należny mieć ważny TUV.\
Wie ktoś coś o tym, robią problemy w urzędach komunikacji w D jak nie ma TUV czy przymykają oko i wydaja?
Znalazłem ładną sztukę kolo siebie w D ale niestety skończył się TUV w zeszłym miesiącu .
Podobno przepisy na wydawanie żółtych blach się zmieniły i teraz aby je otrzymać należny mieć ważny TUV.\
Wie ktoś coś o tym, robią problemy w urzędach komunikacji w D jak nie ma TUV czy przymykają oko i wydaja?
MotoGP Forza Rossi !!!
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Sprowadzenie auta z CH.
Radek...idziesz do urzędu i wykupujesz rejestrację 5cio dniowe.
Des Weiteren ist zu beachten, dass für die Zulassung eines Kurzzeitkennzeichens nun die Vorlage der Fahrzeugpapiere und eines gültigen HU Nachweises notwendig ist. Die Vorlage kann bei den meisten Zulassungsstellen auch in Kopie erfolgen. Sollte die Vorlage einer gültigen HU nicht möglich sein, wird das Kurzzeitkennzeichen für Fahrten innerhalb des Zulassungsbezirkes eingeschränkt.
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: Sprowadzenie auta z CH.
A jak pisałeś że masz znajomego handlarza to weź czerwone tablice od niego i odbieraj auta....choc ja osobiście bym takiego auta nie kupil...jeżeli z samochodem w wszystko ok, to koszt badania jest smieszny, a masz pewność że jakoś tako auto bezpieczne...a jak nie ma tuvu, tzn ze raczej nie przeszło a koszta raczej spore
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
- radziu
- Posty: 244
- Rejestracja: 6 paź 2014, o 17:59
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: A6 C5 2.7 BiTurbo :)
- Lokalizacja: CH
Re: Sprowadzenie auta z CH.
Z tego wynika ze dostane żółte blachy ale jestem zobowiązany do poruszania się tylko w obrębie danego regionu/miejscowości. Wydają je tylko w celu abyś mógł zrobić TUV a nie jechać na nich do PL co właśnie planuje. No chyba ze się na to wała wyłoży i na przód
Właściciel auta zmarł w kwietniu. Auto od tego czasu stoi w garażu. Synowie sprzedali dom, ziemie i przyszedł czas na auto ojca. Nie chcą inwestować w nowe tarcze hamulcowe bo pokryły się rdza a w takim stanie przeglądu auto nie przejdzie. Możliwe że coś jeszcze wy wyszło podczas inspekcji, wiesz jacy oni na TUV są.
Auto jest w ogólnie bdb stanie. Oświetlenie działa, nie było bite opony są ok na 2 sezony tylko te cheble. Wycieków również nie ma. Zadzwonię w poniedziałek do Zulassungsstelle i może czerwone blachy mogę pobrać i na nich spokojnie bez TUV zjechać do PL.
A w PL juz mi wszystko wymienia co trzeba i normalnie auto przegląd przejdzie pierwszy.
Właściciel auta zmarł w kwietniu. Auto od tego czasu stoi w garażu. Synowie sprzedali dom, ziemie i przyszedł czas na auto ojca. Nie chcą inwestować w nowe tarcze hamulcowe bo pokryły się rdza a w takim stanie przeglądu auto nie przejdzie. Możliwe że coś jeszcze wy wyszło podczas inspekcji, wiesz jacy oni na TUV są.
Auto jest w ogólnie bdb stanie. Oświetlenie działa, nie było bite opony są ok na 2 sezony tylko te cheble. Wycieków również nie ma. Zadzwonię w poniedziałek do Zulassungsstelle i może czerwone blachy mogę pobrać i na nich spokojnie bez TUV zjechać do PL.
A w PL juz mi wszystko wymienia co trzeba i normalnie auto przegląd przejdzie pierwszy.
MotoGP Forza Rossi !!!